  • 21. Data: 2010-04-25 14:20:24
    Temat: Re: poprawne naświetlanie czyli moj ciagly problem
    Od: "Thomas" <a...@b...pl>

    Użytkownik "Plenty Harmonium" <p...@f...fake.pl> napisał w wiadomości
    news:hqvnc2$d59$1@news.net.icm.edu.pl...

    > no właśnie, ja mam problem z określeniem ktore swiatlo mozna
    > uznac za zrownowazone, bo ja chce by wszysko wyglądało dobrze,
    > a zazwyczaj w kadrze jakaś część jest albo przepalona albo niedoświetlona
    > i nie da się tego zrównoważyć - chyba że HDR, ale męczy mnie już to
    > składanie
    > fotek w hdr - szkoda ze aparat sam tego nie robi, tzn. cyka 3 fotki jedna
    > po
    > drugiej z roznymi czasami a potem specjalny algorytm składa to w 1 fotę,
    > a moze ja po prostu za duzo wymagam :/

    Co do HDR od razu z puszki, to mam pewne watpliwosci. Zauwaz jak dlugo
    rzezbi klasyczny komp z gigahercowymi, n-rdzeniowymi procesorami.
    Rzadko miewam problemy z niedoswietlonymi/przeswietlonymi. Czasem sa
    oczywiscie.
    Robisz w RAW, czy tylko JPG od razu? Ja trzaskam RAWy tylko, a konkretnie
    to RAW + JPG. Zawsze moge cos wolajac poprawic.

    Thomas

  • 22. Data: 2010-04-25 14:37:23
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 25 Apr 2010 16:20:24 +0200, Thomas wrote:
    >Co do HDR od razu z puszki, to mam pewne watpliwosci. Zauwaz jak dlugo
    >rzezbi klasyczny komp z gigahercowymi, n-rdzeniowymi procesorami.

    Cos tu chyba nie tak - przeciez to wzglednie prosta operacja na
    pojedynczym pikselu z kilku klatek - to powinno blyskawicznie isc.

    J.

  • 23. Data: 2010-04-25 15:34:51
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Sun, 25 Apr 2010 14:36:43 +0200, ZAQ napisał(a):

    > oczywiscie, nie przekonasz mnie, tematem jest naswietlanie
    > a nie balans bieli, a ty przysrałeś się do niego jak głupi,

    Trzymaj język na wodzy, żebym przypadkiem nie zasilił twoją osobą KFa.

    > ja wolę pokręcić kółkiem i w 2-3 sek mieć to co chcę
    > i być tego pewnym niż bawic sie z kartką.

    "Zabawa" kartką to jedyny PEWNY sposób - wziąwszy pod uwagę działanie
    wyświetlacza i jego "wierność" kolorów, oczywiście. Trwa to też 2-3
    sekundy.

    No ale baw się dobrze, tylko nie dziw się później, że w zalewie kółeczek i
    ręcznego kręcenia nic ci nie chce wyjść.

  • 24. Data: 2010-04-25 17:47:16
    Od: TomekM <t...@g...com>

> [...]
    > patrzę na lcd, wlaczam histogram ... wszystko niby ok - ale finalnie w domu
    > na monitorze okazuje sie ze fotka jeszcze jest minimalnie niedoswietlona o
    > jakies 0,3EV lub 0,7EV - a jak zrobię odwrotnie to za ciemno...
    > dostaje już od tego białej gorączki, przecież to jest aparat dla amatora a
    > nie dla czarodzieja z kosmosu,
    > wiekszosci moich znajomych ktorzy focą naświetlanie wychodzi lepiej mimo ze
    > technicznie w ogole sie nie znaja - nie wiem, czy to wina badziewnego
    > Olympusa ? bo oni focą głównie Nikonami lub Canonami.
    Używam trybu matrycowego w E-420 i wydaje mi się,
    że ogólnie działa on całkiem fajnie.
    Tylko staram się uważać, żeby nie prześwietlić zdjęć,
    bo fotki RAW mają mały zapas w Olympusie.
    Zastanawiam się może domyślny kontrast w Olku jest nieco większy
    niż np. w Canonie ??
    Przez to ciemne partie są ciemniejsze.
    Mam dostęp do Nikona D3000 i czasem do Canona D450,
    nie wydaje mi się, żeby one naświetlały lepiej.

  • 25. Data: 2010-04-25 18:28:30
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W sobota, 24 kwietnia 2010 23:21, Plenty Harmonium wyraził następujacą
    opinię:

    > dzięki, jest w miarę ok, chociaż i tak roznie mozna interpretowac te
    > wyniki.

    Spróbuj to:

    http://www.tak.pl/gotowe/kalibracja.html

    Kalibracja na skrajnych iluś tam procentach jakoś nigdy do mnie nie
    przemawiała.

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

    --
    53°20'41,8"N 15°02'19,9"E

  • 26. Data: 2010-04-25 18:29:29
    Temat: Re: poprawne naowietlanie czyli moj ciagly problem
    Od: "Thomas" <a...@b...pl>

    Uzytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

    > Cos tu chyba nie tak - przeciez to wzglednie prosta operacja na
    > pojedynczym pikselu z kilku klatek - to powinno blyskawicznie isc.

    Oczywiscie >dlugo< to rzecz wzgledna :)
    Z drugiej strony nie wiem jakimi mocami obliczeniowymi dysponuja procesory
    w aparatach.
    Moze ktos moglby w tej kwestii sie wypowiedziec?

    Thomas

  • 27. Data: 2010-04-25 18:31:35
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W sobota, 24 kwietnia 2010 23:21, Plenty Harmonium wyraził następujacą
    opinię:

    > dzięki, jest w miarę ok, chociaż i tak roznie mozna interpretowac te
    > wyniki.

    I jeszcze to:

    http://members.chello.pl/m.kaluza/rzeznik_lcduf.png

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

    --
    53°20'41,8"N 15°02'19,9"E

  • 28. Data: 2010-04-25 18:42:10
    Od: "ZAQ" <i...@w...com>

    > Trzymaj język na wodzy, żebym przypadkiem nie zasilił twoją osobą KFa.

    a zasil se, bo widzę jakiś dziwny upór w twoim działaniu.

> [...]
    > No ale baw się dobrze, tylko nie dziw się później, że w zalewie kółeczek i
    > ręcznego kręcenia nic ci nie chce wyjść.

    temat to naświetlanie a nie odwzorowanie kolorów, a teraz to generalizujesz.

  • 29. Data: 2010-04-25 19:19:14
    Od: "ZAQ" <i...@w...com>

    > Trzymaj język na wodzy, żebym przypadkiem nie zasilił twoją osobą KFa.

    to pisz na temat, a jak nie masz nic w temacie do powiedzenia to sie
    nie wypowiadaj, z tej okazji ty lądujesz w KF.

    > "Zabawa" kartką to jedyny PEWNY sposób - wziąwszy pod uwagę działanie
    > wyświetlacza i jego "wierność" kolorów, oczywiście. Trwa to też 2-3
    > sekundy.

    to nie jest temat, jak poprawnie ustalić temperaturę barwową.

  • 30. Data: 2010-04-25 19:28:35
    Od: "ZAQ" <i...@w...com>

    > Spróbuj to:
    >
    > http://www.tak.pl/gotowe/kalibracja.html
    >
    > Kalibracja na skrajnych iluś tam procentach jakoś nigdy do mnie nie
    > przemawiała.

    dzięki, z tego wynika ze wszystko jest ustawione ok.