eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowanowa sigma 18-125 bardziej mydlana od starego canon-a A95 :( › Re: nowa sigma 18-125 bardziej mydlana od starego canon-a A95 :(
    From: XX YY <f...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: nowa sigma 18-125 bardziej mydlana od starego canon-a A95 :(
    Date: Mon, 15 Feb 2010 01:30:02 -0800 (PST)

    On 15 Feb., 10:08, dobrov <d...@i...pl> wrote:

    > Ale waliłem też w iso800 i 1600 także z przesłoną 5.
    > Były czasy rzędu 1/200 do 1/500 i było tak samo :(

    jesli jestes pewien ze w innych przykladach mozesz wykluczyc wplyw
    poruszenia na rozdzielczosc
    to Twoj przypadek jest dla mnie jeszcze jednym potwierdzeniem mojej
    tezy ze co drogie to tanie.

    w moim przypadku bylo tak ze
    aby praktycznie w kazdych warunkach za pomoca dslr uzyskac wyniki
    bezapelacjnie lepsze od hybrydy to musialem wylozyc ok 16 000 pln.
    dla taniego budgetowego wyposazenia dslr wyniki byly bezapelacyjnie
    gorsze od hybrydy za 2000 zl.( ktora kupilem uzywana za 1000 , to
    zrozumiale , w dslr placisz za rozne buzery , od ktorych jakosc zdjec
    nie zalezy ).

    niezaleznie od jakis tam parametrow , ktore moznaby pomierzyc w tych
    zdjeciach , subiektywnie patrzac zrobione zdjecie z dslr robi znacznie
    slabsze wrazenie.

    w tej sytuacji mozesz tylko poexperymntowac z softwarowym ostrzeniem ,
    w malych krokach podnosic ostrzenie , czy obraz sie poprawia.
    nadmierne wyostrzenie szkodzi , ale niewielkie moze poprawic.
    ostateczunie ostrosc i tak jest zawsze liczona.

    z tym ze sugerowalbym zrob na 100 iso z lampa blyskowa i krotkim
    czasem migawki.
    na iso 800 / 1600 rozdzielczosc spada znacznie.
    Umiesc na skraju planu skosnie miarke , ona pomaga . bardzo latwo
    organoleptycznie wyciagnac nieprecyzyjne wnioski.
    wiem ja to cwiczylem.
    Nikt nie ma ochoty na robienie zdjec testowych - skoro je robisz tzn
    ze masz jaies zastrzezeia do pracy aparatu.
    Ta miarka pomaga nieco ujac problem liczbowo czyli zobiektywizowac.