  • 1. Data: 2010-12-21 07:01:40
    Temat: zawieszanie się kompa zaraz po włączeniu
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    Mam lamerskie pytanie - komp z vista, płyta ASUS, kupiłem w zeszłym roku. Na
    początku hulało. Potem były problemy z trybem oszczędzania energii w Wiśta -
    po hibernacji komp nie wstawał.
    A od pewnego czasu często zaraz po włączeinu przycisku on w komputerze,
    jeszcze przed odpaleniem systemu, komputer się zawiesza - wentylator procka
    głośno chodzi, palą się diody zielone i pracy dysku twardego cały czas.
    Diopiero odłączenie od prądu i włączenia z powrotem czasami daje radę.

    Pytanko: czy powyższy stan może być spowodowany Wiśtą, to znaczy czy windows
    w jakikolwiek sposób może ingerować na sprzęt jeszcze przed uruchomieniem
    systemu, czy raczej jest to sprawa biosu/płyty głównej?

    MS

  • 2. Data: 2010-12-21 08:58:54
    Temat: Re: zawieszanie się kompa zaraz po włączeniu
    Od: "Roman" <r...@S...pl>

    Użytkownik "Maciej S." <m...@c...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > windows w jakikolwiek sposób może ingerować na sprzęt jeszcze przed
    > uruchomieniem systemu, czy raczej jest to sprawa biosu/płyty głównej?

    Powinno odpalać się w trybie awaryjnym, defragmentacja na krótko pomaga.
    Mocrosoft wydał nawet komunikat w tej sprawie i prosił osoby które mają ten
    problem o kontakt.
    Niewiadomo dlaczego Microsoft nie dodaje tego do aktualizacji zbiorczych.

  • 3. Data: 2010-12-21 09:07:08
    Od: "Tatko" <e...@o...pl>

    Miałem coś podobnego ale ekran był czarny, komp nie wstawał wymieniłem
    zasilacz i hula:)

  • 4. Data: 2010-12-21 09:33:17
    Od: "bosskg" <b...@w...pl>

> [...]
    > jakikolwiek sposób może ingerować na sprzęt jeszcze przed uruchomieniem
    > systemu, czy raczej jest to sprawa biosu/płyty głównej?

    Stawiam na zasilacz.

    Krzysiek
    Gdybym umiał to sam bym przed sobą klękał!

  • 5. Data: 2010-12-21 14:23:10
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

> [...]
    > ten problem o kontakt.
    > Niewiadomo dlaczego Microsoft nie dodaje tego do aktualizacji zbiorczych.

    Ale to jest zaraz po włączeinu kompa, jeszcze przed ew. testem pamięci

    MS

  • 6. Data: 2010-12-21 14:23:52
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    > Stawiam na zasilacz.
    >
    > --

    Zasilacz Zalmana, dobry,ale racja, wszystko może się popsuć.

    MS

  • 7. Data: 2010-12-21 16:18:53
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > windows w jakikolwiek sposób może ingerować na sprzęt jeszcze przed
    > uruchomieniem systemu, czy raczej jest to sprawa biosu/płyty głównej?

    A grzebales w srodku? Wystarczy, ze poluzowala sie jakas srobka (or
    something) dociskajaca wentylator do procka i taki bedzi efekt. Procesor
    "stanie" po rozgrzaniu.

  • 8. Data: 2010-12-21 17:11:13
    Od: "Roman" <r...@S...pl>

    > Ale to jest zaraz po włączeinu kompa, jeszcze przed ew. testem pamięci

    Może coś robi zwarcie.
    Spróbuj odłączyć co się da i może trafisz, zacznij od napędu optycznego.

  • 9. Data: 2010-12-25 20:34:36
    Od: "Klapocjusz" <j...@w...pl>

    Sprawdz czy nie masz popuchniętych kondensatorów elektrolitycznych na płycie
    głównej przy procesorze.