    Date: Mon, 02 Jan 2012 12:52:19 +0100
    From: Jarosław Postawa <d...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: nowy egzamin

    W dniu 2012-01-02 10:56, J.F pisze:
    > I moze cos w tym jest - inzynier jest od projektowania i nadzorowania, a
    > nie od roboty :-)

    A jak sobie wyobrażasz, że inżynier coś zaprojektuje, jak nie wie, jak
    to w praktyce wygląda? Ile zapasu skrętki zostawia się w szafie i po co?
    Jeśli nigdy tego nie robiłeś, to nie będziesz wiedział, a nie wszystko
    da się opisać w normach. Na schematach wszystko ładnie wygląda, tylko
    potem w praktyce bywa różnie. Nie oczekuję, że inżynier będzie biegał z
    wiertarką i układał korytka, ale tego nie da się nauczyć z książek lub
    na wykładach - to po prostu trzeba kilka razy zrobić. Parę miesięcy temu
    jedna firma zamówiła u mnie konsultacje w zakresie sieci (na trochę
    wyższym poziomie niż kabelkologia, ale zasada ta sama). "Inżynier" z
    "międzynarodowej korporacji" opracował piękny projekt. Na rysunkach było
    po prostu cudownie, tylko nie dało się tego zrealizować w praktyce.
    Gdyby ten człowiek miał trochę doświadczenia praktycznego, to by
    wszystko zupełnie inaczej wyglądało, ale przecież inżynier nie zniża się
    do takich drobiazgów, jak implementacja, prawda?

    Pozdrawiam,
    Jarek