  • 171. Data: 2011-09-07 11:49:40
    Temat: Re: [onet] wałęsa
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-09-07 11:32, AZ pisze:

    > Empirycznie. On nie ma wiedziec czy on jedzie 90 km/h czy 190 km/h, ma
    > ocenic czy manewrem nie spowoduje niebezpieczenstwa.

    Ale to co przy 90km/h i 200m jest raczej bezpieczne, to przy 190km/h i
    200m już na pewno nie.

    > Standardowo. Powiedz mi kiedy to sa "lekko przekraczane" a kiedy sa
    > "bardzo przekraczane". Tak w kilometrach na godzine jak juz jestesmy
    > tacy szczegolowi.

    NO ja akurat nie mam radaru jak Cavallinio i Andrzej L. Zwykle oceniam
    na podstawie odległości, jednak jako, że jestem raczej cipą drogową niż
    miszczem, zwykle zatrzymują na chwilę wzrok na takim aby się upewnić,
    czy nie jedzie jakoś ponad normę (to zwykle da się ocenić, aczkolwiek w
    przypadku jednośladów jest trudniejsze).

    A.

  • 172. Data: 2011-09-07 11:52:08
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-09-07 11:24, AZ pisze:

    > Inaczej, co zadowoliloby Cie zebys mogl stwierdzic, ze faktycznie liczba
    > wypadkow z udzialem motocykli wzrosla ze wzgledu na obowiazek jazdy na
    > swiatlach?

    Stosowne dane statystyczne, na podstawie których można próbować
    wyciągać wnioski.

    Np.
    http://kpp.sierpc.pl/image/index/aktualnosci/Moto%20
    garnizon%20do%20netu.jpg
    http://kpp.sierpc.pl/image/index/aktualnosci/Moto%20
    kraj%20do%20netu.jpg
    Te dane nie potwierdzają "rewelacji" o zgubnym wpływie świateł.
    Jak to jeszcze zderzyć z warunkami atmosferycznymi i ilością pojazdów
    na drogach to w ogóle upada ta teoria.

    > ---
    > Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze mają prawo liczyć,
    > że inni uczestnicy tego ruchu przestrzegają przepisów ruchu drogowego,
    > chyba że okoliczności wskazują na możliwość odmiennego ich zachowania
    > (Art 4 Ustawy PORD)
    > ---
    >
    > Wytlumacz mi jak rozumiesz ten przepis. Jezeli naocznie widzisz za
    > szybko (wzgledem panujacego ograniczenia) zblizajacy sie pojazd uparcie
    > zakladasz ze przestrzega przepisow?

    Ja już Ci odpowiedziałem - zacytuję:
    <cite>
    > Okolicznoscia jest szybko zblizajace sie swiatelko po dokladniejszym sie
    > przyjrzeniu. Ta okolicznosc wskazuje na to ze ktos moze nie stosowac sie
    > do przepisow - czyz nie?

    Żyzc ein. Nie ma obowiązku dokładniejszego się przyglądania dokonaniom
    każdego uczestnika ruchu. Wręcz przeciwnie - dopiero jak coś widocznie
    wywinie, to możemy powoływać się na "okoliczności".
    </cite>

    Nie odwracaj teraz kota ogonem.

    > Jezeli widzisz samochod wjezdzajacy na czerwonym a Ty masz zielone to
    > uparcie pakujesz mu sie w bok?

    To zależy od koloru.

  • 173. Data: 2011-09-07 11:56:24
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-09-07, Arek <a...@a...pl> wrote:

    > Ale to co przy 90km/h i 200m jest raczej bezpieczne, to przy 190km/h i
    > 200m już na pewno nie.

    No ale o to sie rozchodzi, widzisz cos w odleglosci 200 m co wydaje sie
    jechac szybciej niz mu wolno, wiec czekasz az przejedzie.

> [...]
    > czy nie jedzie jakoś ponad normę (to zwykle da się ocenić, aczkolwiek w
    > przypadku jednośladów jest trudniejsze).

    Ale nikt nie mowi o radarze a ocenie czy da sie wykonac bezpiecznie
    manewr. Chodzi wlasnie o to co napisales, widzisz ze cos jedzie i nie
    zakladasz na slepo, ze jedzie przepisowo tylko oceniasz czy dasz rade
    np. wlaczyc sie do ruchu bez powodowania zagrozenia.

    --
    Artur

  • 174. Data: 2011-09-07 12:18:43
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-09-07 11:48, AZ pisze:

    > Bo wtedy obowiazek mialy tylko motocykle, a jezdzacych na swiatlach bylo
    > tyle ilu dzisiaj nie jezdzacych na swiatlach.

    Nieprawda - nawet tutaj na grupie były filmiki prezentujące ile
    kierowców w słoneczne letnie dni jeździło na światłach. Ba, nawet
    liczyli. Zdradzę Ci sekret - przeciwnicy świateł polegli na
    materiałach dowodowych :)

    > Ja nie mowie ze obowiazek
    > jazdy na swiatlach jest be. Faktem jest, ze po wprowadzeniu tego
    > obowiazku motocykle sa mniej dostrzegalne.

