  • 171. Data: 2017-09-02 10:07:04
    Temat: Re: normalnie żyjemy w obozie
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Mario"

    > Nie zauważyłem, żeby ktoś tutaj stawiał oceny czy coś jest bezpieczne czy
    > nie, tylko czy stosowanie nadmiernej regulacji wszystkiego ma sens.

    Ależ stawiane są takie oceny. Podczas tej dyskusji co niektórzy nie
    kwestionują konieczności certyfikowania umiejętności pilota samolotu
    pasażerskiego, czy budynku użyteczności publicznej a kwestionują
    konieczność certyfikowania zbiornika ciśnieniowego. Czyli przyjmują ze
    pewne aspekty są potencjalnie bardzo niebezpieczne (dla większej liczby
    osób) i wymagają kontroli a inne nie tak bardzo więc nie powinny być
    objęte kontrolą.
    ---
    Jak dla mnie chodzi o to, czy te osoby godzą się na ryzyko a nie ile jest
    osób.

  • 172. Data: 2017-09-02 11:13:03
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2017-09-02 o 09:52, re pisze:
    > --- Na tym polegają podatki. W odróżnieniu od opłat :-)

    Na tym polega grabież. W dzisiejszych krajach, a jakże, demokratycznych
    - podatki osiągają wysokość taką, jak dawniej kontrybucja wojenna. Rządy
    traktują obywateli swojego państwa, jak ludność podbitą, a wszelkie
    manipulacje stawkami służą temu, aby z niej wydusić jak najwięcej, pod
    różnymi pretekstami.
    To, że niektórzy płacić muszą więcej, to grabież właśnie, no bo za owo
    "więcej" (w podatkach) nie otrzymują... nic! (w państwowych "usługach").
    Redystrybucja, czyli podatkowa, tzw. "sprawiedliwość społeczna" - to
    kradzież na niespotykaną skalę. Pieniądze są zabierane głównie tym,
    którzy najlepiej umieją je pomnażać, a więc są najbardziej produktywni.
    No i ta ich produktywność jest najkorzystniejszą lokatą, dla
    społeczeństwa, bowiem bogacąc siebie, bogacą też i pozostałych
    (wszystkich!) owocami swej pracy. Zarabiają dużo, bowiem wytwarzają coś,
    co innym jest najwyraźniej wielce potrzebne, skoro owi inni są gotowi
    tak słono za to płacić! Dlatego odbieranie im "środków produkcji", a
    kapitał tym właśnie jest - zubaża resztę społeczeństwa, w miejscu
    najbardziej newralgicznym.

    No ale skołowana publika się cieszy, że Janosik odbiera bogatym, i
    rozdaje biednym, i nie dostrzega tego, że najlepiej na tym wychodzi sam
    harnaś!

  • 173. Data: 2017-09-02 12:55:48
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2017-09-02 o 09:28, re pisze:
    > A jakie ma znaczenia czy oddasz władzę zgrai dyletantów czy jednemu ?!

    Wierzyć można jedynie w odpowiedzialność jednostki, natomiast gdy ona
    jest rozłożona na jakieś ciała kolegialne, to się po prostu rozmywa.

    > Przecież zamiast zatrudniania zgrai ekspertów król może wydać edykt i
    > też będziesz musiał się dostosować.

    Może się zdarzyć władca głupi, albo łajdak, *może*! Ale w demokracji do
    władzy rwą się głównie ludzie z chorobliwą ambicją, a czasem zwykłe...
    szumowiny: gdy zamącisz w kuble, to nie zawsze to, co na wierzch
    wypływa, to śmietanka, częściej szumowina właśnie.

    Kluczem jest ta chorobliwa ambicja: król, sposobiony do władania od
    dziecka - wcale nie uczy się pomiatania służbą, ale nade wszystko
    traktowania jej z dystansem wyższości, lecz i po ludzku. Szumowina nigdy
    się tego nie nauczy, że o jej kompetencjach do rządzenia nie wspomnę, no
    bo... skąd niby mieli jej nabyć, nie ma szkół, które by do tego sposobiły!

    > W ogóle jest pytanie czy demokracja
    > nie jest właśnie takim zatrudnianiem zgrai ekspertów, ale po swoim
    > kluczu a nie kwalifikacjach obiektywnie użytecznych dla społeczeństwa.

    Ależ właśnie takie jest sedno (ukryte!) demokracji.

    > Natomiast co w tym zatrudnianiu dobrego to to, że nie decyduje jeden.

    Jest złudzeniem powszechnym to, że "dobrze, aby elita władzy była jak
    najszersza" - gdyż jest dokładnie odwrotnie: powinna być stosunkowo
    nieliczna, poddana ostrej selekcji (natomiast jest oczywiście problemem:
    *jakiej* selekcji). Jest wtedy... tańsza! Zaś w demokracji jest selekcja
    *negatywna*, awansują głównie mierni, bierni, ale wierni. I jest ich
    stanowczo zbyt dużo, bowiem nie odcedza się tych szumowin, a wśród nich
    obowiązuje sztama: posuń się, zrób koledze miejsce! - nawet, gdy są ze
    "zwalczających się" obozów politycznych (jak PO i PiS). Bo przynależą
    tam, gdzie im wygodnie, idee żadne nie mają dla nich najmniejszego
    znaczenia!

    > Tylko, że normalnie właśnie każdy powinien decydować tyle, że o sobie a
    > nie o innych. Nie jest potrzebne globalne prawo regulujące jakąkolwiek
    > indywidualną aktywność człowieka.

    Otóż to! Lecz etatyści zmierzają do czegoś wręcz przeciwnego.

    > Portfel to twoja wolność. Płacone podatki oznaczają, że za część swojej
    > pracy nie będziesz miał zapłacone, że pracowałeś jak niewolnik dla
    > swojego pana a nie dla siebie.

    Ponad połowę efektów naszej pracy zagrabia Państwo!

    > Elektronika nie ma z tym nic wspólnego :-)

    Wpływ elektroników na Władzię jest znikomy, zaś Władzia decyduje, jak,
    co i za ile mają robić elektronicy ;-)

  • 174. Data: 2017-09-02 13:39:23
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "JaNus"

> [...]
    Na tym polega grabież. W dzisiejszych krajach, a jakże, demokratycznych
    - podatki osiągają wysokość taką, jak dawniej kontrybucja wojenna.
    No ja wiem, ale wszystko co mogę z tym zrobić to nie iść na wybory

  • 175. Data: 2017-09-02 14:34:10
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2017-09-02 o 13:39, re pisze:
    > No ja wiem, ale wszystko co mogę z tym zrobić to nie iść na wybory

    Nie chodzi ponad połowa! Moja interpretacja tego jest taka, że "kto nie
    chodzi, ten glosuje za... monarchią!"
    Może m~ absolutna byłaby mocno dolegliwa, więc konstytucyjna. No i może
    całkiem spory udział demokracji warto by w nią wpisać, aby równoważyć
    zapędy absolutystyczne. Zresztą właśnie równoważenie *wielu* ośrodków
    władzy (nie tylko trójpodział, niech takich "filarów" będzie jeszcze
    więcej) jest z korzyścią dla rządzonych (nie oszukujmy się, nie
    oszukujmy, "lud" żadnym tam suwerenem nie był, i *nigdy* nie będzie!).

    W takim układzie Sejm byłby wybierany zarówno demokratycznie, ale i z
    krzesłami obsadzanymi przez królewskich nominatów. Władca miałby jednak
    "tylko" tyle krzeseł w tej izbie, ile by wyszło z... absencji wyborczej:
    jak nie zagłosuje więcej niż połowa wyborców, to miałby większość!

    A wtedy, w takim układzie, możliwe byłoby zmuszenie do abdykacji
    jakiegoś łajdaka, czy durnia, bo gdy jego rządy zaczęłyby budzić
    powszechny sprzeciw, to frekwencja raczej by powinna wzrosnąć, i
    większość mandatów by szybko stracił.

    Zalet demokracji jest kilka, ale generalnie to jest baaardzo
    przereklamowana.

