  • 21. Data: 2009-12-10 11:43:02
    Temat: Re: platforma TVP do kosza?
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy> napisał
    w wiadomości news:hfqmo0$2v5$1@news.onet.pl...

    > Masz rację i jej nie masz. Masz, bo w wypadku niemieckim
    > moim zdaniem poszło to za daleko. Nie masz, gdyż uważam
    > że sprzedawcy powinni mieć obowiązek umieszczania info o
    > tym że odbiornik (nie)wspiera docelowego standardu DVB-T
    > w Polsce w .. oczo^H^H^H^H w bijący po oczach sposób.

    A od kiedy jest oficjalnie znany docelowy standard dvb-t w Polsce?
    I jak to się ma do zakupów zorki?

    Ale to jest zupełnie inna kwestia.
    Z tym się zgadzam.

  • 22. Data: 2009-12-10 11:43:45
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    Big Jack pisze:
    > W wiadomości
    t.pl

    > Nie wiem czy doczekamy się HD w przekazach naziemnych

    > Że kupiłeś taki TV to miej pretensje do siebie. Problem jest w tym, że TV z
    > DVB-T pojawiły się w sprzedaży wcześniej niż ustalono standard w jakim
    > DVB-T będzie nadawana. Już w przeszłości było podobnie ze stereo. Najpierw
    > były telewizory stereofoniczne, a poźniej wprowadzono standard, któremu
    > nieliczne z oferowanych mogły sprostać. Z PAL/SECAM też tak było. Ja naiwnie
    > szukam amplitunerów z DAB+

    to trochę nie tak. telewizory z dvb-t mpeg2 pojawiły się dawno, bo
    i nadawali w takim systemie, fakt że testowo, ale było sporo czasu.
    ze stereofonią podobnie, spora sprzętu przywożone było od Niemców,
    gdzie stereo działa od niepamiętnych czasów.
    my jesteśmy nieprzewidywalni, ktoś stwierdził, że nie opłaca się
    wprowadzać stereofonii a2 i lepiej poczekać na nicam.
    i tak wszyscy zainteresowani przerabiali.
    secam był nam narzucony przez ruskich.

    ja też mam tylko mpeg2 i tv używam jako monitora i w niczym
    mi to nie przeszkadza

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Fedora 12, Gnome, Compiz-Fusion

  • 23. Data: 2009-12-10 11:54:43
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    Maciej 'AbrahaM' Piotrowski pisze:

> [...]
    > się dokopywać do informacji o tym czy odbiornik ma MPEG2
    > czy MPEG4 - bywa że skrzętnie ukrywanej przez producenta

    i tu masz racje, powinni informować, a nie wciskać kitu.
    cieszą się, że udało się sprzedać.
    ale i tak znajdą się ludzie, którzy po niższej cenie
    wezmą z mpeg2, np. ci którzy korzystają wyłącznie z sat.

  • 24. Data: 2009-12-10 12:07:09
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    Cavallino pisze:

    > A od kiedy jest oficjalnie znany docelowy standard dvb-t w Polsce?
    > I jak to się ma do zakupów zorki?

    nie wiem.
    oficjalnie od roku z kawałkiem, ale i tak długo jeszcze
    wciskali stare

  • 25. Data: 2009-12-10 12:16:20
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    Cavallino pisze:

    > Ich sprawa jak ich stać.

    > Niech się nie bierze sam za rzeczy o których nie ma pojęcia.

    zakup nowego tv tez do tego zaliczasz?
    myślisz, że jesteś taki mądry i wszechwiedzący, a ten
    kto się nie zna to tępaki?
    ja też jestem zdania, że jak się nie znam to się za to nie biorę,
    choć znam wiele takich ludzi, którzy muszą wszystko zrobić
    sami, ale to nie ten temat.
    jak mam zamiar kupić odkurzać to muszę się znać na odkurzaniu?
    kupuję żonie, babci a sprzedawca mami wytłumaczyć co warte
    a co tanie.
    patrząc po klientach większość nie wie co to dvb-t, mpeg,
    oni chcą oglądać i co każdy ma jeździć ze specjalistą?
    dwa razy klientów wysłałem ze zwrotem, dobrze że przyjęli.
    nie uważam zatem, że do powszechnych zakupów jest potrzebna
    specjalistyczna wiedza, jak chcę kupić wiertarkę to nie jade
    do castoramy, chyba że potrzebuję jej użyć raz na rok w domu, a nie
    zawodowo.

  • 26. Data: 2009-12-10 12:31:49
    Od: "zorka" <ciapka@.wp.pl>

    > Niech się nie bierze sam za rzeczy o których nie ma pojęcia.

    No nie. Zakup telewizora uważasz za sprawe wymagającą konsultacji z
    rzeczoznawcą?
    Nie wystarczy starszej Pani emerytce iść do sklepu i podpisać umowe ratalną
    i wziąść taki telewizor jaki doradzi uczciwy Pan sprzedawca?
    To sprzedawca powinien wypytać Panią jakie ma potrzeby, gdzie mieszka i co
    chciała by oglądać.

    > Za niewiedzę i lekkomyślność trzeba płacić.
    > Alebo temu kto się zna, albo frycowe w sklepie.

    Wiesz istnieje jeszcze coś takiego jak rzetelność kupiecka. Młode pokolenie
    albo zapomniało, albo wogóle nie wie o czymś takim.
    Jest nawet cos takiego jak program Rzetelna Firma http://rzetelnafirma.pl/
    Czy to nie obowiązuje w stosunku do osób fizycznych? Czy sprzedawca nie może
    być rownocześnie człowiekiem?

