  • 1. Data: 2009-05-17 16:31:03
    Temat: problem z kolorami
    Od: a402 <z...@o...pl>

    Mam problem z kolorami wyswietlanymi na moim komputerku.
    Komputer to laptop vaio VGN-FZ31M.

    Zdjęcie w programie fotoszop ma inne nasycenie kolorów, to sdamo zdjecie
    odladane w pacassie wyglada nieco inaczej, w irfanview jeszcze inne
    nasycenie a jesli wysle go na serwer i otworze np. w operze to jeszcze
    inaczej.
    Jakies podstawowe ustawienia monitora laptopa?
    Odnosze wrażenie, że robie jakis podstawowy błąd i zmiana monitora na
    lepszy niekoniecznie przyniesie rezultaty. Doradzcie mi cos.

    Pozdrowienia
    MM

  • 2. Data: 2009-05-17 16:33:57
    Temat: Re: problem z kolorami
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

> [...]
    > Odnosze wrażenie, że robie jakis podstawowy błąd i zmiana monitora na
    > lepszy niekoniecznie przyniesie rezultaty. Doradzcie mi cos.

    hehe

  • 3. Data: 2009-05-17 17:02:21
    Od: a402 <z...@o...pl>

    Jakub Jewuła pisze:

    > hehe

    Pomógłbyś a nie przesmiewał.

  • 4. Data: 2009-05-17 17:04:23
    Od: "PK" <p...@e...pl>

    > hehe
    smiejesz sie ze swojego sposobu udzielania sie na grupie?

  • 5. Data: 2009-05-17 17:05:03
    Od: lelec <m...@g...com>

    On 17 Maj, 18:31, a402 <z...@o...pl> wrote:
> [...]
    > Odnosze wrażenie, że robie jakis podstawowy błąd i zmiana monitora na
    > lepszy niekoniecznie przyniesie rezultaty. Doradzcie mi cos.

    1. A jakichś profili profili kolorów w szopie nie powstawiałeś?
    Na 75% - tu tkwi problem. Na początek wywal wszelkie profile,
    jeśli nie jesteś pewien, jak z nich korzystać.

    2. Ogólnie - mało jest laptopów ma matrycę akceptowalną
    do pracy z kolorem. Ja do HP DV9700 podpinam zewnętrzny LCD,
    a dodatkowo, zerkam na projekty na NEC 2470WNX; kolosalna
    różnica w cieniach i w jasnych tonach;
    No i na laptopie z każdej strony inne kolory!
    Nie ma jak PVA.

    Serdeczne pozdrowienia
    --
    Marcin
    www.pawelec.info

  • 6. Data: 2009-05-17 17:18:22
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-05-17 18:31:03 +0200, a402 <z...@o...pl> said:

    > Odnosze wrażenie, że robie jakis podstawowy błąd i zmiana monitora na
    > lepszy niekoniecznie przyniesie rezultaty. Doradzcie mi cos.

    Czeka Cię dość długa lektura na temat colour menagementu
    <http://en.wikipedia.org/wiki/Color_management>. To dość złożony
    problem i kilkoma słowami się nie obejdzie.
    Możesz też komuś zapłacić za oprofilowanie sprzętu.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2009-05-17 17:22:44
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Sun, 17 May 2009 18:31:03 +0200, a402 <z...@o...pl> wrote:

    Na dzień dobry:
    * usuń jakiekolwiek profile przypisane do monitorów w Windowsie - to
    gdzieś jest ukryte w opcjach wyświelania;
    * we wszystkich aplikacjach, gdzie znajdziesz frazę, ,,color
    management'', ,,CMS'', ,,zarządzanie'' - wyłącz to, zablokuj, etc.
    --
    Grzegorz Krukowski
    Ministerstwo Głupich Kroków ostrzega:

  • 8. Data: 2009-05-18 05:52:39
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > Pomógłbyś a nie przesmiewał.

    Moglbym :)

    Rusz dupe i uzyj google, leniu!

  • 9. Data: 2009-05-18 08:46:23
    Od: a402 <z...@o...pl>

    Jakub Jewuła pisze:

    > Moglbym :)
    >
    > Rusz dupe i uzyj google, leniu!

    Ruszyłem i użyłem. Dzieki podpowiedziom tutaj na grupie zajęło mi to 1
    godz a nie dwa dni.
    Praktycznie na każde zadane na grupie pytanie gdzieś w necie lezy juz
    odpowiedź. Skoro nie wolno pytac to do czego właściwie ma służyc ta
    grupa? Do ogłoszeń z przed piskiem spam?

    Pozdrowienia
    MM

  • 10. Data: 2009-05-18 09:12:21
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

> [...]
    > Praktycznie na każde zadane na grupie pytanie gdzieś w necie lezy juz
    > odpowiedź. Skoro nie wolno pytac to do czego właściwie ma służyc ta

    Pytac wolno, ale najpierw myslec!