  • 1. Data: 2011-04-23 09:01:43
    Temat: TDI w Audi - pytanie
    Od: "stabillo" <c...@o...eu>

    Moi drodzy , poczytalem troche na necie i wynika jednoznacznie ze silniki
    diesla z commonrail nie nadaja sie do jazdy na oleju rzepakowym, natomiast
    strarsze typy, na pompowtryskiwaczach daja sobie rade z jazda na olejach
    roslinnych. Czy silnik TDI w starszych Audi jest wlasnie takim silnikiem?

    pozdrawiam, st.

  • 2. Data: 2011-04-23 09:13:51
    Temat: Re: TDI w Audi - pytanie
    Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "stabillo" <c...@o...eu> napisał w wiadomości
> [...]
    > roslinnych. Czy silnik TDI w starszych Audi jest wlasnie takim silnikiem?

    Prosze bardzo lista approved VW, Audi, Seat

    http://www.volkswagen.co.uk/assets/common/pdf/genera
    l/biodiesel.pdf

    PZDr
    Adam

  • 3. Data: 2011-04-23 09:37:36
    Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "stabillo" <c...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Prosze bardzo lista approved VW, Audi, Seat

> [...]

    Wychodzi na to ze wszystkie samochody Skoda, sa przystosowane do
    uzywania biodiesla. Fabia, Octavia oraz Superb, ale tylko do konkretnej daty
    produkcji w 2006 roku. O to ciekawostka.

    PZDr
    Adam

  • 4. Data: 2011-04-23 09:50:49
    Od: "Kruszynka" <w...@o...pl>

    sąsiad do starej audicy 80 chyba 88r lal olej slonecznikowy i jezdzil :P
    tylko placki wokól było czuc:):P

  • 5. Data: 2011-04-23 10:00:03
    Od: "stabillo" <c...@o...eu>

    Użytkownik "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > http://www.volkswagen.co.uk/assets/common/pdf/genera
    l/biodiesel.pdf

    dzieki, ale biodiesel, chyba nie jest synonimmem oleju rzepakowego z
    biedronki... pisze powaznie!

  • 6. Data: 2011-04-23 10:14:03
    Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>

> [...]
    l/biodiesel.pdf

    > dzieki, ale biodiesel, chyba nie jest synonimmem oleju rzepakowego z

    No to ja bym tego z Lidla nie lal do TDI, owszem nie powiem jezdzilem
    sam na Lidlowym ale zalewalem do silnika 1.4D, no jeszcze do 1.9D moze bym
    sie odwazyl zalac, ale nie do TDI.

    Olej ze sklepu jest bardzo gesty.

    Kurde teraz roznice w cenie zakupu biodiesla jest 60-70 gr, to juz sie
    oplaca.
    Pytanie ile km rocznie sie robi ze byl sens z taka zabawa.
    A wez kupuj banki, zalewaj to do baku, wyrzuc potem gdzies te pojemniki,
    troche bez sensu.

    Owszem jak sobie sam rafinerie kupisz do biodiesla (a nie ma z tym problemu
    i nie jest kosmicznie drogie) to co innego.

    PZDr
    Adam

  • 7. Data: 2011-04-23 10:23:36
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2011-04-23 10:00, stabillo pisze:
    > U?ytkownik "Adam Szewczak"<horses@usu?.poczta.onet.pl> napisa? w wiadomo?ci

    l/biodiesel.pdf

    > dzieki, ale biodiesel, chyba nie jest synonimmem oleju rzepakowego z
    > biedronki... pisze powaznie!

    Do jeżdżenia na rzepaku będzie dobry każdy na pompie wtryskowej VP37, a
    najlepszy będzie zwykły TD bądź D z wtryskiem do komory wirowej.
    Oczywiście będzie wszystko po zamontowaniu drugiego zbiornika na olej
    rzepakowy i podgrzewacza tegoż - zastosowania odpowiednich
    elektrozaworów i przełączania na rzepak po osiągnięciu odpowiedniej
    temperatury. Proponuję jeszcze zainteresować się preparatem DFX -
    zapobiegającym koksowaniu oleju rzepakowego ;)

    Pozdrawiam !

  • 8. Data: 2011-04-23 10:38:57
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 23 Apr 2011 10:00:03 +0200, stabillo wrote:
    l/biodiesel.pdf

    >dzieki, ale biodiesel, chyba nie jest synonimmem oleju rzepakowego z
    >biedronki... pisze powaznie!

    Zdecydowanie nie. Oni maja na mysli RME - czyli chemiczny produkt -
    ester metanolu i kwasow tluszczowych.
    Robiony z oleju rzepakowego i metanolu wlasnie.

    J.

  • 9. Data: 2011-04-23 10:58:33
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    \>
    > No to ja bym tego z Lidla nie lal do TDI, owszem nie powiem jezdzilem
    > sam na Lidlowym ale zalewalem do silnika 1.4D, no jeszcze do 1.9D moze bym
    > sie odwazyl zalac, ale nie do TDI.

    TDI TDIkowi nie równy.
    Ja mam TDI ze zwykłą pompą i zwykłymi mechanicznymi wtryskami..

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl