  • 1. Data: 2010-12-22 19:26:32
    Temat: notebook 10' - spostrzeżenia
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    Witam grupowiczów,
    Mam zamiar kupić jakiegoś notebooka, widziałem na N450, matryca 10,1
    cala. Rozdzielczość 1024x600 (panoramiczna), 1GB ramu. No i nurtuje mnie
    pytanie, jak na takim czymś się pracuje. Internet, poczta, komunikatory
    etc, czasami jakiś dokument tekstowy ewentualnie sporadycznie excell,
    przeglądanie zdjęć. Jak radzi sobie ze współczesnymi stronami, fleszami
    itd? Martwię się o tą rozdzielczość matrycy. Jutro uruchomię w sklepie
    coś takiego i popatrzę, ale jakieś opinie by się przydały.

  • 2. Data: 2010-12-22 19:58:08
    Temat: Re: notebook 10' - spostrzeżenia
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Jawi" napisał:

    > nurtuje mnie pytanie, jak na takim czymś się pracuje.

    Pracuje? To się nie nadaje do pracy, co najwyżej do użycia z braku
    stacjonarnego pod ręką.

    > Internet,

    Generalnie, jeśli chodzi o strony www - nie nadaje się.

    > poczta,

    Od biedy się nada, grupy dyskusyje już średnio, zwłaszcza przy trollowaniu w
    dłuższym wątku.

    > komunikatory

    Dziecko twierdzi, że wporzo.

    > czasami jakiś dokument tekstowy ewentualnie sporadycznie excell

    Do przeglądania i szybkiego policzenia czegoś - jeszcze ujdzie, do latania
    po komórkach w większym arkuszu - nie nadaje się.

    > przeglądanie zdjęć.

    Jak każdy laptop. Z filmami też sobie poradzi

    > Jak radzi sobie ze współczesnymi stronami, fleszami itd?

    Chodzi o szybkość? Daje radę.

    > Martwię się o tą rozdzielczość matrycy.

    I słusznie, bo te 600 w pionie (minus pasek zadań, menu i paski narzędzi
    programów) to dużo za mało, no ale coś za coś - ostatecznie to tylko 10
    cali.
    Wiem, zaraz odezwą się Sokole Oka, którzy bohatersko surfują na 3-calowych
    ekranikach swoich smartfoników i udają, że jest cool, ale ja sobie nie
    wyobrażam dłuższego rzeźbienia na netbooku. Owszem, podłączyć się do
    przyrządów, ściągnąć dane, z grubsza je obejrzeć, coś szybko przeliczyć,
    napisać krótki donos, ściągnąć coś z Internetu, nudząc się w hotelu
    napyskować w Usenecie czy obejrzeć pornosa - do tego się nadaje jak
    najbardziej, ale w zasadzie do niczego więcej.
    Generalnie zależy to też od kondycji użytkownika, ja po kilkunastu minutach
    śliptania mam dosyć, ale moje starsze dziecko łazi z tym netbookiem nawet do
    kibla i twierdzi, że jest w sam raz.
    Aha - i jeszcze wkurza mnie wywrotność tego ustrojstwa, nie wiem czy to taka
    uroda mojego MSI Wind, czy ogólna przypadłość netbooków.

    JoteR

  • 3. Data: 2010-12-22 21:52:00
    Od: "BETON" <b...@m...pl>

    w netbookach wydajnosc to jedno a wielkosc ekranu to inna bajka
    jak dla mnie to taki ekran nadaj sie zeby "cos sprawdzic". Nie nadaje sie do
    normalnego uzywania.
    Dlatego netbooki uzywam w terenie, na dachu strychu i piwnicy. Laptopy w łóżku i
    kuchni a stacjonrny do pracy- w pokoju.
    Netbooki mozna uzywać do lansu, albo pilnych spraw.

  • 4. Data: 2010-12-22 21:58:32
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2010-12-22 22:52, BETON pisze:
    W dniu 2010-12-22 20:58, JoteR pisze:

    Właśnie balem się tego co napisaliście:)
    Wydajność by mi wystarczyła mniej/więcej. Ale ta rozdzielczość ekranu...
    Lepszy byłby jakiś 12-13 cali, ale cena to już zupełnie inna.

  • 5. Data: 2010-12-22 22:05:45
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jawi wrote:
> [...]
    > współczesnymi stronami, fleszami itd? Martwię się o tą rozdzielczość
    > matrycy. Jutro uruchomię w sklepie coś takiego i popatrzę, ale jakieś

    Po pierwsze te 600 lini w poziomie to jest totalna skucha w netbookach.

  • 6. Data: 2010-12-22 23:13:03
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    Użytkownik "Jawi" <t...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Witam grupowiczów,
    > Mam zamiar kupić jakiegoś notebooka, widziałem na N450, matryca 10,1 cala.
    > Rozdzielczość 1024x600 (panoramiczna), 1GB ramu. No i nurtuje mnie

    rozdzielczość porażka. Instalacja niektórych programów jest niezwykle
    utrudniona bo przyciski dalej znajdują się poniżej pulpitu. Szukałbym czegoś
    co ma przynajmniej 768 linii.

  • 7. Data: 2010-12-22 23:28:12
    Od: Kamikazee <n...@n...pl.invalid>

    W dniu 2010-12-23 00:13, Doxent pisze:
    > rozdzielczość porażka. Instalacja niektórych programów jest niezwykle
    > utrudniona bo przyciski dalej znajdują się poniżej pulpitu. Szukałbym czegoś
    > co ma przynajmniej 768 linii.

    Można programowo wymusić 1024x768 px ale oczy szybko wysiadają.

  • 8. Data: 2010-12-23 06:38:03
    Od: "tanill" <t...@o...pl>

    Użytkuję dość często Asusa Eee o takich parametrach. Biorę to maleństwo na
    wyjazdy, do szpitala itp. Filmy oglądanie zdjęć, spokojnie daje radę. GG,
    skype również. Do pisania codziennego elaboratów jest może niezbyt wygodny
    ale prócz tego nadaje się idealnie. Tani i bez porównania lepszy od
    wszelkich tzw. telefonów z netem. Polecam, jeśli do takich zastosowań
    będziesz zadowolony

  • 9. Data: 2010-12-23 06:58:24
    Od: "Strachu S." <s...@o...pl>

    > Można programowo wymusić 1024x768 px ale oczy szybko wysiadają.

    Ale jak to zrobic, by nie przewijac ekranu?
    A EEE PC po wymuszeniu 768 linii nie widac calego obrazu/pulpitu na ekranie,
    dopiero zjazd kursorem "popycha" ekran i obraz na nim.

    Strachu S.

  • 10. Data: 2010-12-23 08:45:31
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    BETON pisze tak:

    > Netbooki mozna uzywać do lansu

    hehe no tak, wszystko w tym wątku zostało powiedziane.

    Czy żałuję zakupu? Nie, bo był tani 840zł ale na szczęście ma wyjście
    na monitor i zajmuje mniej mniejsca na biurku niż laptop i można go
    budzić bez podnoszenia ekranu bo ma guzik na zewnatrz a nie przy
    zawiasie.

    --
    Piotr