  • 41. Data: 2010-04-28 11:47:38
    Temat: Re: poprawne naoewietlanie czyli moj ciagly problem
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl>

    J.F. wrote:

    > Cos tu chyba nie tak - przeciez to wzglednie prosta operacja na
    > pojedynczym pikselu z kilku klatek - to powinno blyskawicznie isc.

    Błyskawicznie to można zrobić liniowego HDR, czyli obraz taki jaki jest w
    RAW, tylko o większym zakresie.
    Niestety, taki obraz ma zbyt dużą rozpiętość tonalną i aby móc go pokazać w
    "całości", trzeba go kompresować. Podstawowa kompresja jest szybka, jednak
    okupiona znacznym spadkiem lokalnego kontrastu. Aby zdjęcie wyglądało
    dobrze, trzeba lokalny kontrast zwiększyć i właśnie ta operacja wymaga
    bardzo dużo mocy obliczeniowej (algorytmy są rozbudowane, gdyż muszą dbać o
    redukcje efektu halo).

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 42. Data: 2010-04-30 08:48:29
    Temat: Re: poprawne naświetlanie czyli moj ciagly problem
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 25 Apr 2010, Dariusz Zygmunt wrote:

    > W sobota, 24 kwietnia 2010 23:21, Plenty Harmonium wyraził następujacą
    > opinię:

    [...]
    > http://www.tak.pl/gotowe/kalibracja.html
    >
    > Kalibracja na skrajnych iluś tam procentach jakoś nigdy do mnie nie
    > przemawiała.

    Co mają dać pośrednie stopnie środka skali, jeśli mówimy o oglądaniu
    obrazu "na oko"? Zakładam że nie o przebarwienia chodzi (bo do tego
    zdecydowanie "rzeznik_lcduf" jest lepszy).

    pzdr, Gotfryd