  • 11. Data: 2011-12-18 15:57:20
    Temat: Re: protok "1 wire"
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    zapinio <z...@g...com> napisał(a):
> [...]
    > Standard zreszt umiera na co w peni zasuguje.
    > Do zastosowa na wiksze odlegoci nie nadaje si zupenie, a nad niezawodnoci
    > lepiej spuci zason miosierdzia.
    > Tak zreszt by musi jeli kto czyta (i rozumie) specyfikacj techniczn.
    > Przez wiele lat uywaem 1-wire (najduszy system , z przecznikami, mia ok. 3
    > km) i to co mog powiedzie to trzymajcie si od tego z daleka.
    > Kierowanie si przy konstruowaniu systemu kosztami i argumentami klientw
    > "wie pan...eby byo tanio" jest najwiksz gupot jak mona zrobi.
    > Jeeli delikwent (w moim przypadku klient) chce bardzo tanio to niech si

    Ale czy on nie był projektowany z myślą o małych odległościach? Nie sprawdza
    się tam?

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 12. Data: 2011-12-18 15:59:55
    Temat: Re: protokół "1 wire"
    Od: "identifikator: 20110701" <N...@g...pl>

    > Ja "robienie tanio" mam już za sobą.

    no to byś się nam pochwalił jak realizujesz transmisję na dłuższe
    odległości? ;o)

  • 13. Data: 2011-12-18 16:47:08
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 18.12.2011 16:59, identifikator: 20110701 pisze:

    > no to byś się nam pochwalił jak realizujesz transmisję na dłuższe
    > odległości? ;o)
    Pewnie rs486. 9600 da się podobno z odpowiednią kontrolą błędów (np
    CIRC) puścić na 10km.

    Michoo

  • 14. Data: 2011-12-18 20:59:26
    Od: Butek <e...@i...invalid>

    W dniu 11-12-18 17:47, Michoo pisze:
    > Pewnie *rs486*.

    Sadysta. Przecież zagoogluje się "na śmierć" :))

    --
    butek
    bucket. Use at least two or three buckets and keep them in separate

  • 15. Data: 2011-12-19 12:43:37
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    W dniu 2011-12-18 21:59, Butek pisze:

    > Sadysta. Przecież zagoogluje się "na śmierć" :))

    Trafi z powrotem na grupę :D.
    Powinno być RS485 lub RS422.
    K.

  • 16. Data: 2011-12-19 21:39:37
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    Wyłącznie RS485.

  • 17. Data: 2011-12-19 23:15:23
    Od: Konop <k...@g...pl>

    W dniu 17.12.2011 11:53, identifikator: 20110701 pisze:
    > a przy okazji, jak jedną parą (żyła + masa) przesłać zasilanie (napięcie
    > zmienne) i jakiś sygnał cyfrowy? ma Ktoś pomysł?
    >
    > a jak działa 1-wire?

    A transmisja dwustronna czy jednostronna?? Kabel to musi być żyła+masa?
    Bo czasem sprawdza się np. zmiana polaryzacji sygnału. Wolne, ale też
    trudne do zakłócenia. No ale to tylko w transmisji jednostronnej... .

    Konop

  • 18. Data: 2011-12-22 08:51:19
    Od: "Karol Z." <k...@g...pl>

    W dniu 17.12.2011 17:59, identifikator: 20110701 pisze:

    > ho ho, ale kosmos
    > tylko nie pisz, że znalazłeś wyszukiwarką...

    I takie przekonania w narodzie panują... TO jak nie wyszukiwarką to czym...?

  • 19. Data: 2011-12-22 09:35:12
    Od: "identifikator: 20110701" <N...@g...pl>

    > I takie przekonania w narodzie panują... TO jak nie wyszukiwarką to
    > czym...?

    jak to czym, fartem...