  • 1. Data: 2011-09-02 21:58:38
    Temat: problem z instalacją gazową elpigaz
    Od: "Krzysztof" <o...@w...pl>

    Witam wszystkich.

    Mam problem z instalacja gazową elpigaz II generacji (voila plus) -
    przebieg instalacji to ok. 160 000km. Zaczęło się od "przycinania" przy
    przełączaniu - wystarczyło kilka razy przełączyć i działało prawidłowo. W
    chwili obecnej działą tylko na benzynie.
    Sprawdziłem: zawór na filtrze i filtr OK - gaz dochodzi, zawór na
    reduktorze - gaz dochodzi, jeszcze nie sprawdziłem czy wychodzi z parownika
    ( jutro sprawdzę). Czy może być uszkodzenie parownika lub silnika krokowego?
    Co ewentualnie mogę sam sprawdzić ? Elektronikę raczej wykluczam - zachowuje
    się poprawnie - wszystkie zawory stukają (rok temu wymieniłem przekaźnik w
    module przełącznika).

    W ostateczności szukam w Krakowie gaziarza , który nie będzie chciał
    wymienić pół instalacji w 14 letnim aucie:)

    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 2. Data: 2011-09-03 20:32:04
    Temat: Re: problem z instalacją gazową elpigaz
    Od: "Jacek" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Krzysztof" <o...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wykluczam - zachowuje się poprawnie - wszystkie zawory stukają (rok temu
    > wymieniłem przekaźnik w module przełącznika).

    przy 160tyś km powinieneś właśnie wymieniać parownik na trzeci, wg założeń
    producenta.
    Wciąz masz oryginalny?

    Jacek

  • 3. Data: 2011-09-03 22:11:13
    Od: "PM" <x...@w...pl>

> [...]
    >
    > przy 160tyś km powinieneś właśnie wymieniać parownik na trzeci, wg założeń

    oj tam oj tam
    wystarczy membranę wymienić i wyczyścić w środku

    ponadto trzeba zastanowić sie na do objawem że po kilkukrotnym przełączaniu
    OK a teraz już nie
    może to właśnie przełącznik?

  • 4. Data: 2011-09-04 18:56:12
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    znajdz centralke (hint:szukaj tam gdzie przelacznik;))
    wypnij zlacze i upewnij sie ze zlacze nie jest zasniedziale. poruszaj nim.

    znajdz gdzie dochodza kable poszczegolne a w szczegolnosci masa (moze
    zasniedzial kabel, moze odpadl chgw).

    popraw styki.
    przyjrzyj sie na wsowki na elektrozaworach (zbiornik i w komorze silnika).
    pozdejmuj i zakladaj kilka razy coby poprawic kontakt.

  • 5. Data: 2011-09-05 18:40:06
    Od: "Robert Bylinowicz" <s...@g...com>

    >przy 160tyś km powinieneś właśnie wymieniać parownik na trzeci, wg założeń
    producenta.

    E tam. Ja w Polonezie 1.6GSi mam ponad 200 tysięcy parownik, nawet szlamu nie
    spuszczałem - jedyne
    co, to filtr
    gazu wymieniony.
    Instalacja Lovato, z komputerem. Wszystko w normie :)

    PS. A auto ma 340 tysięcy bez remontu. Nawet oleju nie bierze. Niech mi ktoś napisze,
    że gaz niszczy
    silnik.

  • 6. Data: 2011-09-05 23:09:39
    Od: "Krzysztof" <o...@w...pl>

    Użytkownik "Jacek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Krzysztof" <o...@w...pl> napisał w wiadomości

    > przy 160tyś km powinieneś właśnie wymieniać parownik na trzeci, wg założeń
    > producenta.
    > Wciąz masz oryginalny?
    Oryginalny montowany przy 56 tys. km - na chwilę obecną ma 214 tys....
    dodam, że nie był regenerowany. Filtr gazu wymieniałem co ok. 60 tys. i 2 x
    czyszczenie elektrozaworu. Nic więcej nie robiłem.

    K.

  • 7. Data: 2011-09-05 23:10:49
    Od: "Krzysztof" <o...@w...pl>

    Użytkownik "PM" <x...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wystarczy membranę wymienić i wyczyścić w środku
    >
    > ponadto trzeba zastanowić sie na do objawem że po kilkukrotnym
    Nie przełącznik - pół roku temu wymieniłem w nim uszkodzony przekaźnik,
    wtedy nie przerzucał sie na gaz. W dodatku mam drugi zapasowy:)

    K.

  • 8. Data: 2011-09-05 23:18:02
    Od: "Krzysztof" <o...@w...pl>

    Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:j40ajh$eoh$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
> [...]
    > przyjrzyj sie na wsowki na elektrozaworach (zbiornik i w komorze silnika).
    > pozdejmuj i zakladaj kilka razy coby poprawic kontakt.
    Właśnie przyszła "trzecia ręka" i sprawdziłem wszystko. Elektrozawory są ok.
    (przeczyściłem chodzą lekko). Ale silnik krokowy był pozycji zamknięty i nie
    ruszał się. Podmieniłem na inną sztukę i działa...

    Pojeździm - zobaczym czy dobrze:)
    Teraz dumam nad regeneracją reduktora - wolne troche wachlują , ale da się
    przeżyć.
    Pozdrawiam
    Krzysztof