  • 1. Data: 2009-02-05 20:33:53
    Temat: obiektyw szerokokatny do Nikona
    Od: "Rad-d" <r...@g...com>

    Jaki polecicie obiektyw szerokokatny (najlepiej zmienno ogniskowy) z
    mocowaniem do Nikona, pod wzgledem oplacalnosci zakupu? (cena do jakosci)

    interesuja mnie opcje zarowno amatorskie jak i polprofesjonalne

    dzieki

  • 2. Data: 2009-02-05 20:46:46
    Temat: Re: obiektyw szerokokatny do Nikona
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Rad-d:

    > Jaki polecicie obiektyw szerokokatny (najlepiej zmienno ogniskowy) z
    > mocowaniem do Nikona, pod wzgledem oplacalnosci zakupu? (cena do jakosci)
    >
    > interesuja mnie opcje zarowno amatorskie jak i polprofesjonalne

    Przeczytaj testy Sigmy 10-20 i Tokiny 12-24. Oba są sprawdzone i
    nieszczególnie drogie.

  • 3. Data: 2009-02-05 21:29:24
    Od: "Michał Grzelak" <d...@W...gazeta.pl>

    Mateusz Ludwin <n...@s...org> napisał(a):

    > Przeczytaj testy Sigmy 10-20 i Tokiny 12-24. Oba są sprawdzone i
    > nieszczególnie drogie.

    Warta rozważenia jest jeszcze Tokina 11-16 f2,8. Niewiele droższa od 12-24, za
    to jaśniejsza.
    M..M

  • 4. Data: 2009-02-05 21:34:31
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Michał Grzelak:

    > Warta rozważenia jest jeszcze Tokina 11-16 f2,8. Niewiele droższa od 12-24, za
    > to jaśniejsza.

    Nie ma jej w Polsce :>

  • 5. Data: 2009-02-05 21:43:13
    Od: "Michał Grzelak" <d...@W...gazeta.pl>

    Mateusz Ludwin <n...@s...org> napisał(a):

    > Rzecze Michał Grzelak:

    > Nie ma jej w Polsce :>

    Nie tylko jej. Przez ostatnie trzy tygodnie nie było w Polsce Sigmy 30f1,4 z
    mocowaniem NIkona, Nikkora 16-85VR a nawet Nikna D90. O resztę nie pytałem.
    Pewnie też by nie było.
    M..M

  • 6. Data: 2009-02-06 06:40:53
    Od: "Rad-d" <r...@g...com>

    "Michał Grzelak" <

    > Nie tylko jej. Przez ostatnie trzy tygodnie nie było w Polsce Sigmy 30f1,4
    > mocowaniem NIkona, Nikkora 16-85VR a nawet Nikna D90. O resztę nie
    > pytałem.
    > Pewnie też by nie było.

    Dzięki za pomoc - mam jeszcze jedno pytanie, slyszalem opinie w stylu "nikon
    to nikon" - czy obiektywy nikorra sa faktycznie duzo lepsze jakosciowo od
    np. takiej Sigmy?

    Ta Sigma 10-20 wydaje sie byc kuszaca oferta, wlasnie czegos takiego
    poszukiwalem :)

    pozdrawiam
    Rad

  • 7. Data: 2009-02-06 07:10:07
    Od: syriusz <r...@s...pl>

    Rad-d wrote:
    > Dzięki za pomoc - mam jeszcze jedno pytanie, slyszalem opinie w stylu "nikon
    > to nikon" - czy obiektywy nikorra sa faktycznie duzo lepsze jakosciowo od
    > np. takiej Sigmy?

    Tak. Ja też jestem zdania, że "nikon to nikon".
    Jeśli wydanie większej kasy nie jest dla Ciebie problemem - kupuj tylko
    Nikona - dostajesz produkt najwyższej jakości. Oczywiście mówię tu o
    obiektywach z wyższej półki, a nie kitach. Kity w każdym systemie są
    podobne.

    Sigma ma duże rozbieżności w parametrach - dostaniesz dobrą sztukę -
    możesz się cieszyć - dostaniesz kiepską sztukę - szlag Cię trafi... ja
    bym nie ryzykował.
    Podobnie inni "producenci alternatywni".

    Oczywiście podkreślam - wszystko kwestią kasy.

    Ja na własnym doświadczeniu już nie raz nauczyłem się, że nie warto iść
    w "odpowiednik", "tańszy zamiennik", "alternatywne rozwiązanie", "prawie
    jak..." itp. itd.
    Suma sumarum zwykle przepłaca się 2 razy... :)

    > Ta Sigma 10-20 wydaje sie byc kuszaca oferta, wlasnie czegos takiego
    > poszukiwalem :)

    Tego szerokiego kąta to potrzebujesz do cropa, czy na pełną klatkę?

