  • 41. Data: 2012-03-28 11:58:41
    Temat: Re: "podatek" od klimatyzacji
    Od: "PM" <x...@w...pl>

    news:6iusrey8msjb$.8eymo3rso7z8.dlg@40tude.net...

    > Ale czytasz - nie bedzie "nabicia klimy", bedzie oproznienie, poszukanie
    > nieszczelnosci, naprawa i dopiero nabicie. Razem 500.
    > Pod warunkiem ze nie pompa, bo wtedy moze 1000, a moze 2500 :-)

    zasadniczo słusznie
    ze sprawnej klimy nie powinno się nic ulatniać
    analogicznie:
    jak Ci olej kapie to ordynujesz dolanie oleju
    czy uszczelnienie?

  • 42. Data: 2012-03-28 12:04:10
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-03-28 11:58, PM pisze:

    > zasadniczo słusznie
    > ze sprawnej klimy nie powinno się nic ulatniać
    > analogicznie:
    > jak Ci olej kapie to ordynujesz dolanie oleju
    > czy uszczelnienie?

    Gdzie to wyczytałeś? Sprawna klima wymaga od czasu do czasu "dobicia".
    Mikrowycieków nie usuniesz. Ważny jest też aspekt ekonomiczny: czy
    naprawiać za 1000 zł, czy raz na 3 lata dobić za 200 zł. Dopóki ja płacę
    - ja decyduję. Nie będzie mi urzędnik niczego narzucał (wiem, to nieprawda).

  • 43. Data: 2012-03-28 13:17:51
    Od: "PM" <x...@w...pl>

    > Gdzie to wyczytałeś? Sprawna klima wymaga od czasu do czasu "dobicia".

    odpowiem podobnie "a gdzie to wyczytałeś?"

    > Mikrowycieków nie usuniesz.

    dlaczego? zadnych mikrowycieków nie powinno być
    z lodówki też ci czynnik ucieka? uzupełniasz?

    > Ważny jest też aspekt ekonomiczny: czy naprawiać za 1000 zł, czy raz na 3
    > lata dobić za 200 zł. Dopóki ja płacę - ja decyduję. Nie będzie mi
    > urzędnik niczego narzucał (wiem, to nieprawda).

    racja, że decyduje czynnik ekonomiczny
    i np. ja będę Ci parkował pod oknem z kapiącym olejem
    bo sobie te pół literka w na miesiąc doleję
    zamiast za kilka stów wyciagac skrzynię i zmieniac uszczelniacz na wale ;-)
    katalizator tez wypie...ten teges.
    bo drogi i zamula... ;-)

    to tak dla otwarcia oczu napisałem, tak naprawdę aż tak ortodoksyjny nie
    jestem.

  • 44. Data: 2012-03-28 13:27:08
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PM" napisał w wiadomości
    >odpowiem podobnie "a gdzie to wyczytałeś?"

    Po prawdzie to tak - ja swojej od paru lat nie dobijalem, razem ma
    kilkanascie i ciagle dziala .. choc jakos slabo.

    >dlaczego? zadnych mikrowycieków nie powinno być
    >z lodówki też ci czynnik ucieka? uzupełniasz?

    Ale nie mozesz porownywac hermetycznego ukladu, szczelnie zalutowanego
    w metalu, gdzie sa tylko przepusty dla kabli, do samochodu, gdzie jest
    wiele elementow, weze gumowe, polaczenia miedzy nim, pompa z
    zewnetrznym walkiem, i nawet dwa zawory.

    Ale patrze sie na "sprezyny gazowe", tez juz nie trzymaja ... ale to
    jednak kilkanascie lat pod duzym cisnieniem. Dobrze mozna uszczelnic.

    J.

  • 45. Data: 2012-03-28 13:34:29
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-03-28 13:17, PM pisze:

    > odpowiem podobnie "a gdzie to wyczytałeś?"

    Na stronach serwisantów ;)

    > dlaczego? zadnych mikrowycieków nie powinno być
    > z lodówki też ci czynnik ucieka? uzupełniasz?

