  • 1. Data: 2010-08-08 16:13:58
    Temat: [ot] Monitor do obróbki zdjęć
    Od: "latet" <l...@l...pl>

    Witam,

    Jaki monitor polecilibyście na dzień dzisiejszy osobie, która nie zarabia
    pieniędzy na grafice czy fotografii, ale amatorsko dość dużo fotografuje,
    obrabia swoje zdjęcia i ceni sobie przyzwoitą jakość obrazu na monitorze?

    Preferowana wielkość 22-24".
    Matryca - chyba IPS (???)
    Powierzchnia ekranu - nie lustrzana.
    Cena - w okolicach 2000.

    Dziękuję,

    latet

  • 2. Data: 2010-08-08 18:44:31
    Temat: Re: [ot] Monitor do obróbki zdjęć
    Od: raviz <r...@v...pl>

    On 08/08/2010 18:13, latet wrote:
> [...]
    > obrabia swoje zdjęcia i ceni sobie przyzwoitą jakość obrazu na monitorze?

    przejrzyj watek powyzej: "Praca z monitorem IPS - prosba o pomoc"

  • 3. Data: 2010-08-08 20:07:11
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "latet" <l...@l...pl> napisał:

> [...]
    > obrabia swoje zdjęcia i ceni sobie przyzwoitą jakość obrazu na monitorze?

    Zastanawiałbym się czy nie zaoszczędzić 3/4 z tej sumy i rozważyłbym zakup
    poleasingowego NEC2070NX (ktoś ostatnio wystawił na Allegro dużą ich partię
    po 499zł). Daleko mu do najwyższej półki, ale do amatorskiej obróbki zdjęć
    być może wystarczy.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 4. Data: 2010-08-08 20:11:20
    Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "latet" <l...@l...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > obrabia swoje zdjęcia i ceni sobie przyzwoitą jakość obrazu na monitorze?

    Obecnie najtanszym monitorem w tym zakresie jest LG W2220P bo kosztuje
    polowe tej kwoty co podales.

    PZDr
    Adam

  • 5. Data: 2010-08-08 21:53:45
    Temat: Re: Monitor do obróbki zdjęć
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

    >     Obecnie najtanszym monitorem w tym zakresie jest LG W2220P bo kosztuje
    > polowe tej kwoty co podales.

    LG W2220P jest tak bezecnie beznadziejnym monitorem, że wprost na cud
    nazarejski zakrawa fakt, że znajduje się w nim matryca typu IPS - o
    ironio, produkcji LG-Philips - dlaczegoś LG nie potrafi wysterować
    własnej matrycy... Producent chyba się specjalnie starał by zrobić
    takie badziestwo - liniowość, równomierność, gamut - wszystkie cechy
    tego panelu są na żenującym poziomie i przyzwoity TN potrafi
    legitymować się lepszymi rezultatami. Polecam omijać to barachło
    szerokim łukiem!

  • 6. Data: 2010-08-08 22:28:04
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    On 08/08/2010 17:13, latet wrote:
    > Preferowana wielkość 22-24".
    > Matryca - chyba IPS (???)
    > Powierzchnia ekranu - nie lustrzana.
    > Cena - w okolicach 2000.

    tak trochę poniżej 3K może być ?
    http://www.skapiec.pl/site/cat/12/comp/584101

    B.

  • 7. Data: 2010-08-09 04:45:48
    Od: "Jacek Rogalewicz" <j...@a...waw.pl>

    > tak trochę poniżej 3K może być ?
    > http://www.skapiec.pl/site/cat/12/comp/584101

    Do mojego, juz 6 letniego, EIZO S1910 kolorami to mu daleko. Postawilem oba
    obok siebie, porownalem no i... nie ma czego porownywac nawet. Zielen
    przeklamana i nieprzyjemna, calosci brak nasycenia, widac lekka poswiate.
    Nie byla kwestia egzemplarza bo kupowalem ich kilkanascie szt i kazdy swieci
    porownywalnie. Wniosek - szukac EIZO, tylko nie z dolnej polki na TN (bo
    EIZO pare lat temu pokusilo sie o segment low-endowy monitorow tez).

    pzdr.
    /JR

  • 8. Data: 2010-08-09 07:10:01
    Temat: Re: [ot] Monitor do obróbki zdjeae
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    On 09/08/2010 05:45, Jacek Rogalewicz wrote:
    > porownywalnie. Wniosek - szukac EIZO, tylko nie z dolnej polki na TN (bo
    > EIZO pare lat temu pokusilo sie o segment low-endowy monitorow tez).

    tylko że EIZO są jeszcze droższe .... ponadto, czy nie porównujesz
    przypadkiem gamutu?

    B.

  • 9. Data: 2010-08-09 08:57:28
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

> [...]
    > porownywalnie. Wniosek - szukac EIZO, tylko nie z dolnej polki na TN (bo
    > EIZO pare lat temu pokusilo sie o segment low-endowy monitorow tez).

    Przyzwyczaiłeś się do S1910, ale to nie znaczy, że 2490WUXi2 jest
    gorszy, tylko że nie odpowiada ci, bo nie wygląda jak S1910.
    Obiektywnie to 2490WUXi jest o niebo lepszy.

  • 10. Data: 2010-08-09 09:32:06
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-08-09 06:45:48 +0200, "Jacek Rogalewicz"
    <j...@a...waw.pl> said:

> [...]
    > obok siebie, porownalem no i... nie ma czego porownywac nawet. Zielen
    > przeklamana i nieprzyjemna, calosci brak nasycenia, widac lekka poswiate.

    Oczywiście oba były oprofilowane za pomocą kalibratora?

    de Fresz