eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › program - uwaga pirat - jak się obronić ?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 116

  • 91. Data: 2010-11-09 07:54:20
    Temat: Re: program - uwaga pirat - jak się obronić ?
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    *jerzu* w wiadomości news:9uqgd6paifsr0je7rjagodpmsajla4u04b@4ax.com
    napisał(a):
    > On Mon, 08 Nov 2010 21:41:28 +0100, PaPi <r...@d...trzy> wrote:
    >> Policjant podczas kontroli nie ma prawa domagac sie opuszczenia
    >> samochodu.
    > Tak Ci się tylko wydaje.

    To jest inaczej, jak kierowca nie wyjdzie to nie bardzo policjant ma pole
    manewru, musiałby bardzo chcieć przed kamerą delikwenta siłą wyciągać, po
    tym jak nagle przypomniał sobie że podobnych autem jechał bandyta lub po tym
    jak nagle skojarzył twarz kierowcy z podobizną z listu gończego...
    Policjanci niechętnie przekraczają uprawnienia przy świadkach, a przed
    kamerą to już w ogóle :)

    Ciekawa sprawa jest też z prośbą o otwarcie bagażnika :)

    Pozdr


  • 92. Data: 2010-11-09 13:43:11
    Temat: Re: program - uwaga pirat - jak się obronić ?
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    W dniu 2010-11-08 19:30, Bydlę pisze:
    > Arek (G) wrote:
    > > W dniu 2010-11-07 19:21, Bydlę pisze:
    > >
    > >> Arek (G) wrote:
    > >> > W dniu 2010-11-02 14:57, Bydlę pisze:
    > >> >> Dawaj ten przepis o niemożności rozpoznania kogoś.
    > >> >
    > >> > Daj przepis, że wystarczy komuś zamazać twarz
    > >>
    > >>
    > >> Już był cytowany - ochrona wizerunku.
    > >> Wizerunek został zamazny.
    > >
    > > Ale nie chodzi mi o Twoją interpretację, tylko przepis.
    >
    > Toż masz, zgodnie z przepisem, zamazany wizerunek.
    > Nie został upubliczniony.
    > Bo został zamazny.
    > Wizerunek, bo nie dane osobwe...

    Ochrona wizerunku a ochrona danych osobowych to dwie różne sprawy.

    Przepisy nie zawierają jednoznacznej definicji czym jest wizerunek.
    Dlatego jednoznaczne stwierdzenie, że zamazana twarz wystarczy jest
    daleko posuniętym uproszczeniem. Człowiek został jednoznacznie
    zidentyfikowany przez sporą liczbę osób. Co więcej jest potrzebne?
    Wizerunek to całość a nie tylko oczy, nos, usta.

    > >> >
    > >> > Jeżeli został rozpoznany znaczy się, że nie jest anonimowy.
    > >>
    > >> Ale to jego problem, że ktoś roznoznał go na podstawie czegoś innego
    > niż
    > >> to, o czym traktuje ustawa.
    > >
    > > A o czym traktuje ustawa? Mógłbyś zacytować ustawę na którą się
    > powołujesz?
    >
    > O wizerunku.
    > Bo żadnych danych o osobowych pan policjant nie podał.
    > Co było na filmie.

    Jeżeli telewizja ma w swoich zbiorach materiały które zawierają dane
    osobowe, to obowiązuje ją ustawa o ochronie danych osobowych. Jeżeli te
    dane zostały upublicznione to może być ciekawie.

    No i oczywiste jest, że koleś poszkodowany ma marne szanse w sądzie. Te
    ustawy są wyjątkowo fatalnie skonstruowane. Dużo zależy również od tego
    na jakiego sędziego trafi. Bowiem nie mamy sądów specjalizujących się w
    konkretnych dziedzinach.

    Reasumując, złamał przepisy dostał mandat czyli adekwatną karę do
    wykroczenia. Jednak miał pecha i jego "kara" została powiększona o
    konsekwencje udziału w tym przygłupim programie. Każdy to może oceniać
    jak uważa. Prawo jest po stronie przypadkowej gwiazdy, ale co z tego?

    A.




  • 93. Data: 2010-11-09 17:17:34
    Temat: Re: program - uwaga pirat - jak się obronić ?
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    W dniu 2010-11-08 19:33, Bydlę pisze:

    > Ale po co?
    > Wizerunek tego pana nie zpstał upubliczniony.
    > Ani żadne jego dane osobowe.

    No tak oczywiście. Jeśli chcesz to możesz nawet stwierdzić, że tego
    programu w ogóle nie było. Mogę Ci nawet przyznać rację. Widzę, że
    obrona swojej racji jest dla Ciebie wartością samą w sobie.

    > >Jak masz z tym problemy poproś
    > > kogoś o interpretację i nie rób z siebie...
    >
    >
    > Chyba rozmawiamy na dwa różne tematy - ty o tym, że właściciel(?)
    > rozpoznał swoje auto i szef rozpoznał swojego pracownika, czego prawo
    > nie zabrania, a ja o tym, że zatrzymany kierowca nie został pokrzywdzony
    > przez rzekomą opublikację jego wizerunku, czy danych osobowych.

    Niezupełnie. Ja twierdzę, że pokazano w telewizji człowieka w sposób
    lekko prześmiewczy (taka jest formuła tego programu), który został
    rozpoznany przez znajomych, oraz jego szefa. W wyniku czego doznał jakiś
    dodatkowych konsekwencji. A co Ty twierdzisz to do końca nie wiem. Raz,
    że to, że został pokazany to nic się nie stało, a teraz, że wcale nie
    został rozpoznany.

    > A teraz pomyśl i nie rób z siebie...

    Spoko.

    A.


  • 94. Data: 2010-11-09 17:25:28
    Temat: Re: program - uwaga pirat - jak się obronić ?
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Tue, 9 Nov 2010 07:54:20 +0100, "Przembo" <x...@x...xx>
    wrote:

    >To jest inaczej, jak kierowca nie wyjdzie to nie bardzo policjant ma pole
    >manewru
    (...)

    Dziennik Ustaw o 2008 o Nr 132 o Poz. 841

    "5. W przypadkach uzasadnionych względami bezpieczeństwa lub
    uwarunkowanych charakterem kontroli policjant może wydać kierującemu
    pojazdem lub pasażerowi pojazdu polecenie opuszczenia pojazdu."

    >Ciekawa sprawa jest też z prośbą o otwarcie bagażnika :)

    A to już jest w ustawie PoRD, art. 128

    2. Policjant, w związku z wykonywaniem czynności określonych w ust. 1,
    jest uprawniony do:
    (...)
    sprawdzania stanu technicznego, wyposażenia, ładunku, wymiarów, masy
    lub nacisku osi pojazdu znajdującego się na drodze;


    --
    Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński x...@p...onet.pl
    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200


  • 95. Data: 2010-11-09 20:16:11
    Temat: Re: program - uwaga pirat - jak się obronić ?
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    *jerzu* w wiadomości news:0vsid6936sdcmh98mo5ehus49vth7cj2kk@4ax.com
    napisał(a):
    > On Tue, 9 Nov 2010 07:54:20 +0100, "Przembo" <x...@x...xx>
    > wrote:
    >> To jest inaczej, jak kierowca nie wyjdzie to nie bardzo policjant ma
    >> pole manewru
    > (...)
    > Dziennik Ustaw o 2008 o Nr 132 o Poz. 841
    > "5. W przypadkach uzasadnionych względami bezpieczeństwa lub
    > uwarunkowanych charakterem kontroli policjant może wydać kierującemu
    > pojazdem lub pasażerowi pojazdu polecenie opuszczenia pojazdu."

