  • 381. Data: 2010-12-18 09:50:15
    Temat: Re: Wyższość RWD nad FWD
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 09 Dec 2010 13:42:42 +0100, Filip KK napisał(a):

    > Aaa, tego nie wiesz... Napisz na grupę fotograficzna, to Ci wytłumaczą.
    > Bo mi się zwyczajnie nie chce.

    Wiesz, to Ty napisz i przestań bredzić.

    Mam dwa obiektywy - jeden 135mm, a drugi 28mm. Obydwa mają jasność 2.8.
    --
    ___________ (R)

  • 382. Data: 2010-12-18 09:52:10
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 09 Dec 2010 14:37:47 +0100, Filip KK napisał(a):

    > Porównaj sobie w domu obiektyw pierwszy lepszy, 50/1.8 i 400/4. Otwórz
    > przesłonę całkowicie i napisz tu ładnie ile masz światła w jednym i w
    > drugim.

    Porównaj 50/1.8 i 400/1.8 - a potem przeproś i spierdalaj.

    > I idź jednak na tę grupę.. Tam Ci ładnie wytłumaczą, zależność kąta
    > widzenia do ogniskowej obiektywu, względem światła weń wpadającego.

    Sam idź, durniu.

    --
    ___________ (R)

  • 383. Data: 2010-12-18 09:54:10
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 09 Dec 2010 15:51:13 +0100, Filip KK napisał(a):

    > Nie, ustawiam JEDNĄ przesłonę o tej samej liczbie na obu obiektywach
    > (różnych).
    > Jeden obiektyw ma inną jasność, drugi obiektyw ma inną jasność. Jeden ma
    > 1.8, drugi ma 4 (na pełnym otworze).
    >
    > Czy teraz rozumiesz?

    No rozumiem - na jedym obiektywie ustawiłeś przysłone 1.8, na drugim 4 i
    się dziwisz.

    A wszystko dlatego, że Cię nie stać na porządny, jasny obiektyw
    długoogniskowy.

    > Zrobiłem test, czy zdjęcia wyszły jednakowo naświetlone?

    Nie, bo zrobiłeś je przy różnych przysłonach.

    http://trzypion.maxmodels.pl - może być?

    --
    ___________ (R)

  • 384. Data: 2010-12-18 09:57:05
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 09 Dec 2010 17:09:20 +0100, Yans van Horn napisał(a):

    > Niezupełnie :-) Otwór względny zalezy od ogniskowej - zatem ustala
    > minimalną przesłonę :-)

    Owszem nie. Zależy od kilku parametrów, aczkolwiek nie jest prawdą, że
    dłuższa ogniskowa implikuje dużą minimalną przesłonę.

    > No i przeważnie obiektywy o dłuższej ogniskowej mają mniejszy otwór
    > względny.

    A raczej - tanie obiektywy o dłuższej ogniskowej tak mają.
    A FilipeKK nie ma kasy na dobrą lufę i dorabia ideologię :D

    P.S. co ciekawe, są obiektywy o jasności poniżej 1.0 :D

    --
    ___________ (R)

  • 385. Data: 2010-12-18 10:51:28
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 18 Dec 2010 09:57:05 +0100, Adam Płaszczyca wrote:

    >Owszem nie. Zależy od kilku parametrów, aczkolwiek nie jest prawdą, że
    >dłuższa ogniskowa implikuje dużą minimalną przesłonę.

    Nie jest prawda, ale widziales kiedys obiektyw polmetrowej srednicy ?
    Fotograf go nosil czy w obserwatorium stal :-)

    >A raczej - tanie obiektywy o dłuższej ogniskowej tak mają.
    >A FilipeKK nie ma kasy na dobrą lufę i dorabia ideologię :D
    >
    >P.S. co ciekawe, są obiektywy o jasności poniżej 1.0 :D

    I stosownie dlugiej ogniskowej ? Link poprosimy.

    J.

  • 386. Data: 2010-12-18 10:52:25
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 18 Dec 2010 09:52:10 +0100, Adam Płaszczyca wrote:

    >Porównaj 50/1.8 i 400/1.8 - a potem przeproś i spierdalaj.

    Jakis moze link do 400/1.8 ?

    J.

  • 387. Data: 2010-12-18 11:05:11
    Temat: Re: [piatek] BMW za dobre na snieg...
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 08 Dec 2010 09:48:00 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Nie utrudniam, wręcz przeciwnie. Ale na pewno nie będę łamał przepisów,
    > bo jakiś tępy *.*uj się śpieszy i siedzi mi na klapie bagażnika. Takiego
    > bym chętnie odstrzelił, bo debil chce jechać szybko, a nie potrafi
    > płynnie wyprzedzić.

    Mowa o dupkach, którzy na widok śniegu zwalniają do 40km/h przy dozwolonych
    110, a bezpiecznych 90km/h.

    --
    ___________ (R)

  • 388. Data: 2010-12-18 11:47:53
    Temat: Re: [piatek] BMW za dobre na œnieg...
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-12-18, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> wrote:

    > Normalnie, tak samo ja FWD.

    Nie. FWD nie obróci się wokół przedniej osi tylko odjedzie przednimi
    kołami w bok.

    Krzysiek Kiełczewski

  • 389. Data: 2010-12-18 11:48:22
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-12-18, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> wrote:

    > Ok, przyłoży siłę do kół większą, niż siła tarcia opon o jezdnię.

    Chyba młotkiem...

    Krzysiek Kiełczewski

  • 390. Data: 2010-12-18 12:14:38
    Temat: Re: BMW za dobre na ?nieg...
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 18 Dec 2010 01:50:04 +0100, Adam Płaszczyca wrote:
    >Dlatego, że Ty wpadasz w poślizg, a ja albo przejeżdżam bez, albo
    >wprowadzam auto w poślizg.

    widze tira i przeskakuje przez row :-)

    >W wypadku FWD druga opcja jest bardzo trudna. Przy RWD mogę wywołać
    >kontrolowany poślizg tyłu przy prędkości niższej od prędkości
    >bezpoślizgowej. W FWD jest to niemożliwe (poza użyciem ręcznego).

    A co - jest zakaz uzywania recznego ? :-)

    >Aktualnie jest tam lodowisko.

    No co, lodowiska sie boisz ? Sierra na lodziku nie wyrabia ? :-P

    J.