  • 11. Data: 2009-02-06 09:01:46
    Temat: Re: obiektyw szerokokatny do Nikona
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Marek Wyszomirski napisał(a):
    > zalety kupowania Nikkora to [...] ni?sza utrata warto?ci przy
    > ewentualnej spzreda?y u?ywanego po kilku latach.

    Czy aby na pewno dobrze porównałeś TCO dla Nikkora 14-24 i Sigmy 10-20?

    --
    Mirek

  • 12. Data: 2009-02-06 11:16:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 5 Feb 2009, Michał Grzelak wrote:

    > Przez ostatnie trzy tygodnie nie było w Polsce
    [...]
    > Nikkora 16-85VR a nawet Nikna D90.

    W Polsce czy w Nikonie Polska?
    Bo mi wychodzi że oszukujesz.

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2009-02-06 11:24:03
    Od: Michał Grzelak <m...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > [...]
    >
    > W Polsce czy w Nikonie Polska?
    > Bo mi wychodzi że oszukujesz.

    Na pewno w sklepach do których telefonowałem. Oni zaś twierdzili, że
    sprzętu nie ma u dystrybutora.
    M..M

  • 14. Data: 2009-02-06 11:53:55
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "John Smith" <u...@e...net> napisał:

    > Czy aby na pewno dobrze porównałeś TCO dla Nikkora 14-24 i Sigmy 10-20?

    Nie porównywałem dla tych konkretnych obiektywów. Sadzę jednak, że znacznie
    łatwiej będzie uzyskać przy sprzedaży dobra cenę za np. pięcioletniego
    Nikkora niż za Sigmę w tym samym wieku.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 15. Data: 2009-02-06 12:18:33
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Marek Wyszomirski napisał(a):
    > "John Smith" <u...@e...net> napisa?:

    > Nie porównywa?em dla tych konkretnych obiektywów. Sadze jednak, ?e znacznie
    > ?atwiej bedzie uzyskaae przy sprzeda?y dobra cene za np. piecioletniego
    > Nikkora ni? za Sigme w tym samym wieku.

    Fajnie, no to załóżmy że potrzebujesz szerokiego kąta pod cropa i kupujesz:
    - Sigmę za 2000PLN, którą za dwa lata odsprzedajesz za pół ceny
    - Nikkora za 6000PLN, którego za dwa lata odsprzedajesz za 5000PLN

    Posiadanie którego będzie Cię więcej kosztować w tym czasie?
    Który będzie bardziej funkcjonalny przez te dwa lata?

    --
    Mirek

  • 16. Data: 2009-02-06 12:40:21
    Od: Kryhu <k...@p...pl>

    John Smith pisze:

    Hej

    > Fajnie, no to załóżmy że potrzebujesz szerokiego kąta pod cropa i kupujesz:
    > - Sigmę za 2000PLN, którą za dwa lata odsprzedajesz za pół ceny
    > - Nikkora za 6000PLN, którego za dwa lata odsprzedajesz za 5000PLN

    Etam, miałem Sigme 10-20 i byłem z niej bardzo zadowolony, kupiłem za
    1800, po roku przesiadłem się na FX i sprzedałem ją za 1500.

    A Nikkor 14-24 to już inna bajka :)
    Kurde, chciałem go sobie za 2-3 miesiące kupić ale teraz ceny idą ostro
    do góry :/
    --
    Pozdro
    Kryhu

  • 17. Data: 2009-02-06 13:26:11
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Kryhu napisał(a):
    > John Smith pisze:
    >
    > Hej

    > Etam, miałem Sigme 10-20 i byłem z niej bardzo zadowolony, kupiłem za
    > 1800, po roku przesiadłem się na FX i sprzedałem ją za 1500.

    Ano właśnie.

    > A Nikkor 14-24 to już inna bajka :)
    > Kurde, chciałem go sobie za 2-3 miesiące kupić ale teraz ceny idą ostro
    > do góry :/

    Co nie zmienia faktu, że Sigma jako UWA do cropa lepiej zdaje egzamin.

    --
    Mirek

  • 18. Data: 2009-02-06 13:44:15
    Od: Kryhu <k...@p...pl>

    John Smith pisze:

    Hej

    > Ano właśnie.

    za Nikkora niby dostałbym tyle co za nowego? :)
    Sprzedawałem też 17-55/2.8 i po 2 latach, dostaem na nim prawie 2tys pln
    w plecy, tyle że on w tym czasie sporo zarobił.
    --
    Pozdro
    Kryhu

  • 19. Data: 2009-02-06 15:02:25
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Kryhu napisał(a):
    > John Smith pisze:
    >
    > Hej

    > za Nikkora niby dostałbym tyle co za nowego? :)

    A niby jakim cudem?

    > Sprzedawałem też 17-55/2.8 i po 2 latach, dostaem na nim prawie 2tys pln
    > w plecy, tyle że on w tym czasie sporo zarobił.

    Toż mówię, że wszystko traci na wartości, a drogie rzeczy najwięcej.

    --
    Mirek

  • 20. Data: 2009-02-06 15:59:13
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "John Smith" <u...@e...net> napisał:

> [...]
    >
    > Posiadanie którego będzie Cię więcej kosztować w tym czasie?
    > Który będzie bardziej funkcjonalny przez te dwa lata?

    Przy takiej cenie poczatkowej odpowiedź jest oczywista - tyle samo
    (oczywiście pomijajac odsetki które móglbym dostać umieszczając pozostałe po
    zakupie Sigmy pieniądze na lokacie). Nie spodziewałem się, że ten Nikkor
    jest aż 3x droższy od Sigmy. Natomiast podtzrymuję swoją tezę, że spadek
    wartości wyrażony jako procent ceny początkowej będzie w przypadku Nikkora
    niższy.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)