    Ciężko to potwierdzić. Osobiście nie widzę specjalnej różnicy.

    > Czyli uwazasz, ze motocykle wcale nie jezdza szybciej? To o co ten caly
    > raban?

    Jeżeli jeżdżą szybciej to robią to na własną odpowiedzialność i żadne
    dodatkowe prawo im z tego tytułu nie przysługuje - tak w zakresie
    ekstra widoczności czy też wymagania dokładnego się przyglądania
    każdemu motocyklowi by stwierdzić, czy nie przekracza prędkości.

    > Wszyscy maja jezdzic bezpiecznie, bez wzgledu na to jak jezdzi
    > reszta.

    Zasadniczo to wszyscy mają przestrzegać przepisów, pozwalając
    innym poruszać się bezpiecznie.

    > A kto ma to potwierdzac? Kierowcy samochodow? Ze czesciej wymuszaja
    > pierwszenstwo?

    To zupełnie jak z potwierdzeniami części osób, że im się z winy
    świateł częściej samochody psują.

  • 175. Data: 2011-09-07 12:47:53
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 07.09.2011 11:29, Arek pisze:

    > Może jedno i drugie, a może gubisz się w tych bzdurach które wypisujesz.

    Nie piszę bzdur - aczkolwiek jak ktoś jest niedorozwinięty umysłowo to
    faktycznie może nie zrozumieć, co piszę.

    Niestety nie mam specjalizacji w resocjalizacji ludzi upośledzonych
    umysłowo, więc nie umiem się z nimi komunikować na ich poziomie.

    > Jeżeli masz problemy z czytaniem znaków to nie powinieneś poruszać się
    > po drogach. Większość kierowców jednak daje sobie z tym radę raczej dobrze.

    Jesteś w stanie odczytać znaki drogowe stojące tyłem do ciebie kilometr
    wcześniej na drodze, na którą dopiero wyjeżdżasz z podporządkowanej?

    WOW

    > Skoro nie miał przy sobie radaru, to co innego mógł zrobić?

    POPATRZEĆ.

    > Nie jakimś, tylko tym konkretnym jaki tam obowiązywał. Nawet z
    > uwzględnieniem faktu, że te limity są lekko przekraczane.

    A jaki tam obowiązywał?

    I jaki obowiązuje teraz, w tym momencie?

  • 176. Data: 2011-09-07 12:51:21
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 07.09.2011 11:22, WW pisze:

    > To jest właśnie sedno problemu.
    >
    > Widzisz motocykl w odległości 500 m., to powinien do ciebie dojechać za
    > ok. 20 sekund - wystarczający czas na płynne włączenie się do ruchu.
    > Tak rozumuje normalny kierowca.

    Nie, tak rozumuje debil.

    Porządny kierowca nie będzie czynił założeń, tylko oszacuje czas jaki ma
    na podstawie obserwacji, a nie arbitralnych założeń.

  • 177. Data: 2011-09-07 12:55:54
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 07.09.2011 11:33, Arek pisze:

    > Zasadniczo to ten czas zmienia się w zależności od prędkości.

    No i co z tego? Informacja o liczbowej wartości prędkości nie jest mi do
    oszacowania czasu potrzebna.

    > Skoro prędkości nie da się oszacować, to jak szacujesz czas?

    Na oko. Jak każdy normalny kierowca z praktyką, a nie debil-teoretyk,
    który liczy sobie czas z założonej prędkości wziętej z sufitu.

  • 178. Data: 2011-09-07 12:59:01
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 07.09.2011 11:37, Arek pisze:

    > Sugerujesz, że od czasu gdy jechała tą drogą toyota, zarządca drogi mógł
    > podnieść limit z np. 50km/h do 200km/h. Ciekawa wersja.

    Teoretycznie mógł, jeśli uznał że widoczność i nawierzchnia są
    wystarczające.

    Pewnie by się naraził na gromy, ale możliwość zawsze istnieje.

    Poza tym zawsze mógł to być pojazd uprzywilejowany.

  • 179. Data: 2011-09-07 13:01:08
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 07.09.2011 11:39, Arek pisze:

    > Na horyzoncie dostrzegł stojący pojazd, powinien założyć, że ktoś może z
    > niego wyjść, wybiec, wyjechać itp.

    Niby dlaczego?

    Stoi nieruchomo zaparkowany poza pasem ruchu - z punku widzenia
    przepisów jest to nieruchoma przeszkoda, jak kontener na śmieci.

  • 180. Data: 2011-09-07 13:03:46
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-09-07 12:59, Andrzej Lawa pisze:

    > Teoretycznie mógł, jeśli uznał że widoczność i nawierzchnia są
    > wystarczające.

    Musisz poczytać jakie są limity prędkości na poszczególnych typach dróg.

    > Poza tym zawsze mógł to być pojazd uprzywilejowany.

    Wówczas jechałby na sygnale a to trochę zmienia postać rzeczy.

    A.