  • 1. Data: 2011-09-02 22:47:14
    Temat: Citroen C5 nie kręci rozrusznik - prośba o pomoc.
    Od: "Bogdan" <b...@b...gazeta.pl>

    Witam.

    Gdzie szukać przyczyny - dziś odpaliłem silnik pracował normalnie, zgasiłem.
    Po 10 min chciałem znów uruchomić silnik ale po przekręceniu kluczyka
    słychać tylko "stuk" (to chyba blendix) a rozrusznik nie kręci.

    Citroen C5 MK2 1,6HDI.

  • 2. Data: 2011-09-02 23:24:49
    Temat: Re: Citroen C5 nie kręci rozrusznik - prośba o pomoc.
    Od: "PM" <x...@w...pl>

> [...]
    > Po 10 min chciałem znów uruchomić silnik ale po przekręceniu kluczyka
    > słychać tylko "stuk" (to chyba blendix) a rozrusznik nie kręci.

    może po prostu:
    - luźna klema
    - słaby aku

  • 3. Data: 2011-09-02 23:44:07
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Bogdan" <b...@b...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zgasiłem. Po 10 min chciałem znów uruchomić silnik ale po przekręceniu
    > kluczyka słychać tylko "stuk" (to chyba blendix) a rozrusznik nie kręci.

    Wygląda na zawieszenie się szczotek w rozruszniku. Stuknij (młotkiem,
    kluczem do kół) z umiarem!!! kilka razy w rozrusznik. Jeśli pomoże, to wina
    szczotek.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 4. Data: 2011-09-02 23:46:31
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 2 Sep 2011 23:44:07 +0200, yabba napisał(a):

    > Wygląda na zawieszenie się szczotek w rozruszniku. Stuknij (młotkiem,
    > kluczem do kół) z umiarem!!! kilka razy w rozrusznik. Jeśli pomoże, to wina
    > szczotek.

    ale zawsze lepiej zacząć od odczyszczenia i dociśnięcia klem

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 5. Data: 2011-09-03 00:15:09
    Od: Stefan Szczygielski <g...@s...eu.org>

    W dniu 02.09.2011 23:44, yabba pisze:
    > Wygląda na zawieszenie się szczotek w rozruszniku. Stuknij (młotkiem,
    > kluczem do kół) z umiarem!!! kilka razy w rozrusznik. Jeśli pomoże, to
    > wina szczotek.

    Przed stukaniem możesz też spróbować kawałek przepchnąć samochód na
    biegu - technika dowolna.

    S.

  • 6. Data: 2011-09-03 00:54:54
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Bogdan"

    > słychać tylko "stuk" (to chyba blendix)

    To jest skrzyżowanie blendera z bendiksem?

    ;-)

  • 7. Data: 2011-09-03 07:27:44
    Od: "Bogdan" <b...@b...gazeta.pl>

    > To jest skrzyżowanie blendera z bendiksem?

    No cóż biję się w piersi nie sprawdziłem dokładnie pisowni. Nie mniej
    dzięki.

    Klemy wyczyszczone, napięcie na akumulatorze 12,44V.

    Resztę porad za chwilę postaram się wprowadzić w praktyce i dam znać.

    Dziękuję za konstruktywną pomoc i zainteresowanie.

  • 8. Data: 2011-09-03 10:56:24
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2011-09-03 07:27, Bogdan pisze:
    > Dziękuję za konstruktywną pomoc i zainteresowanie.
    Warto jeszcze sprawdzić masę między akumulatorem, nadwoziem i silnikiem.

    Maciek

  • 9. Data: 2011-09-03 11:58:50
    Od: "CeSaR" <a...@m...com>

    > Warto jeszcze sprawdzić masę między akumulatorem, nadwoziem i silnikiem.

    Dokładnie. W Xantii np. było to dośc newralgiczne połączenie, znajduje się
    ono pod podstawą od akumulatora.
    Mnie kiedyś taka pierdoła dość skutecznie unieruchomiła :-) Pomogło (do
    odpalenia) zetknięcie (-) aku z blokiem silnika zwykłym kabelkiem, później w
    domu już tylko czyszczenie ww miejsca i problem odszedł w niepamięć.

  • 10. Data: 2011-09-03 19:47:42
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    > To jest skrzyżowanie blendera z bendiksem?
    >
    > ;-)
    Heh, ja ostatnio telefonicznie umawiałem się do mechanika i klaruję mu,
    że ja to ten, co ostatnio amortyzatory zmieniał, a teraz trzeba ten
    bendix na półosi zmienić, co to widać było, że popuszcza... Mechanik,
    jako że jest człowiekiem taktownym prosił o powtórzenie, ponieważ nie
    zrozumiał, a potem wyraził zdziwienie i wątpliwość, czy aby na pewno on
    taką diagnozę stawiał. Dopiero po chwili rozmowy wpadłem na to, że to
    nie bendix, a zimmering ;)

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański