  • 11. Data: 2012-08-29 09:16:36
    Temat: Re: porzucenie pojazdu za granicą
    Od: PJ <p...@g...com>

    //Czy jeżeli porzucę tam samochód i zabiorę rejestracje i zedrę
    naklejkę rejestracyjną z szyby czołowej to są w stanie po numerze
    silnika dojść do właściciela pojazdu ?

    jesli w CEPIK-u mozesz szukac po VIN-ie to tak

    //Jaki mogą wystawić rachunek ?

    od kilkuset ojro wzwyz

    //Czy ktoś przerabiał podobny scenariusz ?

    widzialem reportaz w TV, auto bylo spoza UE i gmina zostala z reka w
    nocniku

    //Ewentualnie zamiast porzucać samochód sprzedał go jakiemuś Turkowi
    za grosze albo za darmo ?

    a ile zarobi Turek na takim rzechu za 750 ojro minus koszta naprawy,
    do tego z polskim DR i ktory najprawdopodobniej nie przejdzie TÜV ?

    P.

  • 12. Data: 2012-08-29 11:08:12
    Od: mariusz <m...@g...com>

    On 29 Sie, 09:16, PJ <p...@g...com> wrote:
> [...]
    >
    > a ile zarobi Turek na takim rzechu za 750 ojro minus koszta naprawy,
    > do tego z polskim DR i ktory najprawdopodobniej nie przejdzie TÜV ?

    A gdybym chciał robić wszystko po legalu i tam np zezłomować pojazd -
    to jaki jest koszt złomowania ? Czy po złomowaniu pojazdu w Niemczech
    nie będzie problemu z wyrejestrowaniem go w Polsce - żeby nie kazali
    płacić OC ?
    Interesowałem się zapisaniem do ADAC ale w Polsce chyba nie ma takiej
    możliwości (znalazłem stronę jakiegoś gościa który pośredniczy i
    zarabia na tym). Czy Polak mieszkający na stałe w Polsce może zapisać
    się do ADAC ?
    A w polskie ubezpieczenia nie wierzę - zwłaszcza że chyba taki
    assistance międzynarodowy to tylko na samochody w miarę nowe.
    /Mariusz

  • 13. Data: 2012-08-29 11:22:47
    Od: Salata <s...@i...pl>

    On 2012-08-29 11:08, mariusz wrote:

> [...]
    > A w polskie ubezpieczenia nie wierzę - zwłaszcza że chyba taki
    > assistance międzynarodowy to tylko na samochody w miarę nowe.

    Z tym zarobkiem na ADAC to nie ma tak dobrze, ale jakies bonusy podobno
    sa. Co do ADAC w PL to nie ma problemu od trzech lat posaiadam dzieki
    szwagierce. Ona raz zostawila kluczyki w aucie, wiec wezwala pomoc i jej
    otworzyli. Drugi raz na autostradzie zlapala gume i ADAC przyjechalo i
    jej wymienilo kolo na zapasowe. Mnie scholowalo kiedys z ringu za
    Berlinem do Szczecina, bo mi pompka paliwa siadla kiedy wracalem z
    Amsterdamu. Byla godzina 2ga w nocy. Ja z niemieckiego kulawy jestem,
    ale z infolinia sie dogadalem po angielsku. Masz polskie numery
    kontaktowe. ADAC Premium jest podobno wazne na calym swiecie.
    80E to nie majatek, a spokoj gdy podozujesz z rodzina jest bezcenny.

    --
    regards
    Salata

  • 14. Data: 2012-08-29 11:39:54
    Od: PJ <p...@g...com>

    //A gdybym chciał robić wszystko po legalu i tam np zezłomować pojazd -
    > to jaki jest koszt złomowania ?

    teoretycznie powinna byc taka mozliwosc zeby zezlomowac auto
    zarejestrowane w innym kraju ale nie wiem jakie sa koszta

    //Czy po złomowaniu pojazdu w Niemczech nie będzie problemu z
    wyrejestrowaniem go w Polsce - żeby nie kazali płacić OC ?

    przekrec do naszych zlomiarzy, jestesmy w UE powinni miec podobne
    reguly i kwity

    //Interesowałem się zapisaniem do ADAC ale w Polsce chyba nie ma
    takiej możliwości (znalazłem stronę jakiegoś gościa który pośredniczy
    i zarabia na tym).

    nie wiem

    //Czy Polak mieszkający na stałe w Polsce może zapisać się do ADAC ?

    moze, decydujace jest oplacanie skladek czyli kiedys polecenie zaplaty
    w niemieckim banku, jak to jest aktualnie nie wiem ale na A20 stacja
    ARAL (Fuchsberg) czesto siedzi polskojezyczny agent ADAC i jak tylko
    widzi auto na polskich blachach to leci z kwitami ...

    //A w polskie ubezpieczenia nie wierzę - zwłaszcza że chyba taki
    assistance międzynarodowy to tylko na samochody w miarę nowe.

    ADAC tez nie jest wszechmocne :-) zasady sa dokladnie wypisane na ich
    stronie, np jak chcialem auto zastepcze to w PL (Szczecin,
    wypozyczalnia KAZ Auto) to wg cennika zaproponowali mi Thalie (nie
    bylo kompaktu) wiec doplacilem za Lagune z wlasnej kieszeni, holowanie
    do ASO VW za friko, zwrocili tez kase za taksowki ...

    P.

  • 15. Data: 2012-08-29 19:17:52
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "mariusz" napisał w wiadomości grup
    >A gdybym chciał robić wszystko po legalu i tam np zezłomować pojazd -
    >to jaki jest koszt złomowania ? Czy po złomowaniu pojazdu w
    >Niemczech

    Ja tam podejrzewam ze przepisy moga byc podobne co u nas ... czyli za
    darmo ?
    Albo wcale nie przyjma, bo "tylko dla obywateli Niemiec" :-)

    >nie będzie problemu z wyrejestrowaniem go w Polsce - żeby nie kazali
    >płacić OC ?

    Pewnie beda, ale do obejscia.

    A tak swoja droga to pewnie bylo sporo przypadkow utraty auta za
    granica, i niby ustawa nie przewiduje ... ale moze wystarczy stosowne
    oswiadczenie ?
    Tylko ze w Niemczech lepiej samochodu w rowie nie zostawiac, ale juz
    np na Bialorusi ?
    Tylko dobrze by miec wize bialoruska, a moze i odnotowany fakt wyjazdu
    w strazy granicznej, bo klamac to trzeba z glowa :-)

    J.