  • 1. Data: 2010-09-28 07:49:12
    Temat: pomysł na dekoder za darmo
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    za WP:
    [...]
    Ludowcy proponują, by ci, którzy płacą abonament RTV, mogli za darmo
    dostać dekodery do odbioru naziemnej telewizji cyfrowej - donosi
    Rzeczpospolita.
    Według sierpniowych danych wpływy z abonamentu zapewnia ok. 1,5 mln
    odbiorców. Reszta nie płaci lub jest zwolniona z opłat. Stanisław
    Żelichowski, szef klubu PSL, twierdzi, że trzeba zrobić wszystko, by
    zwiększyć wpływy z abonamentu.

    Jego partia ma więc pomysł. Każdy, kto przez rok płaci regularnie
    abonament, dostanie odbiornik naziemnej telewizji cyfrowej za darmo.
    Taki dekoder będzie niezbędny w całej Polsce już w 2013 roku, gdy
    wyłączone zostaną wszystkie nadajniki analogowe.

    Iwona Śledzińska-Katarasińska (PO), przewodnicząca Sejmowej Komisji
    Kultury i środków Przekazu, potwierdza, że w związku z telewizyjną
    rewolucją i tak będzie potrzebny pakiet socjalny dla najbiedniejszych -
    by nie zostali oni pozbawieni dostępu do telewizji. Jednak, jak zauważa
    na łamach gazety, już dziś ubodzy są zwolnieni z abonamentu.

    [...]

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Slackware 13 - power of linux

  • 2. Data: 2010-09-28 11:01:56
    Temat: Re: pomysł na dekoder za darmo
    Od: a...@p...pl

    Czesc,

    gdzies niedawno byla jakas wypowiedz (chyba kogos z PSL), gdzie
    rzucali kwotami cen odbiornikow do NTC i wymieniona byla kwota 400 zl.
    Ja pytam, czy przypadkiem nie bedzie to kolejny skok na "publiczna -
    czyli nasza" kase? Przeciez juz dzis w mojej malej miejscowosci (ca
    100+) mozna pojsc do sklepu i kupic z polki tuner dvb-t za 199 zl
    BRUTTO - przy minimalnym popycie!!! Juz ktos pisal, ze na allegro mogl
    kupic za 160. Jak ruszy NTC, to bedzie to normalna cena.

    Wiec jezeli ma na tym jakis koles zarabiac, to ja sie nie zgadzam na
    rozdawanie pieniedzy - naszych pieniedzy, bo to z podatkow. Niech np.
    UKE zamowi 1 milion tunerow na swoj koszt i sprzeda aby mu sie tylko
    koszt zwrocil. Przy duzym zamowieniu, cena moze byc niska (nawet na
    raty)! I to bylaby pomoc panstwa dla obywateli.

    --
    ThinkXtra

  • 3. Data: 2010-09-28 11:13:53
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Przeciez juz dzis w mojej malej miejscowosci (ca
    > 100+) mozna pojsc do sklepu i kupic z polki tuner dvb-t za
    > 199 zl

    Mozna kupic nawet za 150 zl. Wczoraj akurat orientowalem
    sie, bo wprowadzam pakiet cyfrowy i bede musial do swojej
    sieci troche nabyc, dla klientów. Ale tych nie kupie bo nie
    maja one HDMI, tyle ze sa MPEG-4. Za jakies 2 miesiace
    producent (GLOBO) ma wypuscic model juz z HDMI, pewnie
    bedzie niewiele drozszy, a te bez HD potanieja :-).
    Wczesniej mialem propozycje od kolegi (sklep z takim
    sprzetem) na Ferdki MPEG-4 z HDMI za ok. 300 szt, ale jak
    wieksza ilosc (czyt. 20-30 sztuk) to po 200 :-).

    > Niech np.
    > UKE zamowi 1 milion tunerow na swoj koszt i sprzeda aby mu
    > sie tylko
    > koszt zwrocil.

    Dokladnie. Dlaczego ktos nie wpadl na pomysl rozdawnictwa
    jak trzeba bylo dowody osobiste wymieniac? Kazdy musial
    bulic z wlasnej kieszeni...

