  • 21. Data: 2013-01-25 14:51:39
    Temat: Re: ogrzewanie mieszkania IR
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan DJ napisał:

    > Ostatnio jakoś dziwnie modne robi się temat ogrzewania mieszkań
    > podczerwienią. Producenci twierdzą że to niby takie nowoczesne
    > i oszczędne

    Ja wiedziałem, że tak będzie. Żarówki zastąpią nam nowoczesnymi
    i oszczędnymi świetlówkami, a obok, w celu uzupełnienia utraconej
    emisji ciepła, powieszą nowoczesne i oszczędne promienniki podczerwieni.

    Jarek

    --
    No i panie, i kto za to płaci? Pan płaci, pani płaci, my płacimy. To są
    nasze pieniądze, prosze pana. Społeczenstwo, prosze pana. W ramach kina.

  • 22. Data: 2013-01-25 15:02:14
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-01-25 14:43, MT pisze:

    > Tak sobie przez chwile pomyslalem ze w niektorych klimatyzacjach
    > elementem grzejnym jest spirala grzejna.

    A wiesz, że twoje pomyślenie nie jest bez podstaw? Już widziałem w
    marketach takie klimatyzacje za grosze, co to miały "funkcję grzania i
    chłodzenia" a grzanie realnie było wykonywane grzałką elektryczną (jak w
    farelce właśnie), bo to tańsze, niż zawory i odwracanie obiegu itd. Ale
    nie to miałem na myśli, pisząc o opłacalności grzania klimą ;)

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 23. Data: 2013-01-25 15:41:26
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello MT,

    Friday, January 25, 2013, 2:43:31 PM, you wrote:

    > Tak sobie przez chwile pomyslalem ze w niektorych klimatyzacjach
    > elementem grzejnym jest spirala grzejna.

    Ale jakim cudem napis: "zastosować ogrzewanie pompą ciepła
    powietrze-powietrze" można było odczytać jako "spirala grzejna"? Tym
    bardziej w kontekście współczynnika 3.5?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 24. Data: 2013-01-25 15:47:39
    Od: MT <m...@w...pl>

    > Ale jakim cudem napis: "zastosować ogrzewanie pompą ciepła
    > powietrze-powietrze" można było odczytać jako "spirala grzejna"? Tym
    > bardziej w kontekście współczynnika 3.5?

    Zapis zapisem a tanie klimatyzacje maja spirale grzejna na grzaniu
    własnie. To tak jak z tym napisem na plocie zanim sam sie nie
    przekonasz jak to dziala nie nalezy wierzyc napisom na opakowaniu.

  • 25. Data: 2013-01-25 16:00:36
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    wiadomości news:4151323467$20130125124058@squadack.com...

    > Fizyka przewiduje, że z pompy ciepła można uzyskać nawet 3.5kWh ciepła
    > z 1kWh dostarczonej energii elektrycznej. Ale to ma się nijak do IR.

    Ale to marketingowy bełkot.
    Tak samo można powiedzieć że pompa paliwa w samochodzie ma sprawność 1000%
    bo podajesz jej ca 20W a na wyjściu 100KM.

    --
    Desoft

  • 26. Data: 2013-01-25 16:15:13
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello MT,

    Friday, January 25, 2013, 3:47:39 PM, you wrote:

    [...]

    > Zapis zapisem a tanie klimatyzacje maja spirale grzejna na grzaniu
    > własnie. To tak jak z tym napisem na plocie zanim sam sie nie
    > przekonasz jak to dziala nie nalezy wierzyc napisom na opakowaniu.

    Ale my tu piszemy o konkretnym rozwiązaniu a nie o napisach na
    opakowaniu. Widze, że nie dość, że masz problem z odczytaniem prostego
    tekstu, to jeszcze nie potrafisz po prostu przyznać, że czegoś nie
    zrozumiałeś czy też cos pomyliłeś.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 27. Data: 2013-01-25 16:23:02
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Desoft,

    Friday, January 25, 2013, 4:00:36 PM, you wrote:

    > Ale to marketingowy bełkot.

    Nieprawda

    > Tak samo można powiedzieć że pompa paliwa w samochodzie ma sprawność 1000%
    > bo podajesz jej ca 20W a na wyjściu 100KM.

    Zapomniałeś o tym, że dolewasz płatne paliwo. W przypadku klimatyzacji
    dodatkow 2.5kWh mam za darmo. I to jest istotą.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 28. Data: 2013-01-25 16:43:45
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    wiadomości news:7172154158$20130125162303@squadack.com...

    > Nieprawda

    Pompa ciepła nie "wytwarza" ciepła - więc bełkot co do sprawności.

    > Zapomniałeś o tym, że dolewasz płatne paliwo. W przypadku klimatyzacji
    > dodatkow 2.5kWh mam za darmo. I to jest istotą.

    Dokładnie. _darmo_ jest istotą. Jednostka "darmo" nie występuje w układzie
    SI, a jedynie w marketingu, ba nawet nie występuje w handlu :)
    Dla fizyki nie jest istotne czy pompujesz darmowe paliwo czy płatne paliwo.
    Sprawność każdej pompy jest zawsze mniejsza od 100%. Nawet więcej: sprawność
    _całego_ układu opartego na pompie ciepła, też ma sprawność mniejszą od
    100%. - to tak jak z otwartą lodówką w zamkniętym pomieszczeniu - lodówka
    grzeje.
    A ile na tym zyskujesz i na ile Cię "rąbią", to już nie dziedzina fizyki.

    --
    Desoft

  • 29. Data: 2013-01-25 16:46:32
    Od: Przemek <r...@o...pl>

    > Swoją drogą zauważyłem dramatyczny spadek kaloryczności gazu w Opolu -

    Parę lat temu w Szczecinie to samo było, twierdzą, że trzymają normy: i
    co mi pan zrobi... :/
    Przem

  • 30. Data: 2013-01-25 16:50:22
    Od: JK <j...@i...pl>

    W dniu 2013-01-25 13:24, MT pisze:

    > tym ze IR to po polsku podczerwien czyli to co
    > tak naprawde grzeje w kazdym zrodle ciepla.

    A świstak na to "Niemożliwe!".

    JK