  • 1. Data: 2011-12-17 10:35:38
    Temat: generator kwarcowy
    Od: "identifikator: 20110701" <N...@g...pl>

    podeśle Ktoś schemat działającego generatora na bramkach i rezonatrze
    kwarcowym? problem jest taki, że na wyjściu czegoś takiego mamy "sinus",
    potrzebne jest coś co wygeneruje z tego "sinusa" prostokąt... jakby Ktoś
    miał jakieś przemyślenia na ten temat to bym poprosił.

  • 2. Data: 2011-12-17 11:36:26
    Temat: Re: generator kwarcowy
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 17.12.2011 11:35, identifikator: 20110701 pisze:
    > podeśle Ktoś schemat działającego generatora na bramkach i rezonatrze
    > kwarcowym? problem jest taki, że na wyjściu czegoś takiego mamy "sinus",
    > potrzebne jest coś co wygeneruje z tego "sinusa" prostokąt...
    A przerzutnik schmitta, który jest pierwszym co przychodzi do głowy
    odrzuciłeś ponieważ?

    > jakby Ktoś
    > miał jakieś przemyślenia na ten temat to bym poprosił.
    [ocenzurowano]

    Michoo

  • 3. Data: 2011-12-17 11:42:10
    Od: "identifikator: 20110701" <N...@g...pl>

    > A przerzutnik schmitta, który jest pierwszym co przychodzi do głowy
    > odrzuciłeś ponieważ?

    mam jakieś złe przeczucia co do przerzutnika schmita, ale może się mylę...

  • 4. Data: 2011-12-17 11:45:48
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 17 Dec 2011 11:35:38 +0100, identifikator: 20110701 napisał(a):

    > potrzebne jest coś co wygeneruje z tego "sinusa" prostokąt

    A jakie masz wymagania od tego prostokąta?
    --
    Jacek

  • 5. Data: 2011-12-17 11:55:34
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Michoo,

    Saturday, December 17, 2011, 12:36:26 PM, you wrote:

    > A przerzutnik schmitta, który jest pierwszym co przychodzi do głowy
    > odrzuciłeś ponieważ?

    > [ocenzurowano]

    Ale po co w ogóle podpowiadasz temu leniwemu, niedouczonemu lamerowi?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 6. Data: 2011-12-17 12:10:33
    Od: "identifikator: 20110701" <N...@g...pl>

    > Ale po co w ogóle podpowiadasz temu leniwemu, niedouczonemu lamerowi?

    wal się cioto!

  • 7. Data: 2011-12-17 12:11:58
    Od: Sławomir Szczyrba <c...@o...the.night>

    Ciekawe czy identifikator: 20110701 naprawdę uważa, że :
    > mam jakieś złe przeczucia co do przerzutnika schmita, ale może się mylę...

    Niepotrzebnie, on tylko się tak z niemiecka nazywał... ;)

    Sławek
    --
    ________ Sig jest zgodny z pewnymi akceptowalnymi przez firmę Microsoft
    _/ __/ __/ odstępstwami od standardów zgodności.

  • 8. Data: 2011-12-17 12:18:18
    Od: "identifikator: 20110701" <N...@g...pl>

    układ wyjściowy jest taki:
    http://e-serwis.org/smietnik/generator.PNG
    tyle ja rozumiem,
    nie wiem po co są te dodatkowe elementy na innych schematach generatorów
    (chodzi o rezystor przy drugiej bramce i blokwanie kwarcu kondziormi do
    masy)...

    może Ktoś mógłby coś rzec?

  • 9. Data: 2011-12-17 12:45:56
    Od: Sławomir Szczyrba <c...@o...the.night>

    Ej, identifikator: 20110701! Pssegapis mi... mi... mi... grację...

    > może Ktoś mógłby coś rzec?

    Co powiesz na 'nie napisałeś nawet jakim kwarcem chcesz to napędzać'...?

    Sławek
    --
    ________

  • 10. Data: 2011-12-17 13:29:41
    Od: "identifikator: 20110701" <N...@g...pl>

    > Co powiesz na 'nie napisałeś nawet jakim kwarcem chcesz to napędzać'...?

    a ma to jakieś znaczenie? bliski 8MHz i bliski 16MHz...