    Jeśli do kropa to Nikkor AF-S 12-24mm f/4G IF-ED DX.

    Jeśli na pełną klatkę to tylko Nikkor AF-S 14-24mm f/2.8 G ED N -
    optycznie i mechanicznie doskonały - zbieram na niego... ;-)

    Pozdrawiam,
    syriusz

  • 8. Data: 2009-02-06 08:04:08
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    Rad-d pisze:
    > Dzięki za pomoc - mam jeszcze jedno pytanie, slyszalem opinie w stylu "nikon
    > to nikon" - czy obiektywy nikorra sa faktycznie duzo lepsze jakosciowo od
    > np. takiej Sigmy?

    O ile Tokina 12-24 moze spokojnie konkurowac z Nikkorem 12-24 (a w
    niektorych aspektach obrazowania, nawet go przewyzszac), o tyle nie
    znajdziesz szerokokatnego zooma (chyba nie tylko w systemie Nikona),
    ktory pobilby Nikkora 14-24. Mam to cacko i jestem nadzwyczaj zadowolony.

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat

  • 9. Data: 2009-02-06 08:21:43
    Od: Michał Grzelak <m...@p...onet.pl>

    marcin.STIG.saldat pisze:

> [...]
    > znajdziesz szerokokatnego zooma (chyba nie tylko w systemie Nikona),
    > ktory pobilby Nikkora 14-24. Mam to cacko i jestem nadzwyczaj zadowolony.

    Poza tym obie Tokiny 11-16 i 12-24 chwalą się być obiektywami
    zaprojektowanymi do matryc DX. Jeśli ktoś posiada FX-a, lub w
    przyszłości rozważa na takiego przesiadkę, to Nikkor 14-24 jest jedynym
    wyjściem. Szkoda tylko, że blisko trzy razy droższym :-(
    Pozdrawiam
    M..M

  • 10. Data: 2009-02-06 08:51:44
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl> napisał:

> [...]
    >znajdziesz szerokokatnego zooma (chyba nie tylko w systemie Nikona), ktory
    >pobilby Nikkora 14-24. Mam to cacko i jestem nadzwyczaj zadowolony.

    Tyle, że z 10mm najkrótszej ogniskowej dojechaliśmy już do 14 - czyli de
    facto do zupełnie innego kata widzenia. Jak wyglada różnica między 10 a 13
    mm mozna ocenić porównując http://www.toya.net.pl/~wyszomir/10mm.JPG z
    http://www.toya.net.pl/~wyszomir/13mm.JPG (oba zdjęcia to zdjęcia obrazu
    testowego na monitorze LCD - można ocenić zniekjształcenia geometryczne
    obiektywu - wykonane Sigmą 10-20mm z tego samego punktu). Są też zdjęcia dal
    11 i 12mm - http://www.toya.net.pl/~wyszomir/11mm.JPG i
    http://www.toya.net.pl/~wyszomir/12mm.JPG. Mam tę Sigmę w wykonaniu do
    Pentaxa i uważam za bardzo dobre szkło - zarówno mechanicznie jak i
    optycznie (nie wiem - może miałem szczęście i trafił mi się dobry
    egzemplarz). Wprawdzie przy 10mm zniekształcenia beczkowate są znaczne, ale
    szybko zanikają przy wydłużaniu ogniskowej - już przy 11mm jest znacznie
    lepiej. A czy warto dopłacać do Nikkora - nie podejmuję się doradzać. Pod
    względem kąta widzenia Sigma wypada lepiej, zalety kupowania Nikkora to
    chyba mniejsze ryzyko trafienia na 'trefny' egzemplarz (jednak mam większe
    zaufanie do kontroli jakości Nikona niż Sigmy) i niższa utrata wartości przy
    ewentualnej spzredaży używanego po kilku latach. Co do jakosci optycznej -
    nie podejmuję się doradzać, bo z racji posiadania innego systemu nigdy nie
    pasjonowało mnie porównywanie Nikona z Sigmą - ale pamiętam, że szukajac
    przed zakupem recenzji tej Sigmy znalazłem w sieci test porównawczy kilku
    szerokokatnych zoomów do Nikona (Sigma 10-20, któryś Nikkor i chyba Tamron
    11-18 oraz jakaś Tokina) gdzie tę Sigmę oceniono bardzo pozytywnie.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)