  • 1. Data: 2010-12-21 20:39:31
    Temat: wyłaczający sie laptop
    Od: "...::QRT::..." <n...@...mejla>

    Witam

    ostatnio laptop (dell vostro 3700) zaczął mi nieco szwankować - minowanie w
    czasie grania (zauważyłem to tylko w czasie grania gdy sie mocno grzeje, w
    czasie normalnej pracy nie) potrafi sie ni stąd ni zowąd wyłączyć. Nie
    restartuję się ale władnie wyłączą. Event viewer twierdzi tylko iż:
    "The system has rebooted without cleanly shutting down first. This error
    could be caused if the system stopped responding, crashed, or lost power
    unexpectedly."

    Microsoft twierdzi ze może chodzić o przegrzewanie i to mogło by się
    zgadzać - tyle ze zaczęło się to dziać w miare niedawno - kiedyś nie miał
    takich nawyków.
    Domyśla sie może ktoś o co może chodzić i co można by z tym zrobić?

  • 2. Data: 2010-12-21 20:45:44
    Temat: Re: wyłaczający sie laptop
    Od: "W.P." <l...@w...pl>

    Użytkownik ...::QRT::... napisał:
> [...]
    > takich nawyków.
    > Domyśla sie może ktoś o co może chodzić i co można by z tym zrobić?

    "Zarośnięty" radiator na grafice? (bo "granie") lub (i) procesorze?
    Nie wiem jak tam wyglądają radiatory/wentylatory.

    W.P.

  • 3. Data: 2010-12-21 23:05:38
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2010-12-21 21:39, ...::QRT::... pisze:

> [...]
    > takich nawyków.
    > Domyśla sie może ktoś o co może chodzić i co można by z tym zrobić?

    Może chodzić o to że laptop do grani raczej przystosowany nie jest, nie
    masz tam tyle miejsca i tyle wentylatorów co w klasycznej obodowie Pc.
    Wystarczy więc choćby lekko przytkany radiostor czy kanał odprowadzający
    ciepło z lapka i najpierw przerwy w pracy a potem allegro/częsci do
    laptopów/ chip grafika kup teraz ...

    laptop daje ci znać że go przeciążasz

  • 4. Data: 2010-12-21 23:14:06
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

> [...]
    > takich nawyków.
    > Domyśla sie może ktoś o co może chodzić i co można by z tym zrobić?

    Na moj gust problem z wentylacja, czyli przegrzewa sie, wyczysc styk
    miedzy radiatorem a wentylatorem/ami

  • 5. Data: 2010-12-22 07:38:33
    Od: "BETON" <b...@m...pl>

    Użytkownik "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl> napisał w wiadomości

    > Na moj gust problem z wentylacja, czyli przegrzewa sie, wyczysc styk miedzy
    > radiatorem a wentylatorem/ami

    typowy problem- wyczysc radiatory i sie przestanie wyłączać- dodatkowo paste na
    procesorze i chipsecie- jeżeli bedzie taka potrzeba.

  • 6. Data: 2010-12-22 08:53:34
    Od: "...::QRT::..." <n...@...mejla>

    Dnia Wed, 22 Dec 2010 08:38:33 +0100, BETON napisał(a):

    > Użytkownik "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl> napisał w wiadomości

    > typowy problem- wyczysc radiatory i sie przestanie wyłączać- dodatkowo paste na
    > procesorze i chipsecie- jeżeli bedzie taka potrzeba.

    na stronie della sa manuale jak rozebrać komputer ale zasadniczo
    stwierdziłem iż nieco mnie to przeraża - poprostu odkurzaczem wyciągnełem
    co się w ten sposób dało przez otwory wentylacyjne i jest ok.

  • 7. Data: 2010-12-22 09:39:39
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    Kup sprezone powietrze i dmuchaj z kazdej strony w otwory wentylacyjne

  • 8. Data: 2010-12-22 11:27:39
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    > Kup sprezone powietrze i dmuchaj z kazdej strony w otwory wentylacyjne

    by jeszcze bardziej zapchać?
    dobrze zrobił wyciągnął syf odkurzaczem

  • 9. Data: 2010-12-22 11:42:23
    Od: z <z...@g...pl>

    ...::QRT::... pisze:

    > na stronie della sa manuale jak rozebrać komputer ale zasadniczo
    > stwierdziłem iż nieco mnie to przeraża - poprostu odkurzaczem wyciągnełem
    > co się w ten sposób dało przez otwory wentylacyjne i jest ok.

    Niestety nawet dell tnie koszty i w nowszych obudowach tego samego
    modelu (u mnie np. Studio) nie ma już możliwości dostać się do
    radiatorów od dołu. Jak rozbierać to cały do końca :-(
    Po co było to psuć? :-(

  • 10. Data: 2010-12-22 12:27:32
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    > radiatorów od dołu. Jak rozbierać to cały do końca :-(
    > Po co było to psuć? :-(

    masowa bolączka hp pavilionów. Rozbieranie to koszmar więc pozostaje
    odkurzacz dobrze ssący.