  • 11. Data: 2013-10-29 21:46:31
    Temat: Re: pewnie bylo
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-10-29 21:15, Marek Dyjor pisze:

    > ale nie wpadło ci do głowy że to są podobnei jak u nas jakieś bzdurne
    > pozostałości po dawnych czasach.

    Najpierw odpowiedz na pytanie. Zresztą gdybyś się tematem zainteresował
    to byś nie pisał o 'bzdurnych pozostałościach po dawnych czasach.'.
    Ba, wystarczyło dokładnie przeczytać co napisałem:>

    > Po prostu inercja umysłowa urzedników jest koszmarna...

    Tak, wiem, standardowy wytrych:>

    > pamiętam jak nasze szanowne urzedy z uporem maniaka nakazywały
    > rozróżniac dwa sposoby zapisywania numeru NIP, z róznym podziałem na
    > grupy? który to podział prawdpodobnei powstał przez błąd.

    Kolejne dorabianie ideologii - żadnego błędu nie było, a kreski
    były prezentowane w celu łatwego odróżnienia fizyczny/reszta.
    Zawsze to było 10 znaków.

  • 12. Data: 2013-10-29 22:59:11
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2013-10-29 21:46, Artur Maśląg pisze:

    > Najpierw odpowiedz na pytanie. Zresztą gdybyś się tematem zainteresował
    > to byś nie pisał o 'bzdurnych pozostałościach po dawnych czasach.'.
    > Ba, wystarczyło dokładnie przeczytać co napisałem:>

    Jestem za, by ślimak był ryba lądową LOL

    --
    Krzysiek
    http://niewygodne.info.pl/index.htm

  • 13. Data: 2013-10-30 01:10:33
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Artur Maśląg wrote:

    > Najpierw odpowiedz na pytanie. Zresztą gdybyś się tematem
    > zainteresował to byś nie pisał o 'bzdurnych pozostałościach po
    > dawnych czasach.'. Ba, wystarczyło dokładnie przeczytać co napisałem:>

    a tak serio jaką to ważną infromację dla kogokolwiek niesie informacja że
    dany pojazd jest zarejestrowany w warszawie czy gdańsku, szczególnie jak
    jest w leasingu i leasingobiorca mieszka w Koluszkach?

    Co to kogo obchodzi skąd jest tablica rejestracyjna?

    > Tak, wiem, standardowy wytrych:>

    > Kolejne dorabianie ideologii - żadnego błędu nie było, a kreski
    > były prezentowane w celu łatwego odróżnienia fizyczny/reszta.
    > Zawsze to było 10 znaków.

    racja zawsze było 10 znaków, masz coś wspólnego z informatyką? śmiem
    zakładać że nie masz.

    bo pomysł aby sposób formatowania identyfikatora przenosił informację jest
    kompletnym debilizmem. Jak ktoś chciał wprowadzić takie rozróżnienie do NIP
    to trzeba było przyjąć w pierwszym czy ostatnim znaku identyfikator F/R
    0/1

    jakoś dzisiaj już praktycznie ludzie piszą NIPy jednym ciurkiem co zresztą
    zapoczątkował (swoją droga kretyńsko zaprojektowany) system ZUSowski.

    lubisz bronić przegranej sprawy?

  • 14. Data: 2013-10-30 01:11:20
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Krzysztof 45" <"mekar[wytnijto] wrote:

    > Jestem za, by ślimak był ryba lądową LOL

    dokładnie podobna nielogiczna logika...

  • 15. Data: 2013-10-30 06:02:35
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2013-10-29 21:06, Artur Maśląg pisze:

    > a jak wygląda ta kwestia w
    > innych krajach? Może w Polsce wcale nie jest tak źle i bicie piany
    > jest średnio sensowne?

    Argument, że skoro w innych krajach tak jest, to znaczy że tak jest
    dobrze, to żaden argument. Oczywiście - skoro inni tak robią, to należy
    się zastanowić czemu. Bo mi się wydaje, że to nie ma większego sensu
    oprócz takiego, że jakiś system należy przyjąć, wię pojedźmy, jak do tej
    pory - terytorialnie.

    Ale, ale - nie wszędzie tak jest: indywidualne w Szwecji są całe do
    wykorzystania na własny napis (i można - o zgrozo - użyć szwedzkich
    liter!), a zwykłe nie odzwierciedlają miejsca rejestracji. Dania -
    tablice zależne od rodzaju pojazdu, a nie regionu (tablica indywidualna
    cała do wykorzystania, można używać duńskie litery). Norwegia: wyróżnik
    na tablicy oznacza miejsce pierwszej rejestracji. Węgry - brak wyróżnika
    miejsca rejestracji, również w indywidualnych. Wielka Brytania: podobnie
    jak Norwegia, na tablicy umieszcza miejsce pierwszej rejestracji (potem
    jeszcze datę), ale tablice zostają na całe życie samochodu w GB.

    To co - nie wszyscy, prawda?

