  • 11. Data: 2010-08-09 12:53:33
    Temat: Re: [ot] Monitor do obróbki zdjęć
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Mam gdzieś ciut mniejszego NEC serii 70NX.
    Mogą cierpieć na nierówniomierne i zbyt silne dla głebokich czerni
    podświetlenie ekranu.
    Stoi więc w kącie, a używam innego NECa.
    NEC jak najbardziej, ale wyższej serii.

    -----

  • 12. Data: 2010-08-09 19:41:27
    Temat: Re: Monitor do obróbki zdjęć
    Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Czornyj" <m...@c...pl> napisał w wiadomości
    u.googlegroups.com...
    > Obecnie najtanszym monitorem w tym zakresie jest LG W2220P bo kosztuje
    > polowe tej kwoty co podales.

    LG W2220P jest tak bezecnie beznadziejnym monitorem, że wprost na cud
    nazarejski zakrawa fakt, że znajduje się w nim matryca typu IPS - o
    ironio, produkcji LG-Philips - dlaczegoś LG nie potrafi wysterować
    własnej matrycy... Producent chyba się specjalnie starał by zrobić
    takie badziestwo - liniowość, równomierność, gamut - wszystkie cechy
    tego panelu są na żenującym poziomie i przyzwoity TN potrafi
    legitymować się lepszymi rezultatami. Polecam omijać to barachło
    szerokim łukiem!

    No to byl najtanszy, ale za niewiele wiecej mozn amiec np Dell U2211H, potem
    Samsung F2380

    Itd itd

    PZDr
    Adam

  • 13. Data: 2010-08-10 09:36:10
    Od: "latet" <l...@l...pl>

    Dziękuję za wskazówki, wybrałem Dell U2410.

    Pozdrawiam,

    latet

  • 14. Data: 2010-08-10 11:45:09
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    On 10/08/2010 10:36, latet wrote:
    > Dziękuję za wskazówki, wybrałem Dell U2410.

    fajny monitor. Ma szeroki gamut więc kolory będą żarówiaste. Ma też
    (zaskakująco - lepszą od mojego :) ) dobrą symulację sRGB

    http://www.prad.de/en/monitore/review/2010/review-de
    ll-u2410-part10.html

    ... więc ją sobie włącz jeżeli nie masz kalibratora albo chociaż dobrego
    profilu ICC. W przeciwnym przypadku programy w ogóle nie będą w stanie
    wyświetlać dobrych kolorów.

    Zobacz wątek "Praca z monitorem IPS - prosba o pomoc" żeby dowiedzieć
    się więcej na temat monitorów z szerokim gamutem - tamten monitor ma
    kiepską (niedziałającą) symulację sRGB, stąd kłopot pytającego.

    B.