  • 91. Data: 2011-08-21 18:14:58
    Temat: Re: pożiew zbiorowy - Plej
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-08-21 19:51, Artur Maśląg pisze:
    > W dniu 2011-08-21 12:45, J.F. pisze:
    > (...)

    > Coś w tym guście.

    Ale od Was nie dowiedziałem się, z jakich powodów nalezy ze smartfonów
    korzystać. W biznesie - bo to nie był mój pomysł :-)

  • 92. Data: 2011-08-21 18:49:38
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-08-21 20:12, Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:

    > Czyli terminarz skreślamy z listy aplikacji biznesowych.

    A skąd pomysł, że skreślamy i do tego biznesowych?

    > Bo skoro nie używają...

    Znaczy wszyscy mają nie używać, ponieważ tak napisałeś?

    > Ostatni laptop z Irdą udało mi się kupić 4 lata temu, z BT też jest
    > pewien problem. I poza tym już widzę, jak miś dwa razy dziennie
    > synchronizuje pliki...

    A jakie to pliki wymagają tej regularnej synchronizacji?
    PDF z dokumentacją, czy też arkusz kalkulacyjny z czymś tam?

    > Dla mnie nie, dla misiów z WM tak.

    Jak najbardziej dla Ciebie. Zresztą sam to napisałeś.

    > Czy ja napisałem "android"?

    To może zainteresuj się tematem tej całej "zadymy", ponieważ sprawcą
    tego były smartfony z Androidem, a nie z czymkolwiek innym. Mało tego
    - co chwilę czytam, że Android z założenia był tak skonstruowany, by
    nabijać rachunki i inaczej nie może.

    > No to wskaż te "liczne aplikacje biznesowe" z których korzysta 90%
    > posiadaczy smartfonów.

    Ja? A skąd ten pomysł? Nigdzie nie pisałem o "licznych aplikacjach
    biznesowych", a już tym bardziej, że z nich niby korzysta 90%
    posiadaczy smartfonów.

    > Jak chcesz, możemy umówić się na jedną konkretną
    > platformę: android, symbian3, iOS albo Windows Phone (nie Mobile).

    Erystyka, znana rzecz. Wymyśliłeś sobie jakąś tezę, a ja jej mam
    bronić. Ciekawe...

    Zdaje się, że to nieistotne dla sprawy.

  • 93. Data: 2011-08-21 18:51:29
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-08-21 20:14, Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:

    > Ale od Was nie dowiedziałem się, z jakich powodów nalezy ze smartfonów
    > korzystać. W biznesie - bo to nie był mój pomysł :-)

    Jakby to powiedzieć - J.F. ani ja nie twierdziliśmy, że ze smartfonów
    należy korzystać w biznesie.

  • 94. Data: 2011-08-21 18:59:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 21 Aug 2011 20:12:40 +0200, Maciej Bebenek (news.onet.pl)

    > Czyli terminarz skreślamy z listy aplikacji biznesowych. Bo skoro nie
    > używają...

    Skreslamy ? Moze nie, ale jedni potrzebuja online, inni w ograniczonym
    zakresie.

    A propos, ktorys ze smartfonow umozliwia taka automatyczna synchronizacje
    na odleglosc ? Mamy np w firmie Exchange, ktos mi ustawia spotkanie za
    tydzien, a ja jestem poza biurem i chetnie bym sie dowiedzial szybko ze mi
    wstawiono.

    > Ostatni laptop z Irdą udało mi się kupić 4 lata temu,

    W terefonach tez zanikl. Kto ma ten ma - ale chyba w zadnym nowym nie ma.

    > z BT też jest pewien problem.

    No, znikomy, i przez najblize 5 lat ciagle bedzie. Pozniej nie gwarantuje.

    > I poza tym już widzę, jak miś dwa razy dziennie synchronizuje pliki...

    a kto mowi ze dwa razy dziennie ? Masz potrzebe to przesylasz.
    Tylko po co ?
    Ten problem dotyczy raczej emaili - jestes sobie poza biurem, a tu
    przychodzi cos pilnego, w dodatku z zalacznikiem w pdf lub zip/excel.

    > Dla mnie nie, dla misiów z WM tak.

