    From: "Arek (G)" <a...@b...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: program - uwaga pirat - jak się obronić ?
    Date: Tue, 09 Nov 2010 13:43:11 +0100

    W dniu 2010-11-08 19:30, Bydlę pisze:

    > Toż masz, zgodnie z przepisem, zamazany wizerunek.
    > Nie został upubliczniony.
    > Bo został zamazny.
    > Wizerunek, bo nie dane osobwe...

    Ochrona wizerunku a ochrona danych osobowych to dwie różne sprawy.

    Przepisy nie zawierają jednoznacznej definicji czym jest wizerunek.
    Dlatego jednoznaczne stwierdzenie, że zamazana twarz wystarczy jest
    daleko posuniętym uproszczeniem. Człowiek został jednoznacznie
    zidentyfikowany przez sporą liczbę osób. Co więcej jest potrzebne?
    Wizerunek to całość a nie tylko oczy, nos, usta.

    > niż

    > powołujesz?
    >
    > O wizerunku.
    > Bo żadnych danych o osobowych pan policjant nie podał.
    > Co było na filmie.

    Jeżeli telewizja ma w swoich zbiorach materiały które zawierają dane
    osobowe, to obowiązuje ją ustawa o ochronie danych osobowych. Jeżeli te
    dane zostały upublicznione to może być ciekawie.

    No i oczywiste jest, że koleś poszkodowany ma marne szanse w sądzie. Te
    ustawy są wyjątkowo fatalnie skonstruowane. Dużo zależy również od tego
    na jakiego sędziego trafi. Bowiem nie mamy sądów specjalizujących się w
    konkretnych dziedzinach.

    Reasumując, złamał przepisy dostał mandat czyli adekwatną karę do
    wykroczenia. Jednak miał pecha i jego "kara" została powiększona o
    konsekwencje udziału w tym przygłupim programie. Każdy to może oceniać
    jak uważa. Prawo jest po stronie przypadkowej gwiazdy, ale co z tego?

    A.