  • 101. Data: 2024-10-20 21:59:04
    Temat: Re: nurtuje mnie
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Arnold Ziffel napisał:

    > Spędziłem więcej czasu, niż planowałem, żeby dobrać się do archiwów,
    > których nie mam, i przejrzeć wątek.

    Czas poszedł na technikalia, czy na czytanie? Co do tego pierwszego, to
    ja przełączam czytnik na news.icm.edu.pl i mam wszystko jak na dłoni.

    > I nadal nie wiem :(

    Przecież ostrzegałem. Nie będzie żadnego olśninia. Fizyka obiektów
    zdecydowanie mniejszych od tych, które można wziąć w dłoń, wygląda
    całkiem inaczej od tej fizyki, jaką znamy ze szkoły podstawowej.
    Można do niej podejść odtwórczo, czyli patrzeć na wzory, które ktoś
    napisał, cieszyć się, że lewa strona równa się prawej i komentować,
    jakie to wszystko ma dziwne konsekwencje. A można próbować ją poczuć.
    Wtedy nawet foton, który przenika jednocześnie przez dwie szczeliny
    i sam ze sobą interferuje, przestaje być dziwny.

    Jarek

    --
    Bez mikroskopu widzę atomy
    Nawet elektron co mknie jak szalony

  • 102. Data: 2024-10-20 22:04:10
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Lukasz napisał:

    > Oni tak mowia. Nawet w kontekscie nauki.

    W tym kontekscie właściwa pisownia to "ONI". ONI są wszystkiemu winni.
    Teraz nie mówimy o ONYCH, tylko o mnie. Ja mówię "ufa" i nie wyobrażam
    sobie, by ktoś czytający ze zrozumieniem przełożył to na "belive".
    Tego prosze się trzymać. Thank you from the mountain.

    > Tyle to ja wiem. Nie zbaczaj z tematu. Piszemy o naukowosci a nie
    > o lingwistyce.

    Piszemy o tym, że kogoś skręca, gdy ktoś inny używa języka nauki.
    Jako że ten ktoś (pierwszy) nie rozumie o co chodzi, ale czepia
    się słów, więc raczej to lingwistyka.

    > Milion takich bylo. Jemu sie udalo wymyslic cos co sie w rzeczywistosci
    > ziscilo. Ot, zalozyl pewne sprawy, dodal matematyke i wyszlo ze sie
    > zgadza. Masie innych nie wyszlo.

    "Szaleństwem jest robić wciąż to samo i oczekiwać różnych rezultatów"
    -- to stwierdzenie też mu wyszło. Te miliony jakoś inaczej musiały
    kombinować, skoro im nie wychodziło. Czyli nie tacy sami byli, a inni.
    Zweisteiny.

    > W odroznieniu od tych strunowych.

    To jakiś nowy poboczny temat? Teraz piszemy o języku nauki. Na temat
    "strunowych" nie mam zbyt wiele do powiedzenia.

    Jarek

    --
    Natáh jsem sadu nových strun
    Made in Hungary