-
121. Data: 2012-03-26 17:50:47
Temat: Re: paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza
Od: The_EaGle <g...@d...pl>
W dniu 2012-03-23 05:39, Aron pisze:
> paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza samochodami. Dochody z akcyzy na
> paliwo wzrosly w 2011 w porownaniu z 2010.
> W sumie nic dziwnego, jak ktos raz zakosztowal samochodu to nie
> przesiadzie sie z powrotem do autobusu czy puciongu.
>
> ciekawe gdzie jest ta granica? 6 zl?
Nie ma granicy. Zrezygnować mogą ci którzy mieszkają w dużych miastach z
dobra komunikacją miejską. Problem polega na tym że od wielu lat co raz
więcej ludzi mieszka pod dużymi miastami i tam bardzo często nie ma
żadnej alternatywy dla samochodu. Można kombinować - kupić inne auto na
LPG (tymczasowo rozwiąże to problem), kupić skuter np 150cm3 - przez
7-8mc można jeździć za cenę 13-16zł za 100km.
Drogie paliwo to także zabójstwo dla ludzi którzy mało zarabiają i
dojeżdżają do pracy oddalonej o wiele kilometrów. W pewnym momencie
skończą się alternatywy i zamiast jeździć do pracy będą siedzieć w domu
ponieważ to co zarobią będą musieli oddać państwu i tak cholernie wysoko
opodatkowanej pensji.
Pozdrawiam
Rafał
-
122. Data: 2012-03-26 17:56:25
Temat: Re: paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza
Od: The_EaGle <g...@d...pl>
W dniu 2012-03-23 12:06, J.F pisze:
> Użytkownik "Ergie" napisał w wiadomości
>> Użytkownik "Aron" napisał w wiadomości grup
>>> W sumie nic dziwnego, jak ktos raz zakosztowal samochodu to nie
>>> przesiadzie sie z powrotem do autobusu czy puciongu.
>
>>> ciekawe gdzie jest ta granica? 6 zl?
>
>> Dopóki pensje rosną szybciej niż ceny paliwa granica jest (jak to
>> matematycy mówią) w nieskończoności.
>
> Niestety - ale zasoby ropy nie sa nieskonczone :-)
Nie są ale jeżeli zacznie się wydobywać ropę z łupków jak gaz to okaże
się że tej ropy oczywiście droższej ale jednak jest tyle że wystarczy na
kolejne 300 lat.
>
>> Nie dajmy się zwariować, nie jest tak źle jak niektórzy próbują nam
>> wmawiać każdego dnia.
>
> Poczekaj jak ropa skoczy do 150$ :-(
> Ale owszem - ropa niby coraz drozsza, a silniki w europejskich
> econoboxach coraz mocniejsze :-)
Ropa już kosztowała pod 150$ w 2008 roku. Tylko że w PL $ był po 2 zł.
Pozdrawiam
Rafał
-
123. Data: 2012-03-26 18:05:42
Temat: Re: paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza
Od: Shrek <u...@d...invalid>
On 2012-03-25 23:58, Krzysiek Kielczewski wrote:
>> Trochę się rozpędziłeś;) Myślę, że logiczne byłoby likwidować trochę
>> poniżej połowy.
>
> Z którym przystankiem się rozpędziłem?
Z mniej więcej co 1/3. NIe może być też tak, że tramwaje maja przystanki
rzadziej niż metro.
>> Tak czy inaczej radykalnie ciąć ilość przystanków i
>> absolutny priorytet - w końcu tramwaj nie potrzebuje zielonego światła
>> tak jak samochody przez pół minuty- wystarczy parę sekund w odpowiednim
>> momencie. A że tramwaj ma aż jeden stopień swobody, to trafienie z tym
>> momentem to nie jest wyższa szkoła rakietowa.
>
> Dopóki tramwaje zatrzymują się "co chwilę" nie warto dawać im
> priorytetów - i tak będą wolne.
Zgoda - tylko nie dopóki a razem. Bo inaczej masz błędne koło - dopóki i
tak stoją na światłach to niech mają przy okazji przystanki:P
Shrek.
-
124. Data: 2012-03-26 20:59:08
Temat: Re: paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
Dnia 26.03.2012 Shrek <u...@d...invalid> napisał/a:
>>> Trochę się rozpędziłeś;) Myślę, że logiczne byłoby likwidować trochę
>>> poniżej połowy.
>>
>> Z którym przystankiem się rozpędziłem?
>
> Z mniej więcej co 1/3. NIe może być też tak, że tramwaje maja przystanki
> rzadziej niż metro.
Metro z dala od Centrum też powinno mieć rzadziej przystanki.
