  • 1. Data: 2011-12-17 10:53:56
    Temat: protokół "1 wire"
    Od: "identifikator: 20110701" <N...@g...pl>

    a przy okazji, jak jedną parą (żyła + masa) przesłać zasilanie (napięcie
    zmienne) i jakiś sygnał cyfrowy? ma Ktoś pomysł?

    a jak działa 1-wire?

  • 2. Data: 2011-12-17 10:56:43
    Temat: Re: protokół "1 wire"
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    identifikator: 20110701 <N...@g...pl> napisał(a):
    > a przy okazji, jak jedną parą (żyła + masa) przesłać zasilanie (napięcie
    > zmienne) i jakiś sygnał cyfrowy? ma Ktoś pomysł?

    Wrzucać ten sygnał diodą na kondensator.

    http://en.wikipedia.org/wiki/1-Wire

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 3. Data: 2011-12-17 16:33:09
    Od: "identifikator: 20110701" <N...@g...pl>

    jest 100 m kabla, w planach jest wpięcie do tego kabla w różnych miejscach
    urządzeń, jak będzie się zachowywał taki kabel? co z jakimś odbiciami,
    dopasowaniem i innymi tego typu kosmosami?

  • 4. Data: 2011-12-17 16:45:45
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > miejscach urządzeń, jak będzie się zachowywał taki kabel? co z jakimś
    > odbiciami, dopasowaniem i innymi tego typu kosmosami?

    Google Ci wyłączyli?
    http://www.maxim-ic.com/app-notes/index.mvp/id/148

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 5. Data: 2011-12-17 16:59:50
    Od: "identifikator: 20110701" <N...@g...pl>

    > Google Ci wyłączyli?
    > http://www.maxim-ic.com/app-notes/index.mvp/id/148

    ho ho, ale kosmos
    tylko nie pisz, że znalazłeś wyszukiwarką...

  • 6. Data: 2011-12-17 17:48:45
    Od: Zbych <z...@o...pl>

    On 17.12.2011 17:59, identifikator: 20110701 wrote:

    > ho ho, ale kosmos
    > tylko nie pisz, że znalazłeś wyszukiwarką...

    Do tego trzeba jeszcze głowy.

    http://lmgtfy.com/?q=long+distance+1-wire

  • 7. Data: 2011-12-17 18:32:28
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    identifikator: 20110701 <N...@g...pl> napisał(a):
    > ho ho, ale kosmos
    > tylko nie pisz, że znalazłeś wyszukiwarką...

    A czym? Wpisałem 1-wire bus length i wyskoczyło na pierwszym miejscu. No ale
    nie wiem, może ja mam jakieś super moce. I Zbych też.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 8. Data: 2011-12-17 20:04:58
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Sat, 17 Dec 2011 17:59:50 +0100, identifikator: 20110701 napisał(a):

    > ho ho, ale kosmos
    > tylko nie pisz, że znalazłeś wyszukiwarką...

    Pewnie nie...
    Grzegorz napisal modul do OE i wyslal mejla na s...@l...away i dostal
    odpowiedz:)

  • 9. Data: 2011-12-17 20:19:05
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Jacek <a...@o...pl> napisał(a):
    > Pewnie nie...
    > Grzegorz napisal modul do OE i wyslal mejla na s...@l...away i dostal
    > odpowiedz:)

    :D

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 10. Data: 2011-12-18 15:39:41
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    Wracając do tematu.
    1-wire to wielkie nieporozumienie.
    Standard zresztą umiera na co w pełni zasługuje.
    Do zastosowań na większe odległości nie nadaje się zupełnie, a nad
    niezawodnością lepiej spuścić zasłonę miłosierdzia.
    Tak zresztą być musi jeśli ktoś czyta (i rozumie) specyfikację techniczną.
    Przez wiele lat używałem 1-wire (najdłuższy system , z przełącznikami, miał
    ok. 3 km) i to co mogę powiedzieć to trzymajcie się od tego z daleka.
    Kierowanie się przy konstruowaniu systemu kosztami i argumentami klientów
    "wie pan...żeby było tanio" jest największą głupotą jaką można zrobić.
    Jeżeli delikwent (w moim przypadku klient) chce bardzo tanio to niech się
    zwróci do innej firmy.
    Ja "robienie tanio" mam już za sobą.