  • 1. Data: 2009-04-10 19:20:24
    Temat: obiektyw ze stabilizacja czy bez ?
    Od: Drozu <s...@o...pl>

    Witam!
    Mam takie pytanie... Posiadam Eosa 450D z kitowym obiektywem 18-55 IS.
    Planuje teraz dokupić obiektyw z większym zbliżeniem, powiedzmy coś w
    stylu 18-200, 55-250, 70-300... Będę używał go głównie w fotografowaniu
    w górach... zbliżenia oddalonych obiektów i takie tam, zdjęcia głównie w
    dzień przy dobrym świetle... I tutaj moje pytanie... czy w takim
    obiektywie przy tego rodzaju zdjęciach warto dokładać te niekiedy
    kilkaset złotych tylko po to, aby mieć stabilizację obrazu... ? Czy tez
    obiektyw bez stabilizacji poradzi sobie równie dobrze ?

  • 2. Data: 2009-04-10 19:31:12
    Temat: Re: obiektyw ze stabilizacja czy bez ?
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

    Użytkownik "Drozu" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > złotych tylko po to, aby mieć stabilizację obrazu... ? Czy tez obiektyw
    > bez stabilizacji poradzi sobie równie dobrze ?

    Przy fotografowaniu teleobiektywami statycznych obiektów stabilizacja bardzo
    się przydaje. Jeśli masz 18-55 IS, to dobrym uzupełnieniem będzie 55-250 -
    zarówno ze względu na ogniskową, jak i na przyzwoitą jakość optyczną oraz
    niewielką cenę i masę (co nie jest bez znaczenia w górach...). Jeśli jakość
    stawiasz na pierwszym miejscu i jesteś gotów nosić więcej w plecaku (oraz
    wydać sporo więcej), to polecam 70-200 L.

    --
    Lol

  • 3. Data: 2009-04-10 20:57:40
    Od: Drozu <s...@o...pl>

    Lol pisze:

> [...]
    > stawiasz na pierwszym miejscu i jesteś gotów nosić więcej w plecaku (oraz
    > wydać sporo więcej), to polecam 70-200 L.

    No właśnie z tymi funduszami to nie jest do końca różowo... fotografuje
    jedynie amatorsko... w chili obecnej stać mnie na zakup tego 55-200 bez
    stabilizacji, co do którego jestem najbardziej przekonany... szukam więc
    wszędzie gdzie się da czy jednak nie lepiej będzie poczekać i dołożyć do
    tej stabilizacji... jak już wydaje pieniądze to chce mieć pewność że
    podejmuję słuszną decyzję :) bo czasem można zgłupieć od tych wszystkich
    testów i opinii w necie :P

  • 4. Data: 2009-04-10 21:05:15
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Drozu pisze:

> [...]
    > tej stabilizacji... jak już wydaje pieniądze to chce mieć pewność że
    > podejmuję słuszną decyzję :) bo czasem można zgłupieć od tych wszystkich

    Ilu ludzi tyle zdań. A jak trafiasz na Polaków, to jak stare powiedzenie
    mówi - gdzie dwóch Polaków tam 3 zdania. ;)

    Moim zdaniem warto. Szczególnie przy tele i jeśli chcesz robić zdjęcia z
    dużej odległości. Żeby mieć dobrą ostrość, trzeba będzie przymykać
    obiektyw do f/8-f/11, a wtedy okazuje się, że światła wcale nie jest tak
    dużo, szczególnie w pochmurne dni.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Ona mówi, ze chce tu uczynić Magiczne Królestwo, krainę pokoju i
    szczęśliwości, a kiedy kto chce tego dokonać, trzeba uważać na szpiegów

    pawelek_79 poczta.onet.pl

  • 5. Data: 2009-04-10 21:22:39
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

> [...]
    > tej stabilizacji... jak już wydaje pieniądze to chce mieć pewność że
    > podejmuję słuszną decyzję :) bo czasem można zgłupieć od tych wszystkich

    Jeszcze raz - jeśli fotografujesz głównie obiekty statyczne i nie używasz
    statywu, to zdecydowanie powinieneś wybrać teleobiektyw ze stabilizacją.
    55/250 IS ma naprawdę dobry stosunek jakości optycznej (oraz masy ;) do
    ceny. Dozbieraj te 300 zł.

    --
    Lol

  • 6. Data: 2009-04-10 21:32:33
    Od: slaweks <s...@s...cz>

> [...]
    > statywu, to zdecydowanie powinieneś wybrać teleobiektyw ze stabilizacją.
    > 55/250 IS ma naprawdę dobry stosunek jakości optycznej (oraz masy ;) do

    Jeżeli ten ze stabilizacją i bez stabilizacji mają tą samą jasność to
    brać ze stabilizacją.
    Szczegolnie jesli to faktycznie 300 zlotych roznicy.

  • 7. Data: 2009-04-10 22:58:55
    Od: datarecky <g...@o...pl>

    Drozu pisze:

    > No właśnie z tymi funduszami to nie jest do końca różowo... (...)

    I dlatego wstrzymaj się z zakupem, dozbieraj na 55-250 IS.
    55-200 to straszna qpa jest.

    --
    A.G.

  • 8. Data: 2009-04-11 11:01:46
    Od: Drozu <s...@o...pl>

    > I dlatego wstrzymaj się z zakupem, dozbieraj na 55-250 IS.
    > 55-200 to straszna qpa jest.

    Dziękuje wszystkim za opinie... :) przekonaliście mnie :P poczekam
    jeszcze trochę z zakupem, aby nabyć obiektyw ze stabilizacją :)
    Wesołych świąt.

  • 9. Data: 2009-04-12 18:12:19
    Od: "mirek" <f...@w...pl>

    Po pierwsze warto,żeby był niezły optycznie, po drugie warto by był ze
    stabilizacją. Na długim końcu przy 300 mm masz sanse na ostre zdjęcie przy
    1/50 s.
    Do Canona ekonomicznym rozwiązaniem jest Canon 70-300 IS USM

    --
    buy and sell your photos
    http://photobank.net-poland.com

  • 10. Data: 2009-04-13 14:51:22
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Drozu pisze:
> [...]
    > stylu 18-200, 55-250, 70-300... Będę używał go głównie w fotografowaniu
    > w górach... zbliżenia oddalonych obiektów i takie tam, zdjęcia głównie w

    Do tego to IMHO lepszy byłby statyw...