  • 161. Data: 2017-09-01 17:37:52
    Temat: Re: normalnie żyjemy w obozie
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2017-09-01 o 11:07, J.F. pisze:
    > Urzednikow tez trzeba miec pod kontrola, ale moze wazniejsze, zeby
    > kontrole miec pod kontrola :-)

    Rzymianie mawiali: Qui mos reprehendo moderatoris
    Ale to Twoje ujęcie bardziej do mnie przemawia, choć zawiera nieco inny
    kontekst.

  • 162. Data: 2017-09-01 18:09:38
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2017-09-01 o 15:49, J.F. pisze:

    > Grzywne dodatkowa naklada sie i teraz.

    Niezbyt dobitnie to podkreśliłem, co innego miałem na myśli. Nie żadną
    grzywnę, ale obciążenie procentowe, takie jak podatek. Uczciwy obywatel
    nie płaci, a jedynie przestępca, zamiast siedzieć w pierdlu na koszt
    (horrendalny) społeczeństwa. Oczywiście taka kara (nie-więzienna) tylko
    dla tych, którzy nie stanowią zagrożenia społecznego, ani dużego
    prawdopodobieństwa recydywy.

    > No i placa. Za korzystanie z wojska, z policji, z ministra, z urzedu
    > planowania ... ze szkoly, ze szpitala ...

    Ależ *najmniejszego* związku nie ma pomiędzy "korzystaniem" a płaceniem.
    W dodatku pieniądze nie idą za "korzystającym" więc te państwowe
    "instytucje świadczące" (takie, czy inne "usługi") traktują pacjenta /
    petenta / poszkodowanego - jak jakiegoś intruza, który im tylko zakłóca
    "spokojną pracę".

    W dodatku fundusze nie są przypisane do wpływów, więc rząd może dochody
    z podatku drogowego przeznaczyć np. na budowę "mieszkań plus". Dopóki
    będzie miał taką możliwość, do póty będzie jej nadużywał.

  • 163. Data: 2017-09-01 18:42:14
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "J.F."

    >Tak sobie sądzę. Zaczyna się od tego, że nie mogę sobie jeździć wózkiem
    >widłowym,

    Jezdzic "sobie" to chyba mozesz. ale ...
    https://www.youtube.com/watch?v=9z77oztO6UQ
    ---
    Testla ? :-)

  • 164. Data: 2017-09-02 01:56:21
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Krzysztof Kamienski
    > http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3116012.html
    > Paramaribo Surinam

    No tak, gdzieżby jak nie na elektrodzie bym widział :)

  • 165. Data: 2017-09-02 09:28:36
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "JaNus"

    > Rozważania w necie (przez amatorów w dziedzinie BHP) problemu czy zbiornik
    > ciśnieniowy jest faktycznie niebezpieczny i powinien być kontrolowany na
    > mocy przepisów, tym bardziej przypominają zabawę w piaskownicy.

    Sparafrazuję (zaznaczam, aby ktoś nie przeoczył): Rozważania w Sejmie
    (przez *kompletnych* amatorów w dziedzinie funkcjonowania *dobrego*
    państwa) problemu, czy kapitalizm jest niebezpieczny, i powinien być
    kontrolowany na mocy przepisów, też by przypominał zabawę w piaskownicy,
    gdyby nie *koszty* tej "zabawy".

    Piszę, że są oni "kompletnymi amatorami" bo regulować chcą rzeczy, o
    działaniu których nie mają zielonego pojęcia! Żaden z tych (p)osłów nie
    odczuwa cienia wahania, gdy będzie podnosił rękę za uchwaleniem jakiejś
    kolejnej, stutysięcznej regulacji, np. w sprawie owego zbiornika, choćby
    ni razu w życiu nie widział takiego z bliska, że o studiowaniu teorii
    jego działania - już wspomnieć nie wypada.

    No ja rozumiem, że wszystkie owe (p)osły - na wszystkim znać się nie
    mogą. Ale w takim razie po co się upierać, aby te stutysięczne regulacje
    przepuszczać przez "maszynkę do głosowania" zaludnioną przez
    *dyletantów*?!! Niech wróci monarchia, niech król weźmie
    odpowiedzialność za to, jakich radców powoła, i niech oni powołują
    komisje specjalistów. I niech ci ostatni wezmą *pełną* (a więc i
    majątkową) odpowiedzialność za wyrządzenie ewentualnych szkód swoimi
    chybionymi pomysłami.

