  • Data: 2010-12-26 22:24:07
    Temat: obiektywy APS-C - jakie są limity jakości
    Od: "Gil" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Założyłem parę dni temu wątek o aparacie Nikon d7000. Na grupie jeszcze nie ma
    użytkowników. Toteż za radą poczytałem forum nikona. Tam też właściwie są
    uwagi jednego użytkownika.
    Z jego uwag i "ze świata" słychać narzekania o "miękkości" zdjęć a właściwie o
    braku szczegółów.
    Jednym z powodów jest limit rozdzielczości współczesnych obiektywów pod APS-C.
    Wiem, że temat jest bardzo trudny technicznie. Pamiętam jakieś 4 lata temu
    byłu tu wykłady niejakiego P. Marka W. o ile dobrze pamiętam.
    Ale teraz na zdrowy rozum - skoro obiektyw jest projektowany pod matrycę APS-C
    to czemu ma limitować ostrośc zdjęcia. A innaczej. Czy takie obiektywy jak
    Nikon AF-S 35mm 1,8 albo Sigma HSF 10-20 3,5-4,6 czy też Tamron 17-50 2,8n VC
    II są za słabe do matrycy 16 MPX jak ma Nikon?
    To jakie obiektywy tam się nadają?
    Czy robienie zdjęć w mniejszej rozdzielczości np 10 Mpx wpłynie lepiej na
    szumy i ostrość.
    Dzieki za uwagi.