  • 1. Data: 2009-02-05 12:31:14
    Temat: Uniwersalny soft do aparatu PTP (F30)?
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Hej, czy jest jakiś soft pod w2000, którym mogę obejrzeć
    i ściągnąć zdjęcia z aparatu PTP, np. z fuji F30?

    Pod linuksa podłączałem aparat, odpalał się automagicznie jakiś soft
    i wszystko było ok. Więc podejrzewam że to jakiś standard i ze nie tylko
    pod linuksa są dostepne takie aplikacje.

    Pod windozę dostałem soft fuji na płytce, ale po pierwsze niesamowicie
    mnie wkurza, a w dodatku płytka jest chwilowo daleko, a ściągnięty z netu
    się nie zainstaluje bez oryginalnej płytki w napędzie... :/

  • 2. Data: 2009-02-05 14:21:47
    Temat: Re: Uniwersalny soft do aparatu PTP (F30)?
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Jakub Witkowski napisal:
    > Pod linuksa podłączałem aparat, odpalał się automagicznie jakiś soft
    > i wszystko było ok. Więc podejrzewam że to jakiś standard i ze nie tylko
    > pod linuksa są dostepne takie aplikacje.

    To jest standard. Nawet ISO :)

    Zgrubne szczegoly:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Picture_Transfer_Protoc
    ol

    Dokladne szczegoly, niestety odplatne:
    http://www.iso.org/iso/iso_catalogue/catalogue_tc/ca
    talogue_detail.htm?csnumber=45344

    za jedyne 208 CHF :)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 3. Data: 2009-02-23 15:59:05
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Jacek_P pisze:

    > To jest standard. Nawet ISO :)
    >
    > Zgrubne szczegoly:
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Picture_Transfer_Protoc
    ol

    No dobra... ale najbardziej ucieszył bym się z odpowiedzi w stylu:
    "zainstaluj sobie, lamerze, darmowy program XXXX, który pozwala
    przeglądać i ściągać fotki z aparatu PTP"... :)

  • 4. Data: 2009-02-23 17:58:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 23 Feb 2009, Jakub Witkowski wrote:

    ol

    > No dobra... ale najbardziej ucieszył bym się z odpowiedzi w stylu:
    > "zainstaluj sobie, lamerze, darmowy program XXXX, który pozwala
    > przeglądać i ściągać fotki z aparatu PTP"... :)

    Ale jak piszesz o Windows, to co najmniej od XP obsługa PTP jest
    wbudowana. Nie jest potrzebne NIC. Masz dostęp z eksploratora.
    Na wszelki wypadek sprawdziłem (ustawiając aparat w PTP i podłączając
    do Windowsów).
    Podłączasz i oknie "eksploruj" masz osobną kategorię - "skanery
    i aparaty foto"!

    pzdr, Gotfryd