    Wrócę do cytowanego tekstu, aby go ponownie sparafrazować:
    a skąd by wziąć specjalistów, którzy zagwarantują (koniecznie!!), że
    działania zgrai (p)osłów, nie są przypadkiem niebezpieczne, dla
    zdrowia, mienia, czy życia obywateli (którzy coraz bardziej traktowani
    są jak ludność *podbita*, płacąca nie tyle podatki, co kontrybucję!)
    ---
    A jakie ma znaczenia czy oddasz władzę zgrai dyletantów czy jednemu ?!
    Przecież zamiast zatrudniania zgrai ekspertów król może wydać edykt i też
    będziesz musiał się dostosować. W ogóle jest pytanie czy demokracja nie jest
    właśnie takim zatrudnianiem zgrai ekspertów, ale po swoim kluczu a nie
    kwalifikacjach obiektywnie użytecznych dla społeczeństwa. Natomiast co w tym
    zatrudnianiu dobrego to to, że nie decyduje jeden. Tylko, że normalnie
    właśnie każdy powinien decydować tyle, że o sobie a nie o innych. Nie jest
    potrzebne globalne prawo regulujące jakąkolwiek indywidualną aktywność
    człowieka.

    --- --
    ---
    Portfel to twoja wolność. Płacone podatki oznaczają, że za część swojej
    pracy nie będziesz miał zapłacone, że pracowałeś jak niewolnik dla swojego
    pana a nie dla siebie.

    Elektronika nie ma z tym nic wspólnego :-)

  • 166. Data: 2017-09-02 09:47:06
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "JaNus"

    > Tylko pewnie chodziło, żeby nie pogrążać za bardzo tych którym się
    > coś do ręki "przykleiło" i nie była to zaplanowane z góry działanie

    Zacznę może od daaaleko idącej dygresji: onegdaj czytałem
    kontr-komentarz do artykułu, w którym "wykazywano dowodnie", że
    większość przestępców ma IQ znacznie poniżej średniego. Na co
    "kontrujący" stwierdził, że prowadzący badania najpewniej popełnili
    gruby błąd metodologiczny, bowiem - tu postawić trzeba pytanie: skąd oni
    wybierali "respondentów"? Ano spośród tych przestępców, którzy... dali
    się złapać! A jeśli dali, to (domniemać można) zbyt sprytni to oni *nie*
    byli. Natomiast tacy, którzy traktują przestępstwo jako trudne,
    wymagające "rzemiosło", w którym potrzeba solidnego przygotowania,
    treningu, smykałki i (najważniejsze) sprytu (załóżmy, że to to samo, co
    inteligencja) - tacy zbyt często nie wpadają! Czyli badana próbka w
    żadnej mierze nie może być uznana za reprezentatywną.

    No i takie zapewne okoliczności wpływają na to, kim są zaludnione
    więzienia: nieudacznikami w złodziejskim fachu. Czy takich, co to im się
    zbyt łatwo coś "do ręki przyklei" - traktować z taryfą ulgową? Hm, ja
    tam bym znacznie rozszerzył repertuar kar, i dla nich bym widział
    ????????? (jak ktoś nie widzi prawidłowo cyrylicy, to naszym alfabetem:
    posjelenije), inaczej ??????, acz bez konieczności znacznego oddalenia
    od reszty cywilizowanego społeczeństwa. Syberia nie jest do tego
    niezbędna, wystarczyłoby ze dwie, do pięciu wydzielonych gmin.

    Poza tym kompletnie nie rozumiem, czemu hurra-demokratom przeszkadzała
    kara chłosty? Wszak ona jest głęboko demokratyczna, i zrównuje bogatego
    z biednym: i żebraka, i lorda dupa boli tak samo! Powinno się chłostę
    przywrócić, koniecznie.
    ---
    Wręcz przeciwnie. Kara chłosty jest bardziej dotkliwa dla bogatego niż
    biednego. Oczywiście bieda mentalna. Biednego musiałbyś skatować by dotarło
    a i wtedy nie jest pewne, że dotrze.

    Kolejna kara wiąże się z tym, że, jak uważam, obywatele nie powinni
    płacić żadnego podatku od dochodów (lecz od majątku! - bez względu na
    to, czy on dochód przynosi, jak np. fabryka, czy też nie, jak luksusowy
    apartament). Obywatele powinni płacić podatki tylko za to, z czego
    korzystają, np. używanie dróg (jeśli byłyby jakieś państwowe). Natomiast
    ---
    Ok, ale to nie są podatki tylko opłaty. Podatki płaci się właśnie od czegoś
    bez związku z tym na co to jest. No to by państwo mogło je wydać. W istocie
    podatki zniewalają społeczeństwo bo wydawane są niekoniecznie na te cele, na
    jakie konkretny obywatel chciałby łożyć.

    podatki od dochodów powinni płacić tylko i wyłącznie *przestępcy*, aż do
    chwili, gdy ten podatek pokryje (z nawiązką!) wyrządzone szkody. Plus
    narzut, wynikły z tego, że nie wszystkich złodziei się łapie, a jak
    nawet, to nie wszystkie grzeszki da się udowodnić. Taka nawiązka jest
    sprawiedliwa, i ma uczynić przestępczą działalność jak najmniej
    opłacalną. Jeśli ktoś nie stanowi zagrożenia publicznego, to nie ma
    powodów zamykać go do pierdla, lepiej niech swe grzechy odpracowuje,
    raczej na wolności, a nie za kratami.
    ---
    To mandaty tak działają. Przy czym celem mandatu jest w praktyce możliwość
    zarobkowania funkcjonariusza a nie niwelowanie skutków czy zapobieganie
    przestępczości. No i chodzi o to by mieć władzę. Kolega, który zachowywał
    się w szkole w stosunku do innych władczo wyrósł na policjanta a nie założył
    firmę produkującą dobra. Jest po prostu tak, że każdą ideę można całkiem
    wypaczyć i tak dokładnie dzieje się.

    Nadal nie widzę związku z elektroniką, ale rozumiem :-)

  • 167. Data: 2017-09-02 09:51:04
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "J.F."

> [...]

    No i placa. Za korzystanie z wojska, z policji, z ministra, z urzedu
    planowania ... ze szkoly, ze szpitala ...
    Ale od czegoś a nie na coś. Na coś ktoś inny wydaje.

  • 168. Data: 2017-09-02 09:52:06
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "JaNus"

> [...]
    > planowania ... ze szkoly, ze szpitala ...

    Ależ *najmniejszego* związku nie ma pomiędzy "korzystaniem" a płaceniem.
    Na tym polegają podatki. W odróżnieniu od opłat :-)

  • 169. Data: 2017-09-02 09:56:41
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Piotr Gałka"

    > Intencją zamykającego jest aby nie wszedł nikt niepowołany. Czyli jeśłi
    > były drzwi otwarte to nie ma włamania. Jeśli otworzyłeś drzwi (usunąłeś
    > zabezpieczenie) nawet wykorzystując skradziony czy znaleziony przypadkiem
    > klucz to dokonałeś włamania.

    Dla mnie zgoda klienta na używanie karty bez PINu bardzo mało różni się
    od pozostawienia otwartych drzwi.
    ---
    Ale otwartych otwartych czy otwartych zamkniętych ? :-)

    Chociaż tak by było jakby banki pozwalały korzystać zbliżeniowo z
    wymaganiem PINu a nie pozwalają :(
    ---
    Są różne rozwiązania, np karty wyświetlające jakieś bzdety

  • 170. Data: 2017-09-02 10:02:51
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "JaNus"

    Tylko że w piaskownicy aż takich wielkich szkód dzieciaki nie spowodują,
    jak tych 460 (p)osłów. Skąd bierze się wielomiliardowe zadłużenie
    naszego nieszczęsnego kraju, ja się pytam.
    ---
    Czy ja wiem ... zadłużenie obywatela w banku na mieszkanie jest tego samego
    rzędu samo. Kwestia czy każdy obywatel z osobna chce być zadłużony na tyle
    samo.