    > Przy duzym zamowieniu, cena moze byc niska

    Pewnie kilkadziesiat zlotych max :-). A i zóltki by sie
    najadly przy okazji...

    > I to bylaby pomoc panstwa dla obywateli.

    Ty jeszcze wierzysz ze panstwo jest od tego, zeby pomagac
    obywatelom? ;-)))

  • 4. Data: 2010-09-29 05:10:33
    Od: "rageofhonor" <w...@w...pl>

> [...]
    > nie zostali oni pozbawieni dostępu do telewizji. Jednak, jak zauważa na
    > łamach gazety, już dziś ubodzy są zwolnieni z abonamentu.

    Wiadomo zaraz o co chodzi. Jak będzie tylko sygnał cyfrowy to będzie jeszcze
    trudniej zciągać abonament bo nie wszyscy będą mieli natychmiastowy dostęp
    do sygnału TVP bo będzie wtedy potrzebny specjalny tnuer do tego. To jest w
    pewnym rodzaju zabezpieczenie by zciągać abonament nadal.

  • 5. Data: 2010-09-29 05:26:28
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2010-09-29 07:10, rageofhonor pisze:
> [...]
    > natychmiastowy dostęp do sygnału TVP bo będzie wtedy potrzebny specjalny
    > tnuer do tego. To jest w pewnym rodzaju zabezpieczenie by zciągać

    przy cyfrowym jest łatwiej, bo zawsze można zakodować i rozdawać karty
    tym co płacą

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Slackware 13 - power of linux

  • 6. Data: 2010-09-29 10:30:54
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > przy cyfrowym jest łatwiej, bo zawsze można zakodować i
    > rozdawać karty
    > tym co płacą

    A oni wtedy oleją ciepłym moczem te karty TVP i kupią sobie
    najtańszy abonament np. C+ :-).

  • 7. Data: 2010-09-29 10:33:13
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2010-09-29 12:30, Robert_J pisze:

    > A oni wtedy oleją ciepłym moczem te karty TVP i kupią sobie najtańszy
    > abonament np. C+ :-).

    a jak tvp wyłaczy swoje kanały c+ jak przed laty?
    albo c+ doliczy sobie wysokość abo do swojego abo

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Slackware 13 - power of linux

  • 8. Data: 2010-09-29 11:57:21
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > a jak tvp wyłaczy swoje kanały c+ jak przed laty?

    W pozostałych platformach, w tym TnK, TVP też jest.
    Wyłączenie przez TVP swoich programów w platformach
    cyfrowych to strzał w stopę :-)

    > albo c+ doliczy sobie wysokość abo do swojego abo

    O ile się orientuję to nie ma takiego prawa :-). Były już
    przecież projekty doliczania abo RTV np. do rachunku za
    prąd, ale okazało się że są niezgodne z konstytucją :-).
    Jakiś idiota wykoncypował że korzystający z prądu jest
    równocześnie posiadaczem odbiornika TV ;-))

  • 9. Data: 2010-09-29 14:04:28
    Od: SW3 <s...@p...fm>

    Dnia 28-09-2010 o 13:01:56 <a...@p...pl> napisał(a):

    > Wiec jezeli ma na tym jakis koles zarabiac, to ja sie nie zgadzam na
    > rozdawanie pieniedzy - naszych pieniedzy, bo to z podatkow.

    Ja się wogóle nie zgadzam na rozdawanie naszych pieniędzy. Nawet jakby
    żaden koleś by się na tym nie dorabiał. Tylko, że nikt nas o zgode nie
    będzie pytał.

    --
    SW3
    ----

  • 10. Data: 2010-10-10 16:29:19
    Od: Brooks <x...@j...pl>

    On Sep 28, 8:49 am, pawell32 <p...@n...pl> wrote:
> [...]
    > by nie zostali oni pozbawieni dostępu do telewizji. Jednak, jak zauważa
    > na łamach gazety, już dziś ubodzy są zwolnieni z abonamentu.

    Jeszcze trzeba mieszkac w zasiegu naziemnej telewizji cyfrowej.
    Proponuje przyznawac równiez za darmo mieszkania wszystkim spragnionym
    NTC, których na stac na zakup.

    Brooks