    Zgadza się, odpowiem przykładem dosyć zbliżonym. Po kupnie auta jest 30 dni
    na jego przerejestrowanie, to z pewnościa wiesz to i podstawy szukać nie
    będe :) Jakie są konsekwencje za niespełnienie obowiązku zapewne również
    wiesz. A teraz do meritum co może zrobić policjant jak się nie
    podporządkuje? No właśnie i tu już musi podeprzeć się czymś, bo wytarganie
    kierowcy z samochodu i pewnie jeszcz położenie go na glebie z powodu:
    "dlatego ponieważ" nie przejdzie :)

    >> Ciekawa sprawa jest też z prośbą o otwarcie bagażnika :)
    > A to już jest w ustawie PoRD, art. 128
    > 2. Policjant, w związku z wykonywaniem czynności określonych w ust. 1,
    > jest uprawniony do:
    > (...)
    > sprawdzania stanu technicznego, wyposażenia, ładunku, wymiarów, masy
    > lub nacisku osi pojazdu znajdującego się na drodze;


    Ja nie w tym kontekscie, policjanci jak proszą o otwarcie bagaznika i sobie
    czasem w nim pogrzebia mogą to robić bez ograniczeń jak im przy tym
    pomożesz, jeśli nie otworzysz bagażnika również mogą zajrzeć, ale to już
    bedzie przeszukanie, można się domagać protokołu i pojawia się problem jak z
    wyjściem z auta, musi być jakiś powód przeszukania.

    A teraz dochodzimy do meritum, program uwaga pirat jest niesamowicie
    prześmiewczy, policjanci często dają maks kare, powtarzają że nie mogą
    inaczej bo jest taryfikator, mijają się troszke z prawdą. Zatrzymany
    dostanie kare z widełek, często maks, jaki jest sens ułatwiania im roboty?
    Odmowa wyjścia z auta skończy się na 99% odpuszczeniem policjanta i ryzykuje
    co najwyżej komentarzem pana Knapika :)

    Pozdr


  • 96. Data: 2010-11-09 20:20:08
    Temat: Re: program - uwaga pirat - jak się obronić ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 9 Nov 2010, jerzu wrote:

    > On Tue, 9 Nov 2010 07:54:20 +0100, "Przembo" <x...@x...xx>
    > wrote:
    >
    >> Ciekawa sprawa jest też z prośbą o otwarcie bagażnika :)
    >
    > A to już jest w ustawie PoRD, art. 128
    >
    > 2. Policjant, w związku z wykonywaniem czynności określonych w ust. 1,
    > jest uprawniony do:
    > (...)
    > sprawdzania stanu technicznego, wyposażenia, ładunku, wymiarów, masy
    > lub nacisku osi pojazdu znajdującego się na drodze;

    Policjant. Jest uprawniony.
    Jak rozumiem chodzi właśnie o to: "ma pan prawo sprawdzić sobie sam" :P
    Zajrzyj kiedy do archiwum .podatki - to jest standardowy chwyt
    kontrolerów skarbowych, taka "prośba". Często narusza (poprzez
    wykroczenie poza potrzeby) zakres postępowania.
    Niewykluczone że w odwecie policjant będzie wolał znaleźć jakąś
    "istotną wadę" w pojeździe, zamiast otworzyć :>

