  • 111. Data: 2010-11-13 12:46:11
    Temat: Re: program - uwaga pirat - jak się obronić ?
    Od: Bydlę <bydl?@bydl?.pl>

    On 2010-11-09 13:43:11 +0100, "Arek (G)" <a...@b...pl> said:
    > Ochrona wizerunku a ochrona danych osobowych to dwie różne sprawy.

    Tak.
    Wizerunek został ochroniony i dane osobowe też.
    Gdyby było inaczej, to pan wytoczylbyproces i wygrał.
    Co więcej, materiał nie poszedłby do emisji, bo prawnik nie dałby zgody.
    (tak, stacja ma w dupie tegeo ukaranego pana, więc nie zaryzykowałaby
    procesu wbrew zdaniu prawnika, którego interesem jest bronić interesów
    stacji)

    > Jeżeli telewizja ma w swoich zbiorach materiały które zawierają dane
    > osobowe, to obowiązuje ją ustawa o ochronie danych osobowych. Jeżeli te
    > dane zostały upublicznione to może być ciekawie.

    Tak, ale to nie jest na temat.

    > No i oczywiste jest, że koleś poszkodowany ma marne szanse w sądzie.

    Bo nie został upubliczniony jego wizerunek, ani jego dane osobowe.

    > Dużo zależy również od tego na jakiego sędziego trafi.

    Tak, w USA dostałby jeszcze za pieniactwo wyrok.
    I jakieś prace społeczne.
    I straciłby pracę za swoje wybryki.

    > Reasumując, złamał przepisy dostał mandat czyli adekwatną karę do
    > wykroczenia. Jednak miał pecha i jego "kara" została powiększona o
    > konsekwencje udziału w tym przygłupim programie.

    Prawie dobrze:

    Reasumując: zazryzykował jazdę niezgodną z przepisami, godząc się na
    idące za tym potencjalne skutki.
    Zagrał i przegrał.
    Jeśli między uszami ma jakieś resztki mózgu, to zrozumie, że by grać,
    trzeba mieć czym.
    I nie ryzykować, jeśli nie jest się w stanie ponieść konsekwencji
    swoich czynów.

    (a program jest bezdennie głupi)

    --
    Bydlę

  • 112. Data: 2010-11-14 13:39:11
    Od: ALi <n...@l...org>

    Dnia 02-11-2010 o 11:36:12 Stasiu <s...@i...net.pl> napisał(a):

    > Na przyszlosc...
    > moj plan w takiej sytuacji
    > informuje ze nie zycze sobie nagrywania i zadam wylaczenia kamer
    > jak ogladam ten program to raczej nie wylacza
    > nie daje dokumentow i informuje pana policjanta ze spotkamy sie na
    > najblizszym komisariacie i odjezdzam

    A był jeden odcinek pirata z motocyklistą który postanowił odjechać.
    Zaraz po włączeniu silnika Policjant pchnął kolesia, że ten się z
    motorem wyglebił. Potem leżenie na brzuchu, kajdanki itd. Że też
    nie ma odcinków w którym mówią, jak te sądy się kończą.

    --
    Pozdr.

  • 113. Data: 2010-11-14 17:07:09
    Od: Bydlę <bydl?@bydl?.pl>

    On 2010-11-09 17:17:34 +0100, "Arek (G)" <a...@b...pl> said:

    > No tak oczywiście. Jeśli chcesz to możesz nawet stwierdzić, że tego
    > programu w ogóle nie było.

    Nie, to byłaby brednia.
    Natomiast prawdą jest, że żadne dane osobowe tego człowieka nie zostały
    ujawnione.

    > Niezupełnie. Ja twierdzę, że pokazano w telewizji człowieka w sposób
    > lekko prześmiewczy

    A ja, że jakiegoś idiotę, który nie potrafił pojechać normalnie.
    A może nawet bandytę.

    I dodam, że gdyby tylko ten głupek zrozumiał (nieważne czy szkoła czy
    rodzice by mu to wpoili), że poniesie konsekwencje swoicj czynów i
    jeśli nie stać go na ryzyko debilnej jazdy, to nie powinien tak jechać,
    to nie byłoby problemu.
    A tak? Zagral i przegrał.
    Wystarczyło myśleć przed, nie płakać po.

    > (taka jest formuła tego programu), który został rozpoznany przez
    > znajomych, oraz jego szefa.

    No, to podaj ten dane osobowe, które rzekomo w programie podano.
    (ty wciąż nie rozumiesz czym jest publikacja danych, a czym innym jest
    rozpoznanie kogoś)

    > W wyniku czego doznał jakiś dodatkowych konsekwencji.

    No. Mógł jechać jak ktoś normalny.
    Nie pojechał? Uznał, że stać go na taką jazdę?
    To teraz już wie, czy go stać, czy nie...

    > A co Ty twierdzisz to do końca nie wiem.

    Że ten cymbał poniósł konsekwencje *swoich* czynów, a nie publikacji programu.
    Zauważ, że gdyby zatrzymali go radarowcy, by mu pogratulować poprawnej
    jazdy, to byłaby i emisja, i nadal nie byłoby podawania danych
    osobowych, a kto wie, może miałby nadal starą pracę...

    I raz jeszcze: nie stać go było na taką jazdę, ale mimo to pojechał i
    słusznie życie go ubodło za to.

    --
    Bydlę

  • 114. Data: 2010-11-14 20:42:37
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 14 Nov 2010 17:07:09 +0100, Bydlę wrote:
    >Natomiast prawdą jest, że żadne dane osobowe tego człowieka nie zostały
    >ujawnione.

    Wedle ustawy dane osobowe to dowolne dane ktore pozwalaja
    zidentyfikowac dana osobe, osoba zostala zidentyfikowana, wiec ...

> [...]
    >to nie byłoby problemu.
    >A tak? Zagral i przegrał.
    >Wystarczyło myśleć przed, nie płakać po.

    Czy mi sie wydaje czy na ujawnienie wizerunku _skazanego_ musi wyrazic
    zgode sad ?

    J.

  • 115. Data: 2010-11-16 21:33:29
    Od: PaPi <r...@d...trzy>

    > Dziennik Ustaw o 2008 o Nr 132 o Poz. 841
    >
    > "5. W przypadkach uzasadnionych względami bezpieczeństwa lub
    > uwarunkowanych charakterem kontroli policjant może wydać kierującemu
    > pojazdem lub pasażerowi pojazdu polecenie opuszczenia pojazdu."

    Rozumiem, ze istnieje cos takiego jak kontrola pod TVN Turbo -
    podpadajace pod charakter ?
    BTW, gdzie tu cokolwiek o koniecznosci udania sie z policjantami do ich
    auta ?

  • 116. Data: 2010-11-16 22:13:54
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Tue, 16 Nov 2010 21:33:29 +0100, PaPi <r...@d...trzy> wrote:

    >BTW, gdzie tu cokolwiek o koniecznosci udania sie z policjantami do ich
    >auta ?

    W tej samej ustawie, trochę dalej.

    "6. Do pojazdu policyjnego uczestnik ruchu może być wpuszczony tylko w
    razie konieczności:
    (...)
    4) okazania przebiegu zarejestrowanego wykroczenia"

    http://jerzu.waw.pl GG:129280