  • 11. Data: 2013-01-25 13:28:16
    Temat: Re: ogrzewanie mieszkania IR
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-01-25 13:12, DJ pisze:
    > Na rekuperację za mały obiekt, to tylko pojedyncze mieszkanie.
    > Na pompę też - mieszkanie III piętro, i brak własnego gruntu gdzie można
    > wpuścić/postawić wymiennik.
    Zawsze jest rozwiązanie mieszane - do "średnich temperatur" zastosować
    ogrzewanie pompą ciepła powietrze-powietrze - czyli klimatyzacją... Jak
    nie będzie ktoś uparcie tego forsować przy -15'C na dworze, to się
    opłaca wiosną/jesienią dogrzewać z sprawnością ~3.5, zamiast "odpalać
    kocioł".

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 12. Data: 2013-01-25 13:31:34
    Od: MT <m...@w...pl>

    W dniu 2013-01-25 13:28, BartekK pisze:
> [...]
    > nie będzie ktoś uparcie tego forsować przy -15'C na dworze, to się
    > opłaca wiosną/jesienią dogrzewać z sprawnością ~3.5, zamiast "odpalać

    Od kiedy to oplaca sie dogrzewac farelka mieszkanie ?

  • 13. Data: 2013-01-25 13:31:48
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-01-25 13:14, DJ pisze:

    > Hm... jakoś nie lubię obsmarowywać ;)

    > Wolę takich którzy wrócą zadowoleni. I jest kolejna praca.

    No to go sobie odpuść bo nie będzie zadowolony.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 14. Data: 2013-01-25 13:41:48
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 25.01.2013 13:31, MT wrote:

    > Od kiedy to oplaca sie dogrzewac farelka mieszkanie ?

    Jaką farelką? Tu chodzi o odwrócony obieg (przepływ ciepła wbrew
    gradientowi), więc dogrzewanie lodówką.

    Michoo

  • 15. Data: 2013-01-25 13:49:30
    Od: "Krzysztof Kucharski" <s...@p...onet.pl>

    Dzień dobry

    Użytkownik "BartekK" <s...@d...org> napisał w wiadomości

> [...]
    > itp wystarczy. Bo to tak ładnie i nowocześnie wygląda - puste
    > biurka, na ich środku laptopy (zero kabli do niego!), i piękni
    > uśmiechnięci młodzi marketingowcy pracujący... Nie miałem daru
    > przekonywania, że to się nie sprawdzi, że nawet marketingowe 300Mbit
    > na wifi na kilkanaście urządzeń razem - to za mało by sensownie
    > pracować w sieci, a 6h pracy na baterii to jest "do", i za
    > kilkanaście ładowań będzie mniej. Tak jest napisane na ulotce, to
    > tak ma być. Na szczęście kto inny im to sprzedał - i teraz buja się
    > po sądach, bo klient płacić nie chce, bo chce zwrócić całe
    [...]

    Cudna historia - poprawiła mi humor na resztę dnia. Serdecznie
    dziękuję ;-) ATSW - skąd się biorą takie istoty?

    Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski

  • 16. Data: 2013-01-25 14:07:51
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello BartekK,

    Friday, January 25, 2013, 1:28:16 PM, you wrote:

    > Zawsze jest rozwiązanie mieszane - do "średnich temperatur" zastosować
    > ogrzewanie pompą ciepła powietrze-powietrze - czyli klimatyzacją... Jak
    > nie będzie ktoś uparcie tego forsować przy -15'C na dworze,

    Nie znam takiej, która przy -15 dawałaby się odpalić bez podgrzewania
    pompy... Ale nawet jak odpali, to efektywność jest już marna. Ja
    właczam grzanie z klimatyzacji przy +4 stopniach. Niżej nie warto, bo
    strasznie się obladza jednostka zeewnętrzna :(

    > to się opłaca wiosną/jesienią dogrzewać z sprawnością ~3.5,

    Zdecydowanie się opłaca.

    > zamiast "odpalać kocioł".