Komunikacja szynowa powinna być od szybkiego transportu na większe
odległości, autobusy do rozwożenia po dzielnicach. A im mniej
przystanków tym szybciej, dużo szybciej. W tej chwili rozkładowo ten
odcinek przejeżdża w 23 minut - a to tylko osiem kilometrów, o ile
dobrze pamiętam w szczycie ten przejazd zajmuje około 30min: to daje
średnią 16km/h. Likwidacja przystanków połączona z priorytetem w dwóch
newralgicznych miejscach IMO spokojnie pozwoliła by na dwukrotne
skrócenie tego czasu.
>>> Tak czy inaczej radykalnie ciąć ilość przystanków i
>>> absolutny priorytet - w końcu tramwaj nie potrzebuje zielonego światła
>>> tak jak samochody przez pół minuty- wystarczy parę sekund w odpowiednim
>>> momencie. A że tramwaj ma aż jeden stopień swobody, to trafienie z tym
>>> momentem to nie jest wyższa szkoła rakietowa.
>>
>> Dopóki tramwaje zatrzymują się "co chwilę" nie warto dawać im
>> priorytetów - i tak będą wolne.
>
> Zgoda - tylko nie dopóki a razem. Bo inaczej masz błędne koło - dopóki i
> tak stoją na światłach to niech mają przy okazji przystanki:P
Docelowo powinny mieć priorytet, tutaj się zgadzam. Ale wprowadzony w
momencie likwidacji zbędnych przystanków.
Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski
-
125. Data: 2012-03-26 21:00:58
Temat: Re: paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
Dnia 26.03.2012 The_EaGle <g...@d...pl> napisał/a:
>> ciekawe gdzie jest ta granica? 6 zl?
>
> Nie ma granicy. Zrezygnować mogą ci którzy mieszkają w dużych miastach z
> dobra komunikacją miejską. Problem polega na tym że od wielu lat co raz
> więcej ludzi mieszka pod dużymi miastami i tam bardzo często nie ma
> żadnej alternatywy dla samochodu. Można kombinować - kupić inne auto na
> LPG (tymczasowo rozwiąże to problem), kupić skuter np 150cm3 - przez
> 7-8mc można jeździć za cenę 13-16zł za 100km.
Będzie jeszcze drożej pojawią się alternatywy. Można pojechać z
sąsiadem, można puścić jakiegoś prywatnego busa, można jazdę ograniczyć
do najbliższej stacji kolejowej/pksu.
Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski
-
126. Data: 2012-03-26 21:18:28
Temat: Odp: paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "jerzu" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
grup dyskusyjnych:p6v0n7lsdq52dg761hg3ctm4vsdlurd1i4@4ax.
com...
> On Mon, 26 Mar 2012 10:31:19 +0200, "Cavallino"
> <c...@k...pl> wrote:
>
>>Pociag moze tez kosztowac 30 zl,
>
> To chyba interregio.
Dokładnie.
Jeździłem kilka razy ekspresem IR (IRE) za 30 zł w dwie strony, pierwsza
klasa z klimą, internetem za friko.....
Za 3 zł bodajże mogłeś sobie zarezerwować miejsce.
Ale takie pociągi tylko między Szczecinem, Poznaniem i Warszawą jeżdżą.
-
127. Data: 2012-03-26 21:18:33
Temat: Re: paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza
Od: Shrek <u...@d...invalid>
On 2012-03-26 20:59, Krzysiek Kielczewski wrote:
>> Z mniej więcej co 1/3. NIe może być też tak, że tramwaje maja przystanki
>> rzadziej niż metro.
>
> Metro z dala od Centrum też powinno mieć rzadziej przystanki.
> Komunikacja szynowa powinna być od szybkiego transportu na większe
> odległości, autobusy do rozwożenia po dzielnicach.
IMHO nie - nie te odległości - bardziej się opłaca wyciąc autobusy na
trasie tramwajów. Nawet jeśli bedą trochę wolniejsze, to i tak na takie
bliskie odległości szybsze niż troszkę szybszy tramwaj + autobus i dużo
tańsze, bo nie musisz dublować autobusami. Te dodatkowe trzy przystanki,
to może trzy minuty. Nie starczy na przesiadkę, a i nie wszyscy jadą na
Gocławek.
> A im mniej
> przystanków tym szybciej, dużo szybciej. W tej chwili rozkładowo ten
> odcinek przejeżdża w 23 minut - a to tylko osiem kilometrów,
6 przystanków na 8 km to trochę mało. Mniej niż metro, a chyba
instyktownie wiadomo, że tramwaj to jednak powinien mieć częściej.
>>> Dopóki tramwaje zatrzymują się "co chwilę" nie warto dawać im
>>> priorytetów - i tak będą wolne.
