  • 91. Data: 2024-10-19 11:39:23
    Temat: Re: nurtuje mnie
    Od: Ghost <g...@h...net>

    W dniu 13.10.2024 o 19:56, PiteR pisze:
    > in <news:veh0da$72ub$1@paganini.bofh.team>

    > to dlaczego nie odpada w dół?

    jak lezy na stole tez nie opada w dol a przeciez miedzy atomami w
    cholere miejsca moglo by se przeniknac i dupnac o ziemie.... a nie
    czekaj, grunt tez powinen go wchlonac

  • 92. Data: 2024-10-19 11:51:23
    Od: Ghost <g...@h...net>

    W dniu 14.10.2024 o 19:28, io pisze:

    > Ja bym się zapytał czym różni się od ręki i jak trzymać ręką i nie
    > zmęczyć się.

    Nie da sie, włókna miesni pracuja impulsowo, drgajac - co powiduje, ze
    jednak wykonuja prace.

  • 93. Data: 2024-10-19 13:30:13
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:veqpas$3d6n4$1@news.icm.edu.pl>
    user Pixel(R)?? pisze tak:

    > https://portaltechnologiczny.pl/2024/02/07/wielkie-l
    ustra-na-orbici
    > e-pomoga-farmom-slonecznym/

    to juz o krok od wykierowania ich na Moskwę ;)

    --
    Piter

    # kradno ale sie dzielo

  • 94. Data: 2024-10-19 13:37:11
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:veq5o5$6j8$2@news.chmurka.net>
    user ptoki pisze tak:

    > Do usranej smierci.

    dzięki

    --
    Piter

    # kradno ale sie dzielo

  • 95. Data: 2024-10-19 13:40:10
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:veukle$1l5eo$4@paganini.bofh.team>
    user Waldek Hebisch pisze tak:

    > Ja nie widziałem krowy śpiącej na stojąco, one się kładly do
    > spania. Koń zresztą też.

    Bo krowie nie zlepiają się kolana.
    Koń jeszcze uważa, że warto uciekać. Krowa ma wywalone.

    --
    Piter

    # kradno ale sie dzielo

  • 96. Data: 2024-10-19 22:10:26
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@u...edu.pl>

    W dniu 18.10.2024 o 18:19, J.F pisze:

    > Nie do końca wiadomo, ale jedno będzie bliższe prawdy:
    > to jest temperatura termometru

    > W sensie, że naturalne fluktuacje termometru w pokoju ?

    Nie. To kwestia fundamentalna wynikająca z przyjęcia operacyjnej
    definicji temperatury.

    P.P.

  • 97. Data: 2024-10-20 00:43:31
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    > To świetnie, bardzo lubię zaciekawiać! Specjalnie dla zaciekawionych
    > podałem wcześniej MsgID mojej wiadomości sprzed kilkunastu lat. Warto
    > tam zajrzeć, przejrzeć cały wątek.

    Spędziłem więcej czasu, niż planowałem, żeby dobrać się do archiwów,
    których nie mam, i przejrzeć wątek. I nadal nie wiem :(

    Padło, że energia wewnętrzna to też wewnętrzne pole magnetyczne. To o to
    chodzi?

    "Energia ze zderzenia pojdzie nei tylko na podgrzanie, ale i na pozbycie
    sie pola magnetycznego ze srodka. Dostarczajac energii nie tylko podnosisz
    temperature, ale i zmniejszasz podatnosc magnetyczna, co skutkuje zmianami
    pola. W rezultacie, trzeba znacznie wiekszej energii do podgrzania."

    (bartekltg)

    --
    Wchodzi lekarz po obchodzie do gabinetu i mówi do kolegów:
    - Uśmiejecie się, jak wam powiem, kto umarł...

  • 98. Data: 2024-10-20 01:59:39
    Od: ptoki <p...@e...pl>

    On 2024-10-19 02:20, Marek wrote:

    > Silnik homopolarny. Machanie rękami w niczym tutaj nie pomoże.

    Taaa, czyli nadal nie rozumiesz w czym rzecz.

    Ale ok, podumaj gdzie tam masz te twoje strumienie i jak z magnesu
    wycisnac energie.

    Bo w tym akurat energia jest z elektrycznosci.

    Trzymaj sie tematu i nie machaj rekami.

    > Jestem od tego dalej niż horyzont płaskozmieca.

    > O! teraz mowa o strumieniowym? Zaraz się okaże, że właściwie była mowa o
    > rakietowym.
    > Proponuję jednak nie odstawiać leków.

    No, to sie tej zasady trzymaj. Wez tabletki i wroc do tematu bo zaczales
    sam od strumienia i ci sie tabletki skonczyly i zapomniales:

    > "diody magnetycznej" ktora by dzialala jak strumien wody na lopatce
    turbiny.

    No i zniknałeś silniki elektryczne. Oddziaływania pól magnetycznych w
    silniku to dokładnie analogia strumienia wody na łopatki turbiny.

    --
    Lukasz

  • 99. Data: 2024-10-20 02:07:44
    Od: ptoki <p...@e...pl>

    On 2024-10-18 05:45, Jarosław Sokołowski wrote:

    > "Belive" to jest "wierzyć", czyli nie to samo. Użyty przeze mnie

    Oni tak mowia. Nawet w kontekscie nauki.

    > czasownik w polskiej terminologii naukowej przewija się często.
    > I bardzo dobrze się sprawdza "obsługując" różne przypadki. Na
    > inne języki nie musi być zawsze przekładany tak samo. Na przykład
    > "poziom ufności" (taki termin ze statystyki) to będzie "confidence
    > level". Za to w technice i naukach stosowanych często odpowiada mu
    > angielski czasownik "trust".

    Tyle to ja wiem. Nie zbaczaj z tematu. Piszemy o naukowosci a nie o
    lingwistyce.

    > Takim szamanem był na przykład Einstein. Gadał jakieś głupoty,
    > wypisywał dziwne wzory, za czym nie stały żadne doświadczenia.
    > W ogóle dziwny był z niego facet, bo jednocześnie nie bał się
    > jeździć windą i latać samolotem -- ufał obliczeniom inżynierów
    > liczących ze wzorów Newtona.

    Milion takich bylo. Jemu sie udalo wymyslic cos co sie w rzeczywistosci
    ziscilo. Ot, zalozyl pewne sprawy, dodal matematyke i wyszlo ze sie
    zgadza. Masie innych nie wyszlo.

    Czy byl geniuszem? Pewnie czesciowo tak, bo matematyke ogarnial. A
    czesciowo polegal na szczesciu. Stalej kosmologicznej nie rozgryzl.

    Tak czy siak, ano on ani wielu jemu podobnych nie starali sie zamiatac
    pytan pod dywan tylko otwarcie pokazywali co maja, jak to sie ma do
    rzeczywostosci i jak sie to potencjalnie moze nadac do uzytku.

    W odroznieniu od tych strunowych.

    No i osobiscie mnie drazni jak widze takich mundruwcuf jak de grasse
    tyson raz pitolacych o potedze nauki a za 30 sekund odwolujacych sie do
    zaufania. Na zasadzie my naukowcy jestesmy madrzy i wiemy ze jest tak a
    tak a ty zie zamknij i nie dyskutuj tylko nam ufaj i wierz bo naukowcami
    jestesmy i wiemy dobrze.

    Nie raz i nie dwa go na tym lapalem i od tego czasu mam na takie
    podejscia uczulenie.

    --
    Lukasz

  • 100. Data: 2024-10-20 02:16:29
    Od: ptoki <p...@e...pl>

    On 2024-10-18 02:23, J.F wrote:

    > No ale silnik Stirlinga wiadomo jak działa.
    > Podobnie jak np "chinski ptak pijący wodę".
    >
    > Bardziej ciekawy jest inżektor paro/wozowy.

    No na tyle co nadmuchowanie dlugich workow foliowych.
    Zgodze sie ze czasem inne podejscie do tematu sprawia ze sie robota robi
    duzo sprawniej. Ale zazwyczaj nie trzeba dlugo dumac aby wykryc skad sie
    jakas magiczna dodatkowa energia bierze.

    --
    Lukasz