  • 1. Data: 2009-07-21 15:11:23
    Temat: płatnicze obyczaje na Wyspach
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Zapragnąłem zakupić coś na Wyspach.
    Sklep ma ofertę o'k, ale płatność "online" przyjmują jedynie dla "ziomków".
    Obsługa sklepu stwierdziła, że mogą wysłać towar do Polski, ale musiałbym im
    podać numer karty kredytowej.
    Czy to normalna, bezpieczna procedura? (OIDP, dawno temu tak było).
    I jeszcze jedno - czy istnieją jakieś strony "rankingujące" sprzedawców? W
    necie o firmie znalazłem kilka pozytywnych wypowiedzi na różnych forach
    dyskusyjnych.

  • 2. Data: 2009-07-21 15:20:44
    Temat: Re: płatnicze obyczaje na Wyspach
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Marcin [3M] wrote:
    > Zapragnąłem zakupić coś na Wyspach.
    > Sklep ma ofertę o'k, ale płatność "online" przyjmują jedynie dla "ziomków".
    > Obsługa sklepu stwierdziła, że mogą wysłać towar do Polski, ale
    > musiałbym im podać numer karty kredytowej.

    Co rozumiesz przez płatność online?

  • 3. Data: 2009-07-21 15:23:28
    Od: "Krzysztof Gustaw Modzelewski (bez kropki)" <g...@o...pl>

    Marcin [3M] pisze:
> [...]
    > musiałbym im podać numer karty kredytowej.
    > Czy to normalna, bezpieczna procedura? (OIDP, dawno temu tak było).
    A Wyspiarze tak kiedyś mieli, jeszcze ich nasi ziomale nie nauczyli
    zasady ograniczonego zaufania ?

    Pozdr,

  • 4. Data: 2009-07-21 15:26:57
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Mateusz Ludwin" <n...@s...org> napisał w wiadomości

    > Co rozumiesz przez płatność online?

    Dokonywaną przez jeden z serwisów, gdzie ujawnia się kod bezpieczeństwa (nie
    PIN).

  • 5. Data: 2009-07-21 15:30:42
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Dokonywaną przez jeden z serwisów, gdzie ujawnia się kod bezpieczeństwa
    > (nie PIN).

    Skad pomysl, ze obsluga sklepu pozna numer karty?

  • 6. Data: 2009-07-21 15:31:36
    Od: dziobu <x...@x...xx>

    Dnia 7/21/2009 5:11 PM, Użytkownik Marcin [3M] napisał:
> [...]
    > podać numer karty kredytowej.
    > Czy to normalna, bezpieczna procedura? (OIDP, dawno temu tak było).

    Płacąc w wielu miejscach podaje sie numer karty, datę ważności i kod (3
    cyfry po drugiej stronie karty). Oni sobie ściagają należność. Tak
    działa choćby PayPal (z tym że on tylko pośredniczy w transakcji).

    > I jeszcze jedno - czy istnieją jakieś strony "rankingujące" sprzedawców? W
    > necie o firmie znalazłem kilka pozytywnych wypowiedzi na różnych forach
    > dyskusyjnych.

    Były kiedyś (i zapewne są) sytuacje kiedy to komentarze tworzyli
    pracownicy takich firm. Ale na to nic nie poradzisz.

    Jesli chodzi o płatność - imho najprostszym sposobem to dokupienie karty
    typu Visa pre-paid (np ing taką ma; nie jest to karta kredytowa!).
    Przelewasz tam odpowiednią ilośc środków, płacisz, ewentualną reszte
    przelewasz spowrotem na swoje zwykłe konto. Jakby co to nie wezmą więcej
    niz tam dałeś, nikt też znając numerk onta po fakcie nic nie przeleje.
    Sprawdź czy bank w którym masz konto nie oferuje takiej.

    dziobu
    xyzyk.pl

  • 7. Data: 2009-07-21 15:34:12
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> napisał w wiadomości

    > Skad pomysl, ze obsluga sklepu pozna numer karty?

    Po prostu, dla zakupów poza wyspy chcą go poznać. Znaczy, ja mam go ujawnić.

  • 8. Data: 2009-07-21 15:35:26
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

> [...]
    > niz tam dałeś, nikt też znając numerk onta po fakcie nic nie przeleje.
    > Sprawdź czy bank w którym masz konto nie oferuje takiej.

    Dzięki za pomysł.

  • 9. Data: 2009-07-21 15:51:03
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Użytkownik "Marcin [3M]" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    > Po prostu, dla zakupów poza wyspy chcą go poznać. Znaczy, ja mam go
    > ujawnić.

    Czytasz to co piszesz? ;)

    Napisales "Dokonywaną przez jeden z serwisów, gdzie ujawnia się
    kod bezpieczeństwa (nie PIN)"...

    Ja pytam skad pomysl, ze SKLEP pozna numer karty, kod itd.

    Moim zdaniem sklep dostanie tylko potwierdzenie, ze zaplaciles i tyle.

  • 10. Data: 2009-07-21 16:09:13
    Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid>

    Dnia Tue, 21 Jul 2009 17:51:03 +0200, Jakub Jewuła na pl.rec.foto.cyfrowa
    napisał(a):

    > Ja pytam skad pomysl, ze SKLEP pozna numer karty, kod itd.

    Bo obsługa sklepu poprosiła OP o ten numer ?

    "Kwiat: Kwiat przekwita cierń zostaje. Bunsch Karol"