  • 176. Data: 2017-09-02 14:47:22
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > I tego nie rozumiem. Dlaczego nie pozwolą mi zbliżyć karty i wpisać pinu
    > tylko jak nie chcę bez pinu to muszę podawać kartę sprzedawcy bo szparka
    > (zazwyczaj) jest po jego stronie.

    Wprowadzają właśnie możliwość zmiany tej kwoty, to ustawisz sobie jeden
    grosz i będziesz miał tak jak chcesz :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 177. Data: 2017-09-02 15:14:47
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > O ile budowa budynku publicznego albo fabryki powinna podlegać
    > określonym wymogom, to już wymogi wobec domu, który sobie stawiam na
    > własnej ziemi powinny być minimalne. W końcu to mnie spadnie na łeb.

    A to nie działa tak, że:

    1. przyjadą wtedy służby ratunkowe
    2. oni także także chcieliby wiedzieć czy nie wchodzą na jakieś
    nieprzewidywalne pole minowe bo właściciel mógł zrobić tam wszystko
    3. miałeś życzenie postawić sobie zbiornik z szambem na dachu i teraz
    sąsiedzi się martwią co z ich ogródkami / studniami

    Tak można by wymieniać. A Tobie o które przepisy chodzi dokładnie?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 178. Data: 2017-09-02 16:03:25
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-08-31 o 22:59, sundayman pisze:

> [...]
    > słyszałem z pół roku temu chyba,
    >
    > Otóż, do niedawna producent, oprócz oczywiście sryliona wymogów i
    > papierów i certyfikatów, musiał dostarczać dokumentację dotyczącą użycia
    > "chemicznych" pierwiastków czy chuj wie jak to się nazywało.
    > I do tej pory mogło się to odbywać zbiorczo.
    >
    > Obecnie podobno należy to robić dla KAŻDEGO elementu w danym urządzeniu.
    > Czyli - dla np. radia samochodowego dla każdego opornika SMD itp.
    > W taki zresztą kontekście to komentowano - że teraz producent np.
    > samochodu będzie musiał robić milion takich dokumentów.

    A śmiali się z rusków jak w swoich dokumentach piszą ile i jakich metali
    rzadkich i szlachetnych jest użyte w urządzeniu, teraz EU robi to samo.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 179. Data: 2017-09-02 16:10:25
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-09-01 o 17:12, Mario pisze:

    > Nie wiem jaką ochronę mógł mieć niewlonik ze strony faraona. Zarówno w
    > Egiocie jak i w Rzymie niewolnik mógł być zabity przez włąściciela.
    Taa a u nas jest tyle lepiej że strzelić w łep możesz sobie sam jak npw
    majestacie prawa tracisz cały majątek po np pomyłce lub celowym działaniu,
    urzędnika skarbówki. Dziękuję za takie "opiekuńcze" państwo, ostatni
    podawali
    że spraw sądowych za chyba ubiegły rok jest o odszkodowanie na 400mln zł
    a wysądzone było kilkaset tysięcy i jest regres bo były lata że nawet
    udawało się
    odzyskać ludziom 1,5mln!! nic tylko się pochlastać, winni oczywiście
    ciągle ci sami,
    us i cło.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 180. Data: 2017-09-02 16:14:46
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-09-01 o 10:27, SW3 pisze:

    > W takich chwilach przychodzi do głowy myśl: może to i dobrze, że u nas
    > urzędnicy o wszystko dbają...
    Może inaczej, jest kaganiec, słaby ale jest.

    > Ale...
    > Żeby zbudować dom, trzeba pozwolenie na budowę. Od dawna. A jednak
    > mnóstwo domów stoi na terenach zalewowych.
    I tu za bardzo poluzowali kaganiec, efekty znamy.

    > Niedawno we Włoszech było nie takie znów silne trzęsienie ziemi.
    > Teoretycznie domy nie powinny się zawalić. A jednak się zawaliły.
    Ale to były stare domy, bardziej bym się skupił na tej lawinie w górach co
    zabiła turystów, znowu brakło kagańca więc pobudowali tam gdzie
    ich nie powinno być.

    --
    Pozdr
    Janusz