  • 1. Data: 2011-12-17 09:06:36
    Temat: Elektroniczne badanie moczu
    Od: Adam <b...@a...pl>

    Witam,

    Gdzieś kiedyś, na tej grupie chyba, ktoś wspominał o jakimś prostym
    urządzeniu do badania ilości bakterii w moczu. Nie mogłem namierzyć tej
    wypowiedzi, więc nie jestem pewien czy to na pewno tu widziałem. Ale
    skoro temat się gdzieś z lekka przewinął, to może ma ktoś doświadczenia
    z tego typu urządzeniami? Jak to jest zbudowane i jak działa? Ponoć
    konstrukcyjnie jest to proste. Nie chodzi mi tu o precyzyjne określanie
    ilości bakterii, ale o orientacyjne.

    --
    pozdrawiam
    Adam

  • 2. Data: 2011-12-22 05:24:42
    Temat: Re: Elektroniczne badanie moczu
    Od: " MH" <l...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Adam <b...@a...pl> napisał(a):

    > Witam,
    >
    > GdzieĹ&#65533; kiedyĹ&#65533;, na tej grupie chyba, ktoĹ&#65533; wspominaĹ&#65533;
    o jakimĹ&#65533; prostym
    > urzÄ&#65533;dzeniu do badania iloĹ&#65533;ci bakterii w moczu. Nie mogĹ&#65533;em
    namierzyÄ&#65533; tej
    > wypowiedzi, wiÄ&#65533;c nie jestem pewien czy to na pewno tu widziaĹ&#65533;em.
    Ale
    > skoro temat siÄ&#65533; gdzieĹ&#65533; z lekka przewinÄ&#65533;Ĺ&#65533;, to moĹźe
    ma ktoĹ&#65533; doĹ&#65533;wiadczenia
    > z tego typu urzÄ&#65533;dzeniami? Jak to jest zbudowane i jak dziaĹ&#65533;a?
    PonoÄ&#65533;
    > konstrukcyjnie jest to proste. Nie chodzi mi tu o precyzyjne okreĹ&#65533;lanie
    > iloĹ&#65533;ci bakterii, ale o orientacyjne.

    ==============

    A pamiętasz zasadę pomiaru?? Od strony fizycznej , bądź chemicznej. Jeżeli tak
    , napisz parę słów na ten temat , wówczas zapewne jakieś druciarstwo da się
    wykombinować.

    MH

  • 3. Data: 2011-12-22 16:07:32
    Od: Adam <b...@a...pl>

    W dniu 2011-12-22 06:24, MH pisze:

    > A pamiętasz zasadę pomiaru?? Od strony fizycznej , bądź chemicznej. Jeżeli tak
    > , napisz parę słów na ten temat , wówczas zapewne jakieś druciarstwo da się
    > wykombinować.

    Kołacze mi się po głowie coś na temat pomiaru impedancji, i że do
    zrobienia na wzmacniaczu operacyjnym. Ale opisu bardziej szczegółowego
    jak autor to chciał zrealizować to już nie było. Ponoć ta metoda daje
    dość dobrą dokładność pomiaru. Tyle sobie przypomniałem. No i jak to
    skalibrować choćby zgrubnie?

  • 4. Data: 2011-12-22 17:17:40
    Od: " MH" <l...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Adam <b...@a...pl> napisał(a):

> [...]
    > jak autor to chciał zrealizować to już nie było. Ponoć ta metoda daje
    > dość dobrą dokładność pomiaru. Tyle sobie przypomniałem. No i jak to

    ================

    Najważniejsza jest metoda pomiaru.. A że gdzieś tam po drodze pojawi się
    operacyjny , to normalka.. Przypomnij sobie jaka jest zasada pomiaru !!
    Reszta , to bułka z masłem.
    Wesołych , Smacznych i Spokojnych !!

    MH

  • 5. Data: 2011-12-22 17:39:09
    Od: Adam <b...@a...pl>

    W dniu 2011-12-22 18:17, MH pisze:

    > Najważniejsza jest metoda pomiaru.. A że gdzieś tam po drodze pojawi się
    > operacyjny , to normalka.. Przypomnij sobie jaka jest zasada pomiaru !!

    Problem w tym, że nic więcej nie wiem. Napisałem wszystko co wiem. To
    była krótka i ogólna informacja. Szczegółów brak.

  • 6. Data: 2011-12-23 08:51:19
    Od: " MH" <l...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Adam <b...@a...pl> napisał(a):

    > Problem w tym, że nic więcej nie wiem. Napisałem wszystko co wiem. To
    > była krótka i ogólna informacja. Szczegółów brak.

    ================

    Cholera , też nie mam pomysła.. Z ciekawości przez okres świąteczny poguglam
    sobie w tym temacie. Może na coś wpadnę ?!

    MH

  • 7. Data: 2011-12-23 21:22:40
    Od: Adam <b...@a...pl>

    W dniu 2011-12-23 09:51, MH pisze:

    > Cholera , też nie mam pomysła.. Z ciekawości przez okres świąteczny poguglam
    > sobie w tym temacie. Może na coś wpadnę ?!

    Spróbuj, może coś znajdziesz. Ja nic ciekawego nie namierzyłem, ale że w
    angielskim biegły nie jestem, to nie poszukałem sobie za dużo. Na
    polskich stronach też nie widziałem nic ciekawego. Może źle szukałem...
    W sumie temat niezbyt popularny, to i materiałów może być mało.

  • 8. Data: 2011-12-23 21:28:37
    Od: " MH" <l...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Adam <b...@a...pl> napisał(a):

> [...]
    > polskich stronach też nie widziałem nic ciekawego. Może źle szukałem...
    > W sumie temat niezbyt popularny, to i materiałów może być mało.

    Temat ciekawy , ale niczego nie obiecuję. Aczkolwiek może coś namierzę ..

    MH