    Czy cokolwiek innego.

    Ale w tym roku mamy mrozik jednym ciągiem, niestety. I trzeba drewno
    do kominka nosić :(

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 17. Data: 2013-01-25 14:08:34
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello MT,

    Friday, January 25, 2013, 1:31:34 PM, you wrote:

    > Od kiedy to oplaca sie dogrzewac farelka mieszkanie ?

    Skąd Ci się tu farelka wzięła?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 18. Data: 2013-01-25 14:17:28
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-01-25 13:49, Krzysztof Kucharski pisze:
    > [...]
    >
    > Cudna historia - poprawiła mi humor na resztę dnia. Serdecznie dziękuję
    > ;-) ATSW - skąd się biorą takie istoty?
    Nie mam pojęcia, chyba wynika to z braku wiedzy w danej dziedzinie (lub
    w ogóle "mądrości własnej" opartej na jakichś podstawach fizyki,
    matematyki czy logiki), i większe zaufanie do materiałów promocyjnych i
    reklam niż do wiedzy ewentualnego fachowca w danej dziedzinie.

    Bo ludzie chcą wierzyć w cuda, bo chcą cudów. Nie chcą trudnej wiedzy,
    nie chcą wiedzieć jak coś działa i w jakich warunkach. Chcą prostego
    przekazu, kilku parametrów które potrafią porównać, np "to jest
    nowoczesny samochód, jedzie 200km na godzine, pali 5litrów na setke", a
    nie interesuje ich kiedy, gdzie, w jakich warunkach, itd. ale potrafią
    porównać to do bełkotu marketingowego drugiej firmy/innego produktu.
    Takich ludzi są tysiące jak nie miliony, dlaczego świetnie się sprzedają
    leki homeopatyczne, cosmo-dyski, abergold i składanie długopisów przez
    telefon? Dlaczego świetnie się sprzedają obiecanki wyborcze?...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 19. Data: 2013-01-25 14:26:04
    Od: BartekK <s...@d...org>

> [...]
    > właczam grzanie z klimatyzacji przy +4 stopniach. Niżej nie warto, bo
    > strasznie się obladza jednostka zeewnętrzna :(
    Oczywiście efektywność spada wraz ze spadkiem temperatury na zewnątrz,
    ale nie wiem czy to zależy od ciśnienia roboczego, czynnika, wydajności
    pompy - czy czego, ale niektóre sobie radzą lepiej, inne gorzej.
    Niektóre praktycznie nie dają rady już przy -5'C na dworze - tylko się
    obszraniają i obladzają, a niektóre jakoś chodzą, a po poborze prądu nie
    widać, by ciągle im jakaś grzałka część zewnętrzną odmrażała...

    > Ale w tym roku mamy mrozik jednym ciągiem, niestety. I trzeba drewno
    > do kominka nosić :(
    Moja klima daje w tym roku radę (tzn w dzień, gdy było +3/-3'C, to sobie
    troszkę dogrzewam, by nie gonić kotła gazowego). Gdy jest -10 to już nie
    opłaca się - widzę że częściej włącza odmrażanie części zewnętrznej, niż
    dmuchanie ciepłym do wewnątrz...

    Swoją drogą zauważyłem dramatyczny spadek kaloryczności gazu w Opolu -
    nie dość że rachunek za gaz (CO gonione piecem kondensacyjnym)
    kosmiczny, to stały kontrolny proceder gotowania 0.5litra wody w tym
    samym czajniku, na tym samym palniku kuchenki gazowej - trwa coraz
    dłużej (czajnik odkamieniony, temperatura wody z kranu w miarę stała).
    Stąd pomysły dogrzewania klimą, by gazu oszczędzić.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 20. Data: 2013-01-25 14:43:31
    Od: MT <m...@w...pl>

    > Skąd Ci się tu farelka wzięła?

    Tak sobie przez chwile pomyslalem ze w niektorych klimatyzacjach
    elementem grzejnym jest spirala grzejna.