  • 11. Data: 2009-07-21 17:20:15
    Temat: Re: płatnicze obyczaje na Wyspach
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    > Czytasz to co piszesz? ;)
    >
    > Napisales "Dokonywaną przez jeden z serwisów, gdzie ujawnia się
    > kod bezpieczeństwa (nie PIN)"...
    >
    > Ja pytam skad pomysl, ze SKLEP pozna numer karty, kod itd.
    >
    > Moim zdaniem sklep dostanie tylko potwierdzenie, ze zaplaciles i tyle.

    Jakubie, "podpiąłeś się" pod moją odpowiedź dla Mateusza.
    Nie miałbym wątpliwości płacąc w jednym z serwisów on-line.
    Tu jest jednak inaczej - sklep chce numer mojej karty. Ale mam już
    informacje, że to jest u nich normą.

  • 12. Data: 2009-07-21 18:19:18
    Od: "ciekawy świata" <c...@d...fikcyjna.pl>

    "Marcin [3M]" <m...@g...pl> wrote in message
    > Zapragnąłem zakupić coś na Wyspach.
    > Sklep ma ofertę o'k, ale płatność "online" przyjmują jedynie dla
    > "ziomków".
    > Obsługa sklepu stwierdziła, że mogą wysłać towar do Polski, ale musiałbym
    > im podać numer karty kredytowej.
    > Czy to normalna, bezpieczna procedura? (OIDP, dawno temu tak było).
    > I jeszcze jedno - czy istnieją jakieś strony "rankingujące" sprzedawców? W
    > necie o firmie znalazłem kilka pozytywnych wypowiedzi na różnych forach
    > dyskusyjnych.

    Miałem podobny przypadek w sklepie z innej branży w UK. System płatności
    online też nie chciał przyjąć polskiej karty.
    Obsługa sklepu zaproponowała, że jak prześlę mailem dane karty to będe mógł
    dokonac zakupu.
    Trochę bałem się tego wysyłania takich danych mailem, więc podałem je przez
    telefon.
    Transakcja się udała, towar dotarł, a do przesyłki został dołączony list z
    podziękowaniami i zapewnieniem że dane mojej karty już zostały zniszczone
    :-)

    W podobny sposób rezerwowałem kiedyś hotel w UK i też nic złego się nie
    stało.

    pozdrawiam
    Tomek

  • 13. Data: 2009-07-21 19:08:50
    Od: "greenman" <e...@f...pl>

    Użytkownik "Marcin [3M]" <m...@g...pl> napisał
> [...]
    > firmie znalazłem kilka pozytywnych wypowiedzi na różnych forach dyskusyjnych.

    Jesli chcesz sie czegos konkretnego dowiedziec to napisz chociaz
    jaki to sklep i co, za ile kupujesz.
    Numeru karty tutaj nie musisz podawac...
    ---

  • 14. Data: 2009-07-21 22:28:10
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    www.jitpak.com, kufer za ca. 300 funtów

  • 15. Data: 2009-07-22 01:39:50
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

> [...]
    > Nie miałbym wątpliwości płacąc w jednym z serwisów on-line.
    > Tu jest jednak inaczej - sklep chce numer mojej karty. Ale mam już

    OK, pisales co innego ;)

  • 16. Data: 2009-07-22 09:26:35
    Od: "greenman" <e...@f...pl>

    Użytkownik "Marcin [3M]" <m...@g...pl> napisał

    > www.jitpak.com, kufer za ca. 300 funtów

    Kupilem w UK kilkaset roznych rzeczy ale akurat u nich jeszcze
    nie kupowalem, nb - fajne te kufry.
    Wygladaja bardzo powaznie - powazni klienci i obsluguja
    wiele kart platniczych, osobiscie nie mial bym watpliwosci.
    W watpliwych przypadkach place karta kredytowa, bo tam
    mam ubezpieczenie na niesolidnych albo zbankrutowanych,
    karta debetowa jest jak gotowka - bank nie zwraca kasy.
    ---

  • 17. Data: 2009-07-22 10:46:41
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    > Kupilem w UK kilkaset roznych rzeczy ale akurat u nich jeszcze
    > nie kupowalem, nb - fajne te kufry.

    Fajne to jest poczucie spokoju, gdy sprzęt jest zagrożony np. utonięciem...

    Od niedawna ćwiczę niemiecki kufer B&W (ni ci od filtrów). Wprawdzie
    wykonany z ABS, ale i tak jest o'k.

    Oczywiście, w plener nie polecam...

    Ale dla "rozwinięcia stanowiska strzeleckiego" - nie ma lepszych.
    Na dokładkę można zamknąć na kłódkę i przymocować linką jak rower.
    Oczywiście, nie spuściłbym z oka na dłużej niż 3 sekundy - ale torby nie
    spuściłbym w ogóle.

  • 18. Data: 2009-07-22 12:10:12
    Od: "Marek Grochocki" <m...@g...pl>

> [...]
    > necie o firmie znalazłem kilka pozytywnych wypowiedzi na różnych forach

    Ja mialem z karta problem w anglii, bo za nic nie chciala przejsc
    autoryzacji w terminalu, pomimo, ze moglem nia placic w sklepach, czy wyjac
    pieniadze z bankomatu. Moj bank oczywiscie byl tym wielce zdziwiony, ale nic
    nie pomogl, bo chyba sam nie wiedzial, jak.
    Jesli masz mozliwosc, to zaloz jakiegos PayPala i wtedy zwykle nie czepiaja
    sie gdzie jestes i jaka masz karte.

    MARC

  • 19. Data: 2009-07-23 08:47:04
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    dziobu pisze:

    > Jesli chodzi o płatność - imho najprostszym sposobem to dokupienie karty
    > typu Visa pre-paid (np ing taką ma; nie jest to karta kredytowa!).

    dokładnie. coś takiego mam w mbanku (ekarta). bardzo bezpieczne.
    przelewasz na jakby "subkonto" kiedy potrzebujesz zapłacić. jak coś to
    zawsze jest stan środków 0 zł (karta jest rozliczana w dolarach, co mi
    pasuje do transakcji zdalnych w Stanach)

    Wojtek

  • 20. Data: 2009-07-23 11:38:56
    Od: "greenman" <e...@f...pl>

    Użytkownik "crazy bejbi" <t...@n...ma> napisał

> [...]

    > zł (karta jest rozliczana w dolarach, co mi pasuje do transakcji zdalnych w

    Czy aby na pewno bezpieczne?
    Jesli zaplacisz a "sklep" nie przysle towaru
    bo zbankrutowal lub z jakichkolwiek innych wzgledow
    to bank cofnie te pieniadze na karte?
    ---