    pzdr, Gotfryd


  • 97. Data: 2010-11-09 20:32:38
    Temat: Re: program - uwaga pirat - jak się obronić ?
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    *Gotfryd Smolik news* w wiadomości
    news:Pine.WNT.4.64.1011092016070.3428@quad napisał(a):
    > On Tue, 9 Nov 2010, jerzu wrote:
    >> On Tue, 9 Nov 2010 07:54:20 +0100, "Przembo" <x...@x...xx>
    >> wrote:
    >>> Ciekawa sprawa jest też z prośbą o otwarcie bagażnika :)
    >> A to już jest w ustawie PoRD, art. 128
    >> 2. Policjant, w związku z wykonywaniem czynności określonych w ust. 1,
    >> jest uprawniony do:
    >> (...)
    >> sprawdzania stanu technicznego, wyposażenia, ładunku, wymiarów, masy
    >> lub nacisku osi pojazdu znajdującego się na drodze;
    > Policjant. Jest uprawniony.
    > Jak rozumiem chodzi właśnie o to: "ma pan prawo sprawdzić sobie sam" :P
    > Zajrzyj kiedy do archiwum .podatki - to jest standardowy chwyt
    > kontrolerów skarbowych, taka "prośba". Często narusza (poprzez
    > wykroczenie poza potrzeby) zakres postępowania.
    > Niewykluczone że w odwecie policjant będzie wolał znaleźć jakąś
    > "istotną wadę" w pojeździe, zamiast otworzyć :>
    > pzdr, Gotfryd

    Dokładnie o to chodzi, trzeba się wysilić, papiery wypisać, jak policjanta
    poniesie to jeszcze będzie się trzeba potłumaczyć. Oni mogą to zrobić bez
    mojej pomocy, bez mojego wsparcia, a nawet przy moim oporze (oddam może
    "biernym" oporze dla bezpieczeństwa by nie ryzykować napaści na
    funkcjonariusza)... ale procedurki sprawiają że ochota do takich działań
    zanika, szczególnie przed kamerą :)

    Pozdr


  • 98. Data: 2010-11-10 12:39:22
    Temat: Re: program - uwaga pirat - jak się obronić ?
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Tue, 9 Nov 2010 20:16:11 +0100, "Przembo" <x...@x...xx>
    wrote:

    >Zgadza się, odpowiem przykładem dosyć zbliżonym. Po kupnie auta jest 30 dni
    >na jego przerejestrowanie, to z pewnościa wiesz to i podstawy szukać nie
    >będe :) Jakie są konsekwencje za niespełnienie obowiązku zapewne również
    >wiesz. A teraz do meritum co może zrobić policjant jak się nie

    mylisz chyba przerejestrowanie ze zgłoszeniem nabycia (i zbycia
    zresztą też). To drugie jest obowiązkowe, ale to pierwsze - chyba nie.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski


  • 99. Data: 2010-11-10 19:57:31
    Temat: Re: program - uwaga pirat - jak się obronić ?
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    *Jarek Andrzejewski* w wiadomości
    news:g11ld659d78c9eqb2t2u4ffolc4pi5um4f@4ax.com napisał(a):
    > On Tue, 9 Nov 2010 20:16:11 +0100, "Przembo" <x...@x...xx>
    > wrote:
    >> Zgadza się, odpowiem przykładem dosyć zbliżonym. Po kupnie auta jest
    >> 30 dni na jego przerejestrowanie, to z pewnościa wiesz to i podstawy
    >> szukać nie będe :) Jakie są konsekwencje za niespełnienie obowiązku
    >> zapewne również wiesz. A teraz do meritum co może zrobić policjant
    >> jak się nie
    > mylisz chyba przerejestrowanie ze zgłoszeniem nabycia (i zbycia
    > zresztą też). To drugie jest obowiązkowe, ale to pierwsze - chyba nie.

    Obawiam się że możesz mieć racje w kwestii formalnej, na szczęście przekaz
    pozostał bez zmian :)

    Pozdr


  • 100. Data: 2010-11-10 20:56:31
    Temat: Re: program - uwaga pirat - jak się obronić ?
    Od: PJ <p...@g...com>

    zaczynacie od niewłaściwej strony :-), proponuje kolegom biegłym w
    prawie wyjaśnić na podstawie jakiej ustawy czy rozporządzenia
    dozwolona jest w radiowozie obecność operatora kamery z prywatnej
    stacji telewizyjnej

    P.

strony : 1 ... 9 . [ 10 ] . 11 . 12


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: