  • 251. Data: 2012-01-02 12:52:19
    Temat: Re: nowy egzamin
    Od: Jarosław Postawa <d...@a...pl>

    W dniu 2012-01-02 10:56, J.F pisze:
    > I moze cos w tym jest - inzynier jest od projektowania i nadzorowania, a
    > nie od roboty :-)

    A jak sobie wyobrażasz, że inżynier coś zaprojektuje, jak nie wie, jak
    to w praktyce wygląda? Ile zapasu skrętki zostawia się w szafie i po co?
    Jeśli nigdy tego nie robiłeś, to nie będziesz wiedział, a nie wszystko
    da się opisać w normach. Na schematach wszystko ładnie wygląda, tylko
    potem w praktyce bywa różnie. Nie oczekuję, że inżynier będzie biegał z
    wiertarką i układał korytka, ale tego nie da się nauczyć z książek lub
    na wykładach - to po prostu trzeba kilka razy zrobić. Parę miesięcy temu
    jedna firma zamówiła u mnie konsultacje w zakresie sieci (na trochę
    wyższym poziomie niż kabelkologia, ale zasada ta sama). "Inżynier" z
    "międzynarodowej korporacji" opracował piękny projekt. Na rysunkach było
    po prostu cudownie, tylko nie dało się tego zrealizować w praktyce.
    Gdyby ten człowiek miał trochę doświadczenia praktycznego, to by
    wszystko zupełnie inaczej wyglądało, ale przecież inżynier nie zniża się
    do takich drobiazgów, jak implementacja, prawda?

    Pozdrawiam,
    Jarek

  • 252. Data: 2012-01-02 13:48:56
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-01-02 12:52, Jarosław Postawa pisze:

> [...]
    > Jeśli nigdy tego nie robiłeś, to nie będziesz wiedział, a nie wszystko
    > da się opisać w normach. Na schematach wszystko ładnie wygląda, tylko

    Wszystko fajnie, tylko może nie używajmy tutaj określenia "inżynier
    informatyk", ponieważ to pojęcie zdecydowanie szersze niż okablowanie.
    Logicznym jest, że jeżeli ktoś się tym zajmuje (znaczy kabelkologią) to
    powinien się na tym znać nie tylko teoretycznie, ale praktycznie.
    Jednak nie musi potrafić tego implementować w TSQL ;)

    > Nie oczekuję, że inżynier będzie biegał z
    > wiertarką i układał korytka, ale tego nie da się nauczyć z książek lub
    > na wykładach - to po prostu trzeba kilka razy zrobić.

    Zdecydowanie.

> [...]
    > "międzynarodowej korporacji" opracował piękny projekt. Na rysunkach było
    > po prostu cudownie, tylko nie dało się tego zrealizować w praktyce.

    Zdaje się, że podobnie wygląda mnóstwo projektów - nie tylko w tej
    materii i nie tylko w tej branży.

  • 253. Data: 2012-01-02 14:34:12
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarosław Postawa" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >wygląda, tylko potem w praktyce bywa różnie. Nie oczekuję, że
    >inżynier będzie biegał z wiertarką i układał korytka, ale tego nie da

    Ale czy mi sie wydaje czy ktos tu wczesniej chcial zeby uczyc go
    zaciskania gniazdek ?
    Nie wiem po co, jesli ma tego nie robic :-)

    Z drugiej strony - kto bedzie uczyl roboli tego zaciskania :-)

    J.

  • 254. Data: 2012-01-02 14:39:23
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J.F,

    > Ale czy mi sie wydaje czy ktos tu wczesniej chcial zeby uczyc go
    > zaciskania gniazdek ?
    > Nie wiem po co, jesli ma tego nie robic :-)

    Po to, zeby wiedział, że kabel musi mieć zapas, żeby się dało wykonać
    wszystkie czynności przy montażu wtyczki bez pomocy ginekologa.

    > Z drugiej strony - kto bedzie uczyl roboli tego zaciskania :-)

    Starszy robol. Który ma więcej praktyki niż byle inżynierek zza
    biurka.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 255. Data: 2012-01-02 15:19:35
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w
    Hello J.F,

    >Po to, zeby wiedział, że kabel musi mieć zapas, żeby się dało wykonać
    >wszystkie czynności przy montażu wtyczki bez pomocy ginekologa.

    Czyli powinien jedna instalacje przeleciec od wiertarki poczynajac :-)

    >Starszy robol. Który ma więcej praktyki niż byle inżynierek zza
    >biurka.

    Ale kto nauczy starszego robola, ze teraz kladziemy siec na 1000Mbps i
    nie mozna robic tak jak na 10 :-)

    J.

  • 256. Data: 2012-01-02 16:06:46
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J.F,

    > Czyli powinien jedna instalacje przeleciec od wiertarki poczynajac :-)

    Jedną? To za mało.

    > Ale kto nauczy starszego robola, ze teraz kladziemy siec na 1000Mbps i
    > nie mozna robic tak jak na 10 :-)

    Jak kablarze w TPSA się zdołali nauczyć, że swiatłowodów się nie
    skręca, to i robole sobie poradzą z lepszym okablowaniem.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 257. Data: 2012-01-02 17:45:04
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jarosław Postawa" <d...@a...pl> napisał w wiadomości

    > A jak sobie wyobrażasz, że inżynier coś zaprojektuje, jak nie wie, jak to
    > w praktyce wygląda?

    >Ile zapasu skrętki zostawia się w szafie i po co?

    Jak będzie specjalistą od programowania, to też mu ta wiedza jest niezbędnie
    konieczna?

    Informatyka ma wiele specjalizacji.

  • 258. Data: 2012-01-02 18:35:28
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-01-02 15:19, J.F pisze:
    > Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w
    > Hello J.F,

    > Czyli powinien jedna instalacje przeleciec od wiertarki poczynajac :-)

    Jeżeli chce mieć o tym pojęcie to owszem, ale wtedy jedna to za mało.
    Jedna to wystarczy by się przekonał, że coś takiego istnieje fizycznie.

    > Ale kto nauczy starszego robola, ze teraz kladziemy siec na 1000Mbps i
    > nie mozna robic tak jak na 10 :-)

    Inżynier - ze stosowną praktyką, albo "jeszcze starszy robol" po
    stosownym przeszkoleniu.

    Tak czy inaczej, dyskusja zeszła na manowce i ma już niewiele wspólnego
    z kwestią edukacji kandydatów na PJ.

  • 259. Data: 2012-01-02 20:49:42
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 30 Dec 2011 09:26:56 +0100, Arek napisał(a):

    > Skoro ćwiczenie polegało na awaryjnym hamowaniu i kierowaniu autem to
    > nic dziwnego, że dostawałeś joby za odpuszczanie hamulca:)

    Cóż, ja jednak będe chronił swoją d... :P

    > A co takiego robiłeś na teście łosia?

    W sumie nic wielkiego - co przejazd jechałem szybciej i fajniej mi
    wychodziły poślizgi :D

    --

  • 260. Data: 2012-01-02 20:55:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 2 Jan 2012 20:49:42 +0100, Adam Płaszczyca napisał(a):

    > W sumie nic wielkiego - co przejazd jechałem szybciej i fajniej mi
    > wychodziły poślizgi :D

    Ale upewniles sie ze nie jedziesz mercedesem ? :-)

    J.