  • 51. Data: 2010-01-06 05:12:01
    Temat: Re: poradnik jak robić wielkie panoramy sferyczne
    Od: nb <n...@n...net>

    at Tue 22 of Dec 2009 12:31, cichybartko wrote:

    > Ja też się przyłączę do tego bardziej chłodnego tonu. Trochę mi to
    > podchodzi pod efekciarstwo. Osobiście uważam że o wiele większą
    > wartość dokumentalną ma tradycyjna fotografia architektury gdzie też
    > można uchwycić detal, plus do tego porządny reportaż z życia miasta.

    A mi się podoba. I nie oceniam pod kątem wartości dokumentalnej.
    Lubię tak, jak niektórzy lubią psy, których do pługa i garnka się
    nie zapędza. Zawsze lubiłem oglądać atlasy a jeszcze bardziej mapy,
    choć były równie albo mniej dokładne. Te gigapanoramy to takie mapy.
    I bardzo lubię Pragę i tych paręnaście gigapikseli to duża frajda.
    Inaczej się widzi miasto kiedy porusza się wolno, na piechotę,
    inaczej kiedy rowerem, niby więcej się widzi, ale rzadziej zadziera
    głowę. A jeszcze inaczej inaczej kiedy siedzi się w miejscu
    i ogląda gigapanoramę. To tak jak czytanie książki, wolne od ram
    czasowych narzucanych przez teatr czy film. Nie przebiega się
    przez obraz, obraz nie przesuwa się przede mną. Ja jestem w obrazie
    a obraz we mnie. Kensho i satori :-)

    > Tradycyjne zdjęcia o wiele bardziej nadają do publikacji drukowanych
    > czy chociażby e-book w postaci pdf. Kolejnym faktem jest to by zrobić
    > dobrą serie fotografii architektury plus reportaż trzeba się wykazać
    > naprawdę niezłym kunsztem, a tu proszę mamy taki sobie kadr tylko że w
    > giga rozdzielczości, cały proces silnie zautomatyzowany. No ale jak
    > widać po reakcjach "giga" nadal robi wrażenie ;). Choć zaznaczam że
    > jedna metoda nie wyklucza drugiej, i taka panorama jest jedną z form
    > dokumentacji.

    O to chodzi. Ogród z równo przystrzyżonymi krzaczkami i ufryzowanymi
    drzewkami nie wyklucza ogrodu angielskiego ani dzikiej puszczy.

    --
    nb