  • 101. Data: 2011-08-21 21:13:21
    Temat: Re: pożiew zbiorowy - Plej
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 21 Aug 2011 22:55:31 +0200, J.F. napisał(a):

    > W ktorym miejscu wlaczone ? Jakis specjalny program do tego ?

    W Exchange. Domyślna instalacja SBS 2003 i Windows Standard 2003 z Exchange
    włącza OWA i Mobile access. Tak samo domyślne profile usera przewidują
    uprawnienia dostępu do OWA i z telefonów.
    2008 SBS też tak ma, muszę sobie przypomnieć jak ma Exchange 2010 ale
    bardzo wątpię, żeby było inaczej.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "PS3 nie zostało złamane NIGDY a kasy do ugrania na piractwie wiecej niz w

  • 102. Data: 2011-08-21 21:32:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 21 Aug 2011 21:20:27 +0200, Maciej Bebenek (news.onet.pl)

    > no to wracamy do punktu wyjścia, a lbo - jak to Artur twierdzi - do
    > mojego punktu widzenia: czym jest współczesny smartfon bez dostępu do sieci?

    Podrecznym komputerem. O mozliwosciach teoretycznie nie ograniczonych - no
    pamiecia i predkoscia. Tylko w praktyce kiepskim.

    I nawet jesli uzytkownik chce od niego poczty, kalendarza i przegladarki
    internetowej, to nie powod zeby transmitowal dane nieproszony.

    > Prawdziwy Użytkownik Smartfona wrócił dziś z trasy, w której testował 4
    > różne programy nawigacyjne i chyba będzie pisał im nekrologi :-P

    Czyli potwierdzasz ze jedynym slusznym smartfonem jest WM z kradziona AM
    :-) No dobra, moze byc kupiona :-)

    > Dla androida wychodziło jakieś ~400 MB miesięcznie czyli zauważalnie
    > więcej. Innych platform w dłuższym okresie (żeby porównać wyniki) nie
    > testowałem.
    > Ale android ma te swoje fabryczne widgety od pogody, kursów akcji na
    > NASDAQ-u i wiadomości z RMF FM :-P

    > Nie. Ruchem IP łatwo sterować. Sieć bardziej obciąża liczba otwieranych
    > sesji, niż wolumen danych.

    Ale jesli dobrze licze to 1GB to jest jakies 150h rozmowy.

    To co - przyszlosc to smartfon i abonament z nieograniczonymi rozmowami ?
    :-)

    J.

  • 103. Data: 2011-08-21 21:41:10
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-08-21 23:32, J.F. pisze:
    > Dnia Sun, 21 Aug 2011 21:20:27 +0200, Maciej Bebenek (news.onet.pl)

    > Podrecznym komputerem. O mozliwosciach teoretycznie nie ograniczonych - no
    > pamiecia i predkoscia. Tylko w praktyce kiepskim.

    i optymalizowanym pod kątem aplikacji sieciowych. We współczesnych
    sklepikach z aplikacjami żądanie dostępu do internetu to znakomita
    większość i oferowanych i ściaganych aplikacji.

> [...]
    > internetowej, to nie powod zeby transmitowal dane nieproszony.

    > Czyli potwierdzasz ze jedynym slusznym smartfonem jest WM z kradziona AM

    Nie, to był test dla urządzeń zaczynających się na literę "i" :-)
    A WM już w zasadzie umarło (oczywiście Waldek będzie innego zdania :-),
    a WP jeszcze tak naprawdę nie istnieje.

    > Ale jesli dobrze licze to 1GB to jest jakies 150h rozmowy.
    >
    > To co - przyszlosc to smartfon i abonament z nieograniczonymi rozmowami ?
    > :-)

    Już teraz, jak jesteś w zasięgu odpowiedniego noda, możesz mieć w
    zasadzie nielimitowane rozmowy.
    http://aero2.pl/www/ubdi.html

  • 104. Data: 2011-08-21 21:47:52
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 21 Aug 2011 23:41:10 +0200, Maciej Bebenek (news.onet.pl)
    napisał(a):

    > A WM już w zasadzie umarło (oczywiście Waldek będzie innego zdania :-),

    No jak nie jak tak?
    Dla przykładu taka stronka:
    http://www.motorola.com/Business/US-EN/Business%20Pr
    oduct%20and%20Services/Bar%20Code%20Scanning/Scan-eq
    uipped%20Mobile%20Computers
    Ciężkie pieniądze to kosztuje. I jak dobrze mimo to się sprzedaje....
    W dodatku z pewnych określonych powodów jeszcze długo nie będzie tam czego
    innego.

    > a WP jeszcze tak naprawdę nie istnieje.

    A to świnto prowdo. I jeszcze długo, długo nie.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "WIesz Apple nie musi sie rzucac na kazda nisze z rozpacza w oczach jak

  • 105. Data: 2011-08-21 22:56:03
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > No nie, smartfonow jeszcze nie rozdaja za zlotowke, wiec sie mylisz.
    > Albo klientowi sprzedano "wszystkomajacy" za zlotowke, ktory tez lubi sie
    > co 15 minut z siecia polaczyc, nie baczac jaka jest taryfa, i czy klient u
    > siebie, czy meksyku.
    > Albo go naciagnieto na "i polecamy pani/u najlepszy telefon, co prawda nie
    > kosztuje 1zl tylko 199, ale to i tak jest tylko 10% jego wartosci a jest
    > najnowoczesniejszy model na rynku".

    Które modele to smartfony, a które nie?
    Czy HTC Wildfire jest smartfonem?

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 106. Data: 2011-08-22 06:05:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > i optymalizowanym pod kątem aplikacji sieciowych.

    Tego bym nie poowiedzial, bo gdzie ta optymalizacja ?
    Ze ma GSM i wifi na pokladzie ?

    > We współczesnych
    > sklepikach z aplikacjami żądanie dostępu do internetu to znakomita
    > większość i oferowanych i ściaganych aplikacji.

    No ba, sciagasz darmowa gre, ktora sciaga reklamy, to i takie wrazenie moze
    byc :-)

    > Nie, to był test dla urządzeń zaczynających się na literę "i" :-)

    A w urzadzeniach na A i N jest inaczej ? :-)

    > Już teraz, jak jesteś w zasięgu odpowiedniego noda, możesz mieć w
    > zasadzie nielimitowane rozmowy.
    > http://aero2.pl/www/ubdi.html

    Niektorzy musza zaplacic za bilet do Warszaway i poswiecic dzien urlopu.
    Ale i tak kiedys im sie ta siec zapcha, i co wtedy ?

    Czy bedzie taki smartfonowy internet - bedzie dzialal tylko z przegladarka
    XXX, ktora bedzie wyswietlala reklamy :-)

    J.

  • 107. Data: 2011-08-22 06:07:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 21 Aug 2011 22:13:21 +0100, Waldek Godel napisał(a):

    > W Exchange. Domyślna instalacja SBS 2003 i Windows Standard 2003 z Exchange
    > włącza OWA i Mobile access. Tak samo domyślne profile usera przewidują
    > uprawnienia dostępu do OWA i z telefonów.

    Od strony telefonu to chyba nie calkiem,
    http://europe.nokia.com/support/product-support/mail
    -for-exchange/faq-for-mail-for-exchange

    J.

  • 108. Data: 2011-08-22 07:45:45
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Tak, zmuszają na tej samej zasadzie, jak np. "zmusza" kogoś
    >Państwo do odpowiedzialności za swoje działania - za szkody
    >wyrządzone.

    No nie, wyraznie napisali "pod warunkiem".

    >Nie tylko Ty nie rozumiesz, nieścisłości jest cała masa.

    Ok, zakladamy ze pismacy jak zwykle nie wiedza co pisza :-)

> [...]
    >został wyczerpany. Wydało mi się to niemożliwe, bo sporadycznie
    >korzystam z internetu, przeglądam pocztę, aktualizuję prognozę
    >pogody, czasem przeglądam informacje w lokalnych portalach
    >internetowych - opowiada nasza czytelniczka. Jeszcze bardziej się
    >zdziwiła, gdy dostała rachunek na... 1200 złotych."

    >budzi moje wielkie zdumienie. W końcu widac że Klient (pal
    >licho płeć) po informacji o wykorzystaniu limitu NIC z tym
    >faktem nie robi, nie sprawdza co jest przyczyną, nie chce
    >tego wyjaśnic, nie zważając na nic korzysta z telefonu! To
    >ma być normalne zachowanie w takiej sytuacji?

