    From: Artur Maśląg <f...@p...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: nowy egzamin
    Date: Mon, 02 Jan 2012 13:48:56 +0100

    W dniu 2012-01-02 12:52, Jarosław Postawa pisze:

    > A jak sobie wyobrażasz, że inżynier coś zaprojektuje, jak nie wie, jak
    > to w praktyce wygląda? Ile zapasu skrętki zostawia się w szafie i po co?
    > Jeśli nigdy tego nie robiłeś, to nie będziesz wiedział, a nie wszystko
    > da się opisać w normach. Na schematach wszystko ładnie wygląda, tylko
    > potem w praktyce bywa różnie.

    Wszystko fajnie, tylko może nie używajmy tutaj określenia "inżynier
    informatyk", ponieważ to pojęcie zdecydowanie szersze niż okablowanie.
    Logicznym jest, że jeżeli ktoś się tym zajmuje (znaczy kabelkologią) to
    powinien się na tym znać nie tylko teoretycznie, ale praktycznie.
    Jednak nie musi potrafić tego implementować w TSQL ;)

    > Nie oczekuję, że inżynier będzie biegał z
    > wiertarką i układał korytka, ale tego nie da się nauczyć z książek lub
    > na wykładach - to po prostu trzeba kilka razy zrobić.

    Zdecydowanie.

    > Parę miesięcy temu
    > jedna firma zamówiła u mnie konsultacje w zakresie sieci (na trochę
    > wyższym poziomie niż kabelkologia, ale zasada ta sama). "Inżynier" z
    > "międzynarodowej korporacji" opracował piękny projekt. Na rysunkach było
    > po prostu cudownie, tylko nie dało się tego zrealizować w praktyce.

    Zdaje się, że podobnie wygląda mnóstwo projektów - nie tylko w tej
    materii i nie tylko w tej branży.