  • 1. Data: 2010-11-02 10:01:02
    Temat: usterka - yaris 2001
    Od: Mateusz <m...@g...com>

    Szukam fachowej porady. Ten temat się za mną wlecze od ok 3000km i
    różne rzeczy już słyszałem. Już mi chcieli wymieniać sprawne
    oryginalne sprzęgło na jakiś tandetny zamiennik, chcieli rozbierać
    skrzynię biegów (która de facto jest rozbieralna ale potem jak trzeba
    to złożyć to już nie jest tak pięknie) - tak mi powiedział gość, który
    robił w aso toyoty i podobno jest zaufany, bo został polecony.
    Osobiście obstawiam na jakieś zatarte łożysko. Łożyska koła są ok -
    tego jestem pewien. Znajomy mi powiedział, że to może być łożysko na
    przegubie, oglądałem na alledrogo i tam faktycznie coś jest (http://
    allegro.pl/przegub-toyota-yaris-1-0-16v-nowy-japan-
    i1289937220.html#gallery).

    Jedyne czego nie wiem to to, jakie są objawy zużycia takiego łożyska,
    czy w ogóle całego przegubu.

  • 2. Data: 2010-11-02 10:43:53
    Temat: Re: usterka - yaris 2001
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "Mateusz" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    a.googlegroups.com...
[...]
    ----------------------------------
    Ale co dolega?
    --------------------------------------
    Jedyne czego nie wiem to to, jakie są objawy zużycia takiego łożyska,
    czy w ogóle całego przegubu.
    ----------------------------------
    Puka przy skręconych kołach.

  • 3. Data: 2010-11-02 11:13:02
    Od: Mateusz <m...@g...com>

    On 2 Lis, 10:43, "Agent" <w...@o...ue> wrote:
    > ----------------------------------
    > Ale co dolega?
    > --------------------------------------
    > Jedyne czego nie wiem to to, jakie są objawy zużycia takiego łożyska,
    > czy w ogóle całego przegubu.
    > ----------------------------------
    > Puka przy skręconych kołach.

    a to by mogło wyjść na przeglądzie ? przegląd przeszedł, nie było
    nigdzie luzów, nic nie stuka. Chodzi o to, że przy ruszaniu i dalszej
    jeździe jest odgłos taki jakby tarł metal o metal. Do tego dochodzi
    to, że jak podczas jazdy ustawi precyzyjnie w jednej pozycji (auto
    zwalnia) to chrobotanie ustaje, ale przy wciśniętym gazie zawsze się
    odzywa. Przy wciśniętym pedale sprzęgła chrobotanie ustaje, ale nie
    całkowicie. A mechanizm różnicowy ? może tam coś niedomaga ? są jakieś
    charakterystyczne objawy ?

    Niedawno jak wymieniałem sobie gumy to na podnośniku, jak pokręciłem
    kołami to właśnie coś w okolicy skrzyni/mechanizmu zaczynało się
    odzywać. Tyle, że wydaje mi się że jest to wszystko mylące, bo ten
    hałas może się roznosić po całym zawieszeniu/skrzyni itp.

  • 4. Data: 2010-11-02 11:58:27
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "Mateusz" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    x.googlegroups.com...
> [...]

    odzywa. Przy wciśniętym pedale sprzęgła chrobotanie ustaje, ale nie
    całkowicie. A mechanizm różnicowy ? może tam coś niedomaga ? są jakieś

    ---------------\
    Trudno to wszystko zdiagnozować przez internet, zwłaszcza że raz piszesz o
    chrobotaniu a raz o tarciu metal o metal. A na luzie na postoju też
    chrobocze? Bo jesli tak i po wcisnięciu sprzęgła przestaje to napewno nie
    przegub i nic w kołach a bedzie to prawie napewno wałek sprzęgłowy a
    konkretnie jego łożysko.