    Jest kobieta i nie wie ze telefon zyje sobie wlasnym zyciem.
    Zreszta nie trzeba byc kobieta - rozsadnie uznala ze nie ma takiej
    mozliwosci i program sie pomylil.
    Albo przestala korzystac z internetu do konca miesiaca :-)

    >Kolejną "nieścisłością" jest to, że aplikację do obsługi
    >Play24 udostępniło znacznie poźniej niż 17 maja, ciekawe
    >więc co klientowi "włączono" (zwracam uwagę: włączono, a
    >nie klient włączył, ciekawe) co klient używał?

    Syn zainstalowal jakis inny program.

    >Gdyż beta
    >"mobilnego" play24 została udostępniona 28 lipca:
    >http://blogplay.pl/2011/07/play-24-mobile-dostepne-
    od-dzis/
    >Równie ważne i ciekawe co jeszcze zainstalował, co mogło
    >mieć wpływ na rachunki.
    >Jeśli to jest reprezentatywny przypadek (można mieć spore
    >obawy że tak jest), to ktoś z grupy pl.misc.telefonia.gsm
    >ma chyba racje uważając że P4(w osobie rzecznika Gruszki)
    >powinni "poszkodowani" po rękach całować za zgodę na to
    >by nastąpiło umorzenie należności, pod warunkiem zmiany
    >abonamentu na dostosowany do faktycznego profilu klienta.

    No, jak im Play sprzedal taki telefon z "fabrycznie" zainstalowanym
    smietnikiem, bez stosownej informacji, to chyba jednak odwrotnie
    powinno byc.

    J.

  • 109. Data: 2011-08-22 08:13:52
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-08-20 00:25, ToMasz pisze:
    (...)
    > z całym szacunkiem, ale Waldek podał pewien przykład.

    Podał. Szkoda tylko, że porównanie jest zwyczajnie idiotyczne, choć
    jak widzę trafia na grunt, który będzie je hołubił, ponieważ można
    na jego podstawie przypisać ludziom "ułomność intelektualną".
    Jak to jest, że aparat fotograficzny można kupić, wykorzystać
    5% jego możliwości i wszystko jest w porządku, a smartfona już
    nie, ponieważ jest się idiotą?

    > Ty natomiast z tym
    > "co nie obchodzi" przypominasz mi moją matkę staruszkę. kupiłeś
    > przedmiot? cena nie gra roli.

    Dobre.

    > Jest Twój - ty decydujesz co z nim zrobisz.

    Otóż to.

    > wyrządzisz za pomocą przedmiotu komuś krzywdę - poniesiesz
    > konsekwencje. wyrządzisz sobie krzywdę - poniesiesz konsekwencje.

    Coś mi się wydaje, że się mocno zapędziłeś.

    > moim zdaniem ma pojęcie, i to doskonałe.

    Owszem, nie.

    > PRzy czym nie twierdzę ze to są
    > dobre zasady, ale obowiązują.

    Obowiązują pewne zasady i zostały złamane - przez operatora.

    > Skoro supermarket może obniżyć cene o 50%,
    > to sprzedając za 100% kradnie? Przyzwoitość podpowiada ze tak, prawo ze
    > nie.

    Obawiam się, że nie bardzo. Mam niejasne wrażenie, że za usługi
    ze stosownym narzutem oraz ceną rażąco odbiegającą od konkurencji
    jednak wyroki były - szczególnie, jeżeli forma "usługi" nie była
    "uczciwa".

    > Skoro ktoś Ci zaoferował transfer i sprzęt - okradł Cię? W jaki
    > sposób? nie informując ze to kosztuje? Sory winetu mój teść ma 82 lata i
    > jak jego motorolka f3 zaczęła wysyłać sms do Wielkiej Brytanii, to
    > "kapnął się" po 6zł. ( popularne "uszkodzenie" w motorolach) sześć
    > złotych to były 3 dni, a nie 1000zł!

    No cóż - mógł się zorientować dużo później. Z internetem jest dużo
    gorzej - do tego nie jest to usługa stricte związana z funkcjami
    telefonu.

    > Tak. Mamy kolegę z manią wyższości. Zbadał swoje IQ, a następnie dopisał
    > z przodu jedynkę. Mimo wszystko czy stwierdzenie ułomności umysłowej w
    > stosunku do osoby która "nie ogarnia" jak działa android, dlaczego
    > pogoda na ekranie sie zmienia (itd)... jest nietrafne?

    Oczywiście - niby dlaczego ktoś ma "ogarniać" jak działa Android?
    Mowa jest o transferze, którego klient nie zamawiał i nie ma
    świadomości, że operator tak skonfigurował urządzenie, by taki
    transfer wymuszało.

    > chmmm zgadzam sie. Naciąganie na _zbędne_ wydatki. Przeciętny polak, z
    > telefonem z ekranem dotykowym, wifi, i nawigacją.

    Eeeee? Przeciętny Polak z WiFi i nawigacją? Ekran dotykowy to
    miły dodatek i jakoś tak się składa, że niekoniecznie część
    smartfona, a wręcz odwrotnie.

    > w jakiej części
    > wykorzystuje urządzenie? 15%? czyli 85% naciągnęli go na niepotrzebne
    > wydatki? Inaczej mówiąc każdy produkt wykorzystany w niewielkim stopniu
    > powinien "podpaść" pod naciąganie!

    Zaraz, zaraz - o czym Ty piszesz? Klient wykorzystuje telefon w takim
    zakresie na jaki ma ochotę/potrzebę. Problem jest z transferem, który
    jest zbędny i przemycany po cichu. Jeszcze większy problem polega na
    tym, że operatorzy do klientów wydzwaniają i namawiają na jak
    "najciekawsze" oferty - oczywiście dla siebie samych. Taryfikator
    też jest ustawiony tak, by klient nie miał zbyt dużego wyboru.

    > znowu widzę matkę z hasłem "a co mnie obchodzi". Właśnie ze przy
    > płaceniu rachunku obchodzi. niema za darmo.

    Przepraszam bardzo - miał być fajny telefon, z różnymi możliwościami,
    a tu się okazuje, że dołożone mam mnóstwo jakiegoś g*, które generuje
    ruch przez niego nie zamawiany i żeby tego się pozbyć to trzeba
    się już tematem bardziej zainteresować.

    > ale jak ktoś jest całe życie "co nie obchodzi" to nie poczyta o
    > androidze, nie zastanowi sie dlaczego pogoda jest aktualna.

    Powiedz mi, po ma czytać o Androidzie i co go w sumie ten Android
    obchodzi? Zresztą skąd niby założenie, że miałby z tej prognozy
    korzystać, skoro wcale jej nie włączał.

    > słusznie użyty czas przeszły.

    ???

    > poczytaj grupę. co tydzień:
    > pytanie: jaki smatrfon z wifi i gps
    > - po co ci gps i wifi
    > potem sie okazuje ze telefon ma gps, niema nawigacji. ma wifi, ale jego
    > przeglądarka nie obsługuje YT, strony banku i 75% stron www. po co komu
    > takie urządzenie? Waldek Ci napisał

    Ale o czym niby by miała świadczyć lektura grupy? Gdybym miał na
    podstawie tego wyciągać jakieś wnioski to bym pewnie dobrze na tym
    wyszedł.

    > PS a wspominał ktoś ze owe rachunki będą ( pod pewnymi warunkami) anulować?

    Tak, pod warunkiem, że ludzie przejdą na taryfę "All Inclusive".
    To zdaje się o to chodzi operatorowi - wymuszenie korzystania z nowej
    taryfy, choćby człowiekowi to nie było potrzebne. Zdaje się, że
    powinno być jednak inaczej - doinformowanie klienta w jaki sposób
    można zablokować niechciany transfer danych, albo dać mu wybór
    w postaci nowej taryfy.

  • 110. Data: 2011-08-22 08:18:37
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 22 Aug 2011 08:07:10 +0200, J.F. napisał(a):

    > Od strony telefonu to chyba nie calkiem,
    > http://europe.nokia.com/support/product-support/mail
    -for-exchange/faq-for-mail-for-exchange

    ja tam widzę pusty FAQ
    Niezależnie od tego co tam kiedyś było, to i tak się nic nie zmienia. Od
    strony telefonu jest dokładnie tak samo.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Nie osmieszaj sie ... iphona 4 bede mial w lipcu"- Paweł "robbo" Kamiński