    W lodówce jedyne miejsce wymagające uszczelnienia to wejście przewodów zasilających
    agregat. Nieruchome. Można zalać na stałe.
    W samochodzie masz kręcący się wałek z gumowym uszczelniaczem i kupę przewodów
    elastycznych
    poddawanych stałym wibracjom. Projektantów uczą, że jeśli coś ma być naprawdę
    szczelne,
    to mamy dwa pewne sposoby:
    - otoczyć to coś metalem
    - otoczyć to coś szkłem
    Reszta rozwiązań, to półśrodki... )

  • 46. Data: 2012-03-28 13:35:36
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marcin N wrote:

    > Przypomnij, jak ta sprawa się skończyła?

    Njapierw rząd twierdził ze tak samo jest w całej Uni, wtedy choćby do TOK FM
    zaczeli pisać i dzwonić polacy majacy firmy w całej eropie kórzy zaczeli
    opowiadać, że żadnych takich przepisów tam nie ma że nawet w tak
    szajbusowatym kraju jak Niemcy czy skandynawia prowdzenie firmy jest bajką w
    stosunku do tego co w Polsce. No i wtedy się wycofano z tego uregulowania.

    Wniosek trzeba drzeć mordę i prostesować, tak jak przy acta chocby.

    Tak btw to Szwecja któa jest prawi półsocjalistycznym krajem ma kilkanasie
    zawodów reglamentowanych gdy polska ma ich kilkaset.

  • 47. Data: 2012-03-28 13:37:29
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Myjk wrote:
    > Tue, 27 Mar 2012 17:59:39 +0200, Marek Dyjor

    > R134 się nie spotyka?

    W nowych sie nie spotyka. Ewnetualnei w jakiś starych paściach

  • 48. Data: 2012-03-28 15:01:45
    Od: "PM" <x...@w...pl>

    > Na stronach serwisantów ;)

    no właśnie, bo przecież nie ASO
    oczywiscie zawsze można się wykręcić, że "na jakiś czas" to będzie 10-15lat
    wtedy zgoda... jakaś dyfuzja osmoza przez gumę czycóś ;-)

    > W lodówce jedyne miejsce wymagające uszczelnienia to wejście przewodów
    > zasilających
    > agregat. Nieruchome. Można zalać na stałe.
    > W samochodzie masz kręcący się wałek z gumowym uszczelniaczem

    ciekawe czy przy tym wałku jest podciśnienie czy nadciśnienie - tak czy
    inaczej z założenia jest szczelny
    sprawdz sobie skalę urządzeń do wykrywania wycieków - pojedyńcze gramy/rok.
    czyli to już jest stan awaryjny.

  • 49. Data: 2012-03-28 15:09:11
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-03-28 15:01, PM pisze:

    > ciekawe czy przy tym wałku jest podciśnienie czy nadciśnienie

    Licząc w którą stronę? :) Oczywiście że śisnienie wewnątrz jest wyższe.
    Od kilku do kilkunastu atmosfer - nie w kij dmuchał.

    > sprawdz sobie skalę urządzeń do wykrywania wycieków - pojedyńcze gramy/rok.
    > czyli to już jest stan awaryjny.

    Bardzo bym był ciekaw, jak to definiuje producent samochodu.
    Bo skoro zuzycie oleju 1L/1000km nie jest awarią, to równie dobrze
    mogli zapisać, że 100g czy 200g czynnika/rok jest "w normie".

  • 50. Data: 2012-03-28 15:11:53
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 28 Mar 2012 13:37:29 +0200, Marek Dyjor

    > W nowych sie nie spotyka. Ewnetualnei w jakiś starych paściach

    Świetnie, a czemu skasowałeś i powieliłeś to co napisałem wcześniej? Do
    tego jeszcze wyciąłeś informację, że jeszcze w zeszłym roku można było
    kupić NOWY klimatyzator z tym czynnikiem? Ostatnio badałem temat pomp
    ciepła i też spokojnie można kupić NOWĄ sztukę z ponad kilogramem R134.

    --
    Pozdor Myjk
    http://rejestratory-trasy.pl