    A dla Prawdziwych Uzytkownikow Smartfonow to do czego sie sprowadza ?

    > No to wskaż te "liczne aplikacje biznesowe" z których korzysta 90%
    > posiadaczy smartfonów. Jak chcesz, możemy umówić się na jedną konkretną
    > platformę: android, symbian3, iOS albo Windows Phone (nie Mobile).

    Skoro tak, to wskaz te liczne powody na ta transmisje danych.
    Terminarz korporacyjny ? Przyjmuje, ale czemu to zzera 500MB w dwa
    tygodnie ?

    > Wymień tę część, która nie wmawia.

    No coz - to bylby wlasnie zarzut, bo skoro nie wmawiaja, a telefon i tak
    transmituje, to klient ma sluszne pretensje.

    A z drugiej strony w to im graj - zawsze to lepiej naciagnac klienta na
    drugi abonament. A swoja droga - przeciez taki GB danych strasznie obciaza
    siec. I to im nie przeszkadza ?

    J.

  • 95. Data: 2011-08-21 19:20:27
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-08-21 20:59, J.F. pisze:

> [...]
    > na odleglosc ? Mamy np w firmie Exchange, ktos mi ustawia spotkanie za
    > tydzien, a ja jestem poza biurem i chetnie bym sie dowiedzial szybko ze mi

    O ile dobrze wiem, każdy serwer exchange, w którym uruchomiono dostęp
    przez https (tu proszę nie bić, bo specjalistą od mikromiękkiej
    serwerologii na pewno nie jestem). Sprawdzone osobiscie w iOS,
    Symbianie, WM i androidzie.

    No i oczywiście smartfon z dostępem do sieci :-) Tym po 500 MB :-P

    [...]
> [...]
    > Ten problem dotyczy raczej emaili - jestes sobie poza biurem, a tu
    > przychodzi cos pilnego, w dodatku z zalacznikiem w pdf lub zip/excel.

    no to wracamy do punktu wyjścia, a lbo - jak to Artur twierdzi - do
    mojego punktu widzenia: czym jest współczesny smartfon bez dostępu do sieci?

    > A dla Prawdziwych Uzytkownikow Smartfonow to do czego sie sprowadza ?

    Prawdziwy Użytkownik Smartfona wrócił dziś z trasy, w której testował 4
    różne programy nawigacyjne i chyba będzie pisał im nekrologi :-P

    > Skoro tak, to wskaz te liczne powody na ta transmisje danych.
    > Terminarz korporacyjny ? Przyjmuje, ale czemu to zzera 500MB w dwa
    > tygodnie ?

    A tego, to ja proszę Pana, nie wiem. W iPhonie limit 300 MB miesięcznie
    raz mi nie wystarczył, a normalnie ostatnie w 10 dni każdego miesiąca to
    sobie streamingu słucham :-) Bo mam zapas jakiś 100 MB czy więcej.
    Wynik na dziś - połowa okresu rozliczeniowego - 50 MB, w tym 3 dni
    całkowicie poza domem i biurem (czyli sieć komórkowa only).
    Dla androida wychodziło jakieś ~400 MB miesięcznie czyli zauważalnie
    więcej. Innych platform w dłuższym okresie (żeby porównać wyniki) nie
    testowałem.
    Ale android ma te swoje fabryczne widgety od pogody, kursów akcji na
    NASDAQ-u i wiadomości z RMF FM :-P

    > No coz - to bylby wlasnie zarzut, bo skoro nie wmawiaja, a telefon i tak
    > transmituje, to klient ma sluszne pretensje.

    Wiesz, niespecjalnie kocham operatora P4, ale tu tendencyjnością powiało...

    > A z drugiej strony w to im graj - zawsze to lepiej naciagnac klienta na
    > drugi abonament. A swoja droga - przeciez taki GB danych strasznie obciaza
    > siec. I to im nie przeszkadza ?

    Nie. Ruchem IP łatwo sterować. Sieć bardziej obciąża liczba otwieranych
    sesji, niż wolumen danych.