>>
>> Zgoda - tylko nie dopóki a razem. Bo inaczej masz błędne koło - dopóki i
>> tak stoją na światłach to niech mają przy okazji przystanki:P
>
> Docelowo powinny mieć priorytet, tutaj się zgadzam. Ale wprowadzony w
> momencie likwidacji zbędnych przystanków.
No i co do meritum się zgadzamy. A dwa czy trzy przystanki w tą czy w
tamtą, to już szczegół.
Shrek.
-
128. Data: 2012-03-26 21:44:26
Temat: Re: paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
Dnia 26.03.2012 Shrek <u...@d...invalid> napisał/a:
>>> Z mniej więcej co 1/3. NIe może być też tak, że tramwaje maja przystanki
>>> rzadziej niż metro.
>>
>> Metro z dala od Centrum też powinno mieć rzadziej przystanki.
>> Komunikacja szynowa powinna być od szybkiego transportu na większe
>> odległości, autobusy do rozwożenia po dzielnicach.
>
> IMHO nie - nie te odległości - bardziej się opłaca wyciąc autobusy na
> trasie tramwajów. Nawet jeśli bedą trochę wolniejsze, to i tak na takie
> bliskie odległości szybsze niż troszkę szybszy tramwaj + autobus i dużo
> tańsze, bo nie musisz dublować autobusami. Te dodatkowe trzy przystanki,
> to może trzy minuty. Nie starczy na przesiadkę, a i nie wszyscy jadą na
> Gocławek.
Nie zgadzam się. W przypadku małych odległości czas przejazdu jest
nieistotny, i tak dłużej będziesz czekał na autobus/tramwaj niż jechał.
Problem jest z szybkim przejazdem pomiędzy dzielnicami. Szybki przejazd
wymaga dwóch rzeczy: wydzielonego pasa ruchu i małej ilości przystanków.
Na tej trasie tramwaj ma wydzielone torowisko, wystarczy zlikwidować
zbędne przystanki.
>> A im mniej
>> przystanków tym szybciej, dużo szybciej. W tej chwili rozkładowo ten
>> odcinek przejeżdża w 23 minut - a to tylko osiem kilometrów,
>
> 6 przystanków na 8 km to trochę mało. Mniej niż metro, a chyba
> instyktownie wiadomo, że tramwaj to jednak powinien mieć częściej.
Efektem tego jest brak jakiegokolwiek szybkiego połączenia. Autobusów
stojących w korku nie przyspieszysz, przedłużanie buspasa niepotrzebnie
zwiększy korki.
Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski
-
129. Data: 2012-03-26 22:03:30
Temat: Re: paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza
Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>
Użytkownik "Krzysiek Kielczewski" <k...@g...com> napisał w
wiadomości news:slrnjn1f42.73c.krzysiek.kielczewski@krzyk.sail-
ho.pl...
>
> Będzie jeszcze drożej pojawią się alternatywy. Można pojechać z
> sąsiadem, można puścić jakiegoś prywatnego busa, można jazdę ograniczyć
> do najbliższej stacji kolejowej/pksu.
>
Alternatywy już się pojawiły gdy paliwo przekroczyło cenę 4 zł. W zasadzie
na masową skalę.
Mówię o kradzieżach paliwa z asamochodów. Mnie kiedyś spuścili cały bak ON z
cieżarówki (FSC Lublin)- o ile da się tak powiedzieć - kulturalnie bez
większych zniszczeń. Korek nie był zamykany na kluczyk więc odkręcili i
spuścili wężykiem. Korek zabrali i musiałem kupić nowy.
Sąsiadowi z alfy spuścili benzynę już bardziej brutalnie - przebili majzlem
bak od spodu. Alfa miała wysoko tył i do baku było się łatwo dostać. Ile się
dało zebrali, reszta wylała się na asfalt. To właśnie skutek tanich
samochodów i drogiej benzyny. A będzie jeszcze gorzej, może nie od razu jak
w Mad Maxie dla też źle.
-
130. Data: 2012-03-26 22:15:18
Temat: Re: paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza
Od: Shrek <u...@d...invalid>
On 2012-03-26 21:44, Krzysiek Kielczewski wrote:
>> 6 przystanków na 8 km to trochę mało. Mniej niż metro, a chyba
>> instyktownie wiadomo, że tramwaj to jednak powinien mieć częściej.
>
> Efektem tego jest brak jakiegokolwiek szybkiego połączenia. Autobusów
> stojących w korku nie przyspieszysz, przedłużanie buspasa niepotrzebnie
> zwiększy korki.
Walczysz o trzy minuty na trasie Centrum - Gocławek - bez znaczenia, a
nie wszyscy jeżdzą do końca - średnio wydzie +1,5 minuty vs konieczność
przesiadek do autobusów w korkach.
Zresztą OT - co do meritum się zgadzamy.
Shrek.