    ---
    zor

  • 27. Data: 2009-12-10 12:34:21
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > zakup nowego tv tez do tego zaliczasz?

    No jak widać trzeba.

    > myślisz, że jesteś taki mądry i wszechwiedzący

    Nie.
    Ale przed zakupem za kilkaset zł staram się trochę dowiedzieć, poczytać
    choćby w necie, aby jakiś tam cząstek wiedzy sobie przyswoić, nie zaszkodzi
    mi to.
    Potem nie muszę płakać na grupach, że czegoś nie wiedziałem (bo mi się nie
    chciało dowiedzieć).

    > jak mam zamiar kupić odkurzać to muszę się znać na odkurzaniu?

    Warto się dowiedzieć jakie funkcje będą Ci potrzebne a jakie nie.
    Dokładnie tak zrobiłem ze dwa tygodnie temu, dzięki temu oszczędziłem ze 300
    zł w stosunku do pierwotnych zamiarów odkurzaczowych, a potrzeby żony i moje
    są spełnione i tak.

    > kupuję żonie, babci a sprzedawca mami wytłumaczyć co warte
    > a co tanie.

    A jak sam nie wie?

    > patrząc po klientach większość nie wie co to dvb-t, mpeg,
    > oni chcą oglądać i co każdy ma jeździć ze specjalistą?

    To jakiś sposób na uniknięcie błędów jest.

  • 28. Data: 2009-12-10 12:37:02
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "zorka" <ciapka@.wp.pl> napisał w wiadomości

    > No nie. Zakup telewizora uważasz za sprawe wymagającą konsultacji z
    > rzeczoznawcą?

    Nie.
    O ile się wie co chce się kupić.

    > Nie wystarczy starszej Pani emerytce iść do sklepu i podpisać umowe
    > ratalną i wziąść taki telewizor jaki doradzi uczciwy Pan sprzedawca?

    Żeby kupić optymalnie - nie, nie wystarczy.

    > To sprzedawca powinien wypytać Panią jakie ma potrzeby, gdzie mieszka i co
    > chciała by oglądać.

    Jasne.
    Ale najpierw trzeba znaleźć tak kumatego sprzedawcę.
    To może być droższe od zakupu tv czy zatrudnienia rzeczoznawcy.

    > Wiesz istnieje jeszcze coś takiego jak rzetelność kupiecka.

    LOL

    > Czy to nie obowiązuje w stosunku do osób fizycznych? Czy sprzedawca nie
    > może być rownocześnie człowiekiem?

    Może być.
    Takim jak Ty, co się nie zna, znać się nie chce i sprzedaje to co mu
    wygodniej.
    Nie musi w tym celu szkół kończyć, egzaminów zdawać, a może być akurat
    pierwszy dzień w pracy, więc i doświadczenia nie mieć.

  • 29. Data: 2009-12-10 12:38:56
    Od: "zorka" <ciapka@.wp.pl>

> [...]

    I dopisze jeszcze coś.
    W ostatnich powiedzmy 3 latach kupowałem miedzy innymi:
    telewizor
    kamere
    aparat fotograficzny ( to moje hobby i tutaj nie musiałem polegac na
    sprzedawcy)
    pralke taka automatyczną
    lodówkę
    okna do domu
    samochód
    rybki do akwarium i psa
    zegarek (skomplikowana sprawa - dopiero przy zakupie dowiedzialem sie ze są
    takie co to nie maja bateryjki i same sie ustawiaja)
    kilka komputerów
    i jeszcze jeszcze

    Czy ja miałem każdy z tych tematów poznawać tak dogłębnie? Czy może po każdy
    z tych towarów iść z rzeczoznawcą?

    A nie prosciej iść do sklepu i porozmawiac ze sprzedawcą, powiedziec jakie
    sa moje wymagania i co moze mi polecic i za jakie pieniądze?

    Czy dobry sprzedawca to tylko taki ktory potrafi byle gówno drogo sprzedać?
    Czyli oszukać?

    Jakaś pomyłka chyba nastąpiła w główkach niektórych ludzi. Taką droga nie
    daleko zajdziemy.

    Pozdrawiam
    zor

  • 30. Data: 2009-12-10 12:45:56
    Od: "zorka" <ciapka@.wp.pl>

    > No jak widać trzeba.

    A chodzi o to aby takiej potrzeby nie było.
    Nie w przypadku telewizora.

    > Nie.
    > Ale przed zakupem za kilkaset zł staram się trochę dowiedzieć, poczytać
    > choćby w necie, aby jakiś tam cząstek wiedzy sobie przyswoić, nie
    > zaszkodzi mi to.

    Nie każdy ma dostęp do netu, nie każdy ma na to czas, nie każdy zrozumie o
    co w tym chodzi. Czy uważasz, że ludzie starsi, ludzie słabo wykształceni,
    nie zasługują na szacunek? Takim mozna gówno sprzedac za ich ciezko
    zarobione grosze?

    > Potem nie muszę płakać na grupach, że czegoś nie wiedziałem (bo mi się nie
    > chciało dowiedzieć).

    A kto tutaj płacze? Zwykła rozmowa na dany temat. A temat niewątpliwie jest
    dużym problemem, sprzedano mase telewizorów z mpeg2. I sprzedawano je w
    czasach kiedy juz było wiadomo, że mpeg2 nie jest w Polsce przyszłością.

    > Warto się dowiedzieć jakie funkcje będą Ci potrzebne a jakie nie.

    I od tego jest sprzedawca.

    > To jakiś sposób na uniknięcie błędów jest.

    To nie jest żaden sposób, to jest jakieś nieporozumienie. A Ty bronisz ten
    bałagan.

    Pozdrowienia
    zor