  • 1. Data: 2011-04-23 14:31:00
    Temat: pieprzeni kapitalisci (albo: wymiana alternatora)
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Ave!

    Właście jestem w trakcie wymiany alternatora (Corsa B, silnik Isuzu
    1,5D). Aaaaaaaaargh... 5 czy 6 różnych rozmiarów śrub... Dlaczego? I
    dlaczego alternator nie jest wkładany w koło pasowe czy inne na
    wielowpust i dlaczego musi pośrednio napędzać cholerną pompkę od
    wspomagania hamulców?

    Kapitalistyczne gnoje z chciwości celowo utrudniają wszelkie prace
    warsztatowe - albo są wyjątkowo niekompetentni i nie konsultują się z
    warsztatami/użytkownikami.

    W każdym razie udało mi się wymontować... po ledwie 3 godzinkach. Teraz
    czeka mnie montowanie - powinno pójść szybciej.

    A nowsze modele są jeszcze bardziej zagmatwane (i pewnie jeszcze trzeba
    jakiś cholerny komputer jakimś cholernym tajnym kodem resetować).

    Jeśli będę zmieniał samochód, to albo na jakiś odrestaurowany klasyk,
    albo na jakiegoś SAMa własnego pomysłu gdzie wszystko będzie tak jak ja
    chcę ;->

  • 2. Data: 2011-04-23 14:40:12
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 23 Apr 2011 14:31:00 +0200, Andrzej Lawa wrote:
> [...]
    >1,5D). Aaaaaaaaargh... 5 czy 6 różnych rozmiarów śrub... Dlaczego? I
    >dlaczego alternator nie jest wkładany w koło pasowe czy inne na

    Hm, nigdy nie byl i nikomu to nie przeszkadzalo ?

> [...]
    >Kapitalistyczne gnoje z chciwości celowo utrudniają wszelkie prace
    >warsztatowe - albo są wyjątkowo niekompetentni i nie konsultują się z

    A kto ci kazal takie male g* kupowac, gdzie na nic nie ma miejsca ?
    Adam ci moze pokaze ile trwa wymiana alternatora w Granadzie, ja moge
    zaprezentowac wymiane szczotek w scierce - o ile scierke zorganizujesz
    :-)

    A poza tym alternator w prawszich samochodach sie nie psuje przez
    200kkm, a warsztat musi przeciez cos zarobic :-)

    J.

  • 3. Data: 2011-04-23 14:46:52
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 23.04.2011 14:40, J.F. pisze:

    > Hm, nigdy nie byl i nikomu to nie przeszkadzalo ?

    Był był, przynajmniej w ciągnikach rolniczych ;)

    > A kto ci kazal takie male g* kupowac, gdzie na nic nie ma miejsca ?

    To nie jest kwestia wielkości - proponowane przeze mnie rozwiązanie nie
    wymaga dodatkowego miejsca. No i nie tłumaczy to braku unifikacji
    "kalibrów" śrub.

    A duże krowy mają inne wady. Chociażby takie, że są duże i bardzo
    spragnione paliwa.

    > Adam ci moze pokaze ile trwa wymiana alternatora w Granadzie, ja moge
    > zaprezentowac wymiane szczotek w scierce - o ile scierke zorganizujesz
    > :-)

    Mam tylko szmatę do podłogi ;->

    > A poza tym alternator w prawszich samochodach sie nie psuje przez
    > 200kkm, a warsztat musi przeciez cos zarobic :-)

    Ten na liczniku ma prawie 230 tysięcy, więc to by się zgadzało ;)

    A warsztat i tak by zarobił, bo większość ludzi ma problem z odkręceniem
    śruby - tak więc warsztat i tak by zarobił, a za to mniej by się
    mechanik narobił.

  • 4. Data: 2011-04-23 16:36:40
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2011-04-23 14:31, Andrzej Lawa pisze:
> [...]
    > dlaczego alternator nie jest wkładany w koło pasowe czy inne na
    > wielowpust i dlaczego musi pośrednio napędzać cholerną pompkę od

    Panie - wyobraź sobie że w Fordzie Mondeo 2,0 TDCi - pompa wspomagania
    jest w takim samym tandemie z pompą wody - i dość powszechne jest
    wycinanie wieloklinu który jest między nimi i co za tym idzie
    zatrzymywanie się pompy wody :D tak pompa wspomagania jest przed nią ;)
    Czyli jak wytnie - wspomaganie kierownicy masz, ale chłodzenia już nie :D

    Pozdrawiam !

  • 5. Data: 2011-04-23 16:37:51
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 23 Apr 2011 14:31:00 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Właście jestem w trakcie wymiany alternatora (Corsa B, silnik Isuzu
    > 1,5D). Aaaaaaaaargh... 5 czy 6 różnych rozmiarów śrub... Dlaczego? I

    Kupiłeś Opla Corsę, to teraz płacz.
    --
    ___________ (R)

  • 6. Data: 2011-04-23 17:03:28
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Andrzej Lawa"

    > A nowsze modele są jeszcze bardziej zagmatwane (i pewnie jeszcze
    > trzeba jakiś cholerny komputer jakimś cholernym tajnym kodem
    > resetować).

    No ba, w niektórych modelach to i z żarówką do serwisu trzeba jechać -
    to są dopiero jaja i niestety nie wielkanocne :)

  • 7. Data: 2011-04-23 17:49:01
    Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2011-04-23 16:36, Czarek Daniluk wrote:

> [...]
    > wycinanie wieloklinu który jest między nimi i co za tym idzie
    > zatrzymywanie się pompy wody :D tak pompa wspomagania jest przed nią ;)

    mówisz o takim imbusiku z miękkiego metalu? Audi też sobie coś takiego w
    nowszej generacji zafundowało :)

  • 8. Data: 2011-04-23 18:36:19
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2011-04-23 17:49, Olo pisze:

    > mówisz o takim imbusiku z miękkiego metalu? Audi też sobie coś takiego w
    > nowszej generacji zafundowało :)

    Optycznie nie widziałem co to za wieloklin ;) nie miałem okazji tego
    tandemu rozbierać :)

    Pozdrawiam !

  • 9. Data: 2011-04-23 19:30:10
    Od: z <z...@g...pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > A warsztat i tak by zarobił, bo większość ludzi ma problem z odkręceniem
    > śruby - tak więc warsztat i tak by zarobił, a za to mniej by się
    > mechanik narobił.

    Ale to ma być ASO a nie jakiś warsztat.
    Wczoraj oglądałem w tv program o "celowym postarzeniu towaru"
    Pokazywali drukarke Epsona która była unieruchomiona nie ze
    starości-zepsucia tylko dlatego że producent tak sobie wymyślił. Trzeba
    było wgrać rosyjski soft i drukarka odżyła.

    Tylko czekać kiedy to przejdzie do samochodów bo specjalne klucze i inne
    zagrywki utrudniające naprawy to normalka. I nie chodzi tu o cięcia
    kosztów tylko o bezczelne celowe działanie.

  • 10. Data: 2011-04-23 19:48:28
    Od: "kamil/Endurorider.pl" <f...@g...lp>

    Użytkownik "Przemysław Czaja" <p...@p...fm> napisał w wiadomości

    > No ba, w niektórych modelach to i z żarówką do serwisu trzeba jechać - to
    > są dopiero jaja i niestety nie wielkanocne :)

    Reno Modus OIDP, wymiana H4 = ściąganie zderzaka ;)

    --
    pozdrawiam
    kml