  • 96. Data: 2011-08-21 19:28:34
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 21 Aug 2011 20:59:33 +0200, J.F. napisał(a):

> [...]
    > na odleglosc ? Mamy np w firmie Exchange, ktos mi ustawia spotkanie za
    > tydzien, a ja jestem poza biurem i chetnie bym sie dowiedzial szybko ze mi

    W zasadzie każdy, może oprócz Bada.
    Z pewnością Windows Mobile, Windows Phone, gejfon, Android, Symbian (choć
    symbian trochę kulawo)

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "WIesz Apple nie musi sie rzucac na kazda nisze z rozpacza w oczach jak

  • 97. Data: 2011-08-21 19:29:57
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 21 Aug 2011 21:20:27 +0200, Maciej Bebenek (news.onet.pl)
    napisał(a):

> [...]
    > przez https (tu proszę nie bić, bo specjalistą od mikromiękkiej
    > serwerologii na pewno nie jestem). Sprawdzone osobiscie w iOS,

    Nie, to musi być uruchomione oddzielnie. Inna rzecz, że domyślnie jest to
    włączone.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "kazdy fotograf ci powie ze przedmioty na jasnym tle wychodza zawsze na

  • 98. Data: 2011-08-21 19:33:47
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-08-21 20:59, J.F. pisze:
    (...)
    > Skreslamy ? Moze nie, ale jedni potrzebuja online, inni w ograniczonym
    > zakresie.

    Użytkownicy są różni.

> [...]
    > na odleglosc ? Mamy np w firmie Exchange, ktos mi ustawia spotkanie za
    > tydzien, a ja jestem poza biurem i chetnie bym sie dowiedzial szybko

    Kwestia konfiguracji oraz aplikacji. Niespecjalnie bym to wiązał z
    systemem operacyjnym, a tym bardziej ze smartfonem. Zdaje, że usługa
    raczej "powszechna" dla osób, które z tego korzystają.

    > W terefonach tez zanikl. Kto ma ten ma - ale chyba w zadnym nowym nie
    ma.

    Przecież pisałem, że "dawniej".

    > No, znikomy, i przez najblize 5 lat ciagle bedzie. Pozniej nie
    gwarantuje.

    Póki co, to dość powszechna forma transmisji danych na małe odległości.

> [...]
    > Ten problem dotyczy raczej emaili - jestes sobie poza biurem, a tu
    > przychodzi cos pilnego, w dodatku z zalacznikiem w pdf lub zip/excel.

    Jeżeli chcesz korzystać z emaili (świadomie), to musisz wybrać
    - albo tylko po WiFi, albo zawsze, ale to może kosztować.
    Ile osób korzysta z emaili tak powszechnie? SMS to tak.

    > A dla Prawdziwych Uzytkownikow Smartfonow to do czego sie sprowadza ?

    Do niczego - kto to jest PUS?

  • 99. Data: 2011-08-21 20:53:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 21 Aug 2011 21:33:47 +0200, Artur Maśląg napisał(a):

    > Póki co, to dość powszechna forma transmisji danych na małe odległości.

    No tak, ale jak sie wszyscy przyzwyczaja do "chmury", to ktos odkryje
    ze po co ten BT ? W telefonach zostanie - do sluchawek :-)

    > Jeżeli chcesz korzystać z emaili (świadomie), to musisz wybrać
    > - albo tylko po WiFi, albo zawsze, ale to może kosztować.

    IMO - problem nie w lacznosci, tylko w prezentacji.
    Danych w emailach niekoniecznie jest duzo - ale zalaczniki moga byc rozne.

    > Ile osób korzysta z emaili tak powszechnie? SMS to tak.

    Z emaili w ogole to sporo. Co zaraz robi problem jak z nich korzystac na
    wyjezdzie.

    > Do niczego - kto to jest PUS?

    No wlasnie - chetnie bym sie dowiedzial :-)

    J.

  • 100. Data: 2011-08-21 20:55:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 21 Aug 2011 20:29:57 +0100, Waldek Godel napisał(a):
    > Dnia Sun, 21 Aug 2011 21:20:27 +0200, Maciej Bebenek (news.onet.pl)
    >
    > Nie, to musi być uruchomione oddzielnie. Inna rzecz, że domyślnie jest to
    > włączone.

    W ktorym miejscu wlaczone ? Jakis specjalny program do tego ?

    J.