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 16. Data: 2013-10-30 09:20:08
    Od: p...@g...com

    --Dziwnym trafem w takich Niemczech wyróżnik jest uzależniony od miasta/gminy,

    za 2 miesiace mozesz juz uzywac czasu przeszlego:
    http://www.auto-motor-und-sport.de/news/kennzeichenm
    itnahme-kommt-nicht-mehr-ummelden-ab-2014-7131194.ht
    ml

    --Może w Polsce wcale nie jest tak źle i bicie piany jest średnio sensowne?

    to JEST absurd, pytanie kiedy dotrze to do tych tepych urzedniczych mozgownic ?
    obstawiam min. pare lat oczywiscie po wykonaniu odpowiednich czytaj kosztownych badan
    i analiz przez ministerialnych urzednikow ...

    P.

  • 17. Data: 2013-10-30 10:38:39
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-10-30 01:10, Marek Dyjor pisze:

    > a tak serio jaką to ważną infromację dla kogokolwiek niesie informacja
    > że dany pojazd jest zarejestrowany w warszawie czy gdańsku, szczególnie
    > jak jest w leasingu i leasingobiorca mieszka w Koluszkach?

    A gdzie ja pisałem o wprost wiązaniu miejsca obecnego
    pobytu/rejestracji z danymi z rejestracji? Widać, że czytasz
    niewyraźnie i tematem to się nawet nie zainteresowałeś. Łatwiej
    coś pogadać o 49 województwach i urzędnikach. No i nadal czekam
    na odpowiedź na pytanie.

    > Co to kogo obchodzi skąd jest tablica rejestracyjna?

    A co masz myśli? Kto ją wydał, czy skąd jest samochód? Bo wiesz,
    to spora różnica.

    > racja zawsze było 10 znaków,

    A jednak - gdzie ten błąd?

    > masz coś wspólnego z informatyką? śmiem
    > zakładać że nie masz.

    Zakładać to sobie możesz dowolne rzeczy, a to że błądzisz mogę
    spokojnie uznać za pewnik.

    > bo pomysł aby sposób formatowania identyfikatora przenosił informację
    > jest kompletnym debilizmem.

    Zależy z czyjego punktu widzenia.

    > Jak ktoś chciał wprowadzić takie
    > rozróżnienie do NIP to trzeba było przyjąć w pierwszym czy ostatnim
    > znaku identyfikator F/R 0/1

    Pytanie na jakim etapie okazało się ono przydatne i dla kogo.

    > jakoś dzisiaj już praktycznie ludzie piszą NIPy jednym ciurkiem co
    > zresztą zapoczątkował (swoją droga kretyńsko zaprojektowany) system
    > ZUSowski.

    NIP od zawsze był dziesięciocyfrowy, a informacja z separatorów
    średnio przydatna wprost w systemach, skoro działalność miała NIP
    'fizyczny'.

    > lubisz bronić przegranej sprawy?

    Staraj się pisać na temat, bo w ramach ściemniania mogę dorzucić
    REGON i kuriozalne błędy w PESEL. Tyle, że to ma się nijak do
    wydawania rejestracji itd.

  • 18. Data: 2013-10-30 10:56:51
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-10-30 09:20, p...@g...com pisze:
> [...]
    > http://www.auto-motor-und-sport.de/news/kennzeichenm
    itnahme-kommt-nicht-mehr-ummelden-ab-2014-7131194.ht

    Być może - jest to jakaś ewolucja, szczególnie u nich. Francuzi jednak
    IMHO rozwiązali dużo fajniej :)

    > --Może w Polsce wcale nie jest tak źle i bicie piany jest średnio sensowne?
    >
    > to JEST absurd, pytanie kiedy dotrze to do tych tepych urzedniczych mozgownic ?

    Mógłbyś najpierw odpowiedzieć na zadane pytanie?
    Dla przypomnienia powtórzę - jak wygląda kwestia indywidualnych tablic
    rejestracyjnych w innych krajach?

  • 19. Data: 2013-10-30 15:56:46
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2013-10-30 10:56, Artur Maśląg pisze:

    > Mógłbyś najpierw odpowiedzieć na zadane pytanie?
    > Dla przypomnienia powtórzę - jak wygląda kwestia indywidualnych tablic
    > rejestracyjnych w innych krajach?

    Mogę ja, mogę?
    Indywidualne w Szwecji są całe do wykorzystania na własny napis (i można
    - o zgrozo - użyć szwedzkich liter!).
    Dania: tablica indywidualna cała do wykorzystania, można używać duńskie
    litery.

    To są dwa przykłady z całkiem cywilizowanych krajów, członków UE.

    Pozdr,

  • 20. Data: 2013-10-30 17:05:49
    Od: Cynio <c...@g...com>

    W dniu wtorek, 29 października 2013 21:06:08 UTC+1 użytkownik Artur Maśląg napisał:

> [...]
    >
    > Ba, francuski wprowadzony w 2009 :) Jest tam parę innych ciekawostek,
    >
    > ale nadal występuje rozróżnianie kto wydał tablice.

    Wskażesz zalety takiego systemu oznaczania rejestracji uzależnionego od miejsca
    rejestracji?
    No bo trudno nazwać zaletą to, że w Niemczech tak mają czy we Francji.

    --
    Pozdr.
    Cynio