  • 5. Data: 2010-11-02 14:31:11
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    A hamulce nie były naprawiane?
    Wygląda jakby ktoś odwrotnie włożył klocek hamulcowy.
    Wtedy hamulec działa nieco gorzej, ale tarcie metalu jest niemal ciągle
    słyszalne.
    Może też być przygięta jakaś osłona metalowa.
    Kolega wymieniał jakieś osłony gumowe. Może przy okazji coś zostało źle
    skręcone.
    Może luźne śruby.
    Najlepiej na kanale obejrzeć wóz od spodu.
    Pozdrawiam,
    Sylwester Łazar

  • 6. Data: 2010-11-02 14:44:58
    Od: Mateusz <m...@g...com>

    On 2 Lis, 11:58, "Agent" <w...@o...ue> wrote:

> [...]
    > chrobocze? Bo jesli tak i po wcisnięciu sprzęgła przestaje to napewno nie
    > przegub i nic w kołach a bedzie to prawie napewno wałek sprzęgłowy a

    wybacz, mój błąd. Chodziło o chrobotanie. Nie chrobocze na postoju - i
    z włączonym biegiem i na luzie.
    Jeżeli chodzi o ten wałek - masz na myśli łożysko pilotujące ?
    domyślam się, że i tak skrzynie trzeba będzie ściągać nie ?

  • 7. Data: 2010-11-02 14:48:51
    Od: Mateusz <m...@g...com>

    On 2 Lis, 14:31, Sylwester Łazar <i...@a...pl> wrote:
> [...]
    > skręcone.
    > Może luźne śruby.
    > Najlepiej na kanale obejrzeć wóz od spodu.

    osłony przy tarczach z przodu niedawno sprawdzałem i nic nie trze o
    tarczę. Luźne śruby - raczej nie, dociągałem kluczem dynamometrycznym
    przy wymianie opon.
    Co do klocków... a to można na odwrót założyć ? ;-) odnośnie hamowania
    to wszystko jest ok, miałem zacisk jakiś czas temu zapieczony po zimie
    ale teraz jest ok, wraca, nic nie trze.

  • 8. Data: 2010-11-02 16:53:04
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Co do klocków... a to można na odwrót założyć ? ;-) odnośnie hamowania
    Tak.
    Jeżeli tylko w czasie jazdy, to postawić na kołkach nad kanałem i właczyć
    bieg.
    Na głowie koniecznie czapkę.
    S.

  • 9. Data: 2010-11-02 18:18:41
    Od: Mateusz <m...@g...com>

    no cóż, zachwycony nie jestem... byłem u gościa. BTW warsztat ze
    specjalizacją toyoty w Katowicach na dobrego urobku - zna ktoś ?

    przejechał się i jest pewien, że skrzynia jest w stanie agonalnym.
    Zaczynam szukać skrzyni na allegro. Na co można zwrócić uwagę ?
    znalazłem takie coś:
    http://allegro.pl/skrzynia-biegow-toyota-yaris-1-0-1
    -0-b-gwarancja-i1269901070.html.
    http://allegro.pl/skrzynia-biegow-toyota-yaris-1-0-0
    2r-i1267427769.html
    Tak sobie myślę, że jak wystawią fakturę, dadzą gwarancję na miesiąc
    (w drugim wypadku 2 tyg) to ryzyko jest stosunkowo mniejsze jakbym
    kupował od jakiegoś prywaciarza, który nawet paragonu mi nie da nie ?
    w większości aukcji nie ma podanego przebiegu samej skrzyni ale raczej
    nie kierowałbym się tym, bo nie wiem czy właściwie da się to
    udokumentować.

  • 10. Data: 2010-11-02 21:08:51
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    Z zakupem można się wstrzymać.
    Najpierw zdemontować i ew. rozkręcić.
    Skoro i tak do wyrzucenia, to najpierw należy zobaczyć czy to jakaś
    drobnostka nie jest.
    S.