  • 121. Data: 2017-09-01 14:27:51
    Temat: Re: normalnie żyjemy w obozie
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    news:slrnoqigbu.s5k.jaros@falcon.lasek.waw.pl...
    > A tu czasem wystarczy chwilę pomysleć i przymocować talerz na przykład
    > za balustradą balkonu.

    Ja mam na barierce balkonowej swoje anteny do radia (a planuję jeszcze
    większe, oraz dołożyć talerz i pogonić TV zz kablówki, zostanie tylko
    telefon i net). Od, hmm... ćwierć wieku nikt się nie czepił. Zdjąłem tylko
    kilka razy, jak jechałem w podróż powiedzmy, z dala od cywilizacji, to tam
    rozstawiałem tę antenę. Innym razem, jak był remont elewacji. A poza tym,
    antena jest na balkonie i wszyscy ją widzą. Nawet GoogleSV ją pokazuje.

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    (C) Zygmunt Freud.

  • 122. Data: 2017-09-01 14:32:29
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > Ja chyba najbardziej tego, ze kiedys jacys zdolni studenci skleca system,
    > ze jeden przylozy mi telefon do kieszeni, a drugi w tym czasie w kasie
    > zaplaci.

    Już tak robią.

    > I to juz chyba bedzie "wlamanie" :-)

    Na pewno nie będzie legalne.
    To, ze gdzieś są otwarte drzwi, nie znaczy, ze wolno mi tam wejść.

    > Na to moglby pomoc prosty wylacznik na karcie - wyciagam, naciskam i
    > wlaczam - dziala. Puszczam - nie dziala.

    Można. Albo np. kartę, że bez np. odcisku palca (uproszczony czytnik na
    karcie), terminal dostanie dyspozycję "kartę zatrzymać".

    > A moze kupic metalowy portfel ? :-)

    Robią tak z zabezpieczeniami i wynoszą towar bez piszczenia bramek.

  • 123. Data: 2017-09-01 14:39:38
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2017-09-01 o 14:11, Piotr Gałka pisze:
> [...]
    No coś Ty, nie słyszałeś? Był spory szumek o tym, już są zarejestrowane
    przypadki. Co ciekawe, to (o ile dobrze pamiętam) nie potrzebna jest
    żadna przystawka, z wyrafinowaną elektroniką i anteną kierunkową o dużym
    wzmocnieniu, wystarcza zwykły (no, może powyżej pewnego progu) smartfon.
    Plus oczywiście odpowiednie oprogramowanie. Natomiast czujnie
    dostrzegłeś to, że nie można zhakować karty jednorazowo, bo każda
    transakcja jest realizowana interaktywnie, więc potrzebna jest łączność
    z wbudowanym w nią czipem, realizowana w czasie rzeczywistym.

    > Prawdopodobieństwo takiego ataku uważam, za znikome w porównaniu z
    > prawdopodobieństwem kradzieży kieszonkowej.

    Tym niemniej człowiek nie dostrzega tej "znikomości" gdy popadnie
    właśnie na niego. Zaś strata finansowa jest wzmożona uszczerbkiem
    moralnym, bo człek okradziony czyje się nie tylko zubożony, ale i w
    jakiś sposób upokorzony. I nic w tym nie pomaga fakt, że owo
    prawdopodobieństwo było znikome, a... wręcz przeciwnie! Bo:
    - czemuż znowu ja!!

    > Nie wiem, czy w protokół komunikacji czytnika z kartą można wstawić
    > jakieś opóźnienia po stronie karty. Jeśli nie można to taki atak w
    > ogóle byłby niemożliwy.

    Jeśli wpadniesz na pomysł, jak w 99,9999%-tach uniemożliwić taki, czy
    inny atak, to nie chwal się głośno! (ani nawet "cicho") Pędź w
    podskokach do Urzędu Patentowego, miliony są do wygrania.

  • 124. Data: 2017-09-01 14:42:13
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    > https://www.we-online.com/web/en/wuerth_elektronik/s
    tart.php
    > Poszukaj 364001
    > Wytnij z tego dwa kawałki wielkości karty i trzymaj karty między tym.

    Nie no, spokojnie są do kupienia kulturalniejsze rozwiązania:
    https://koruma.pl/
    Po włożeniu karty w takie coś czytnik w ogóle nie reaguje.
    A któraś mata (nie pamiętam niestety która, a widzę że są wyraźnie
    różne) prawie niczego nie zmieniała.
    Będę musiał odszukać czego próbowałem i spróbować z inną.

    Pozdrawiam

    DD

  • 125. Data: 2017-09-01 14:48:03
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2017-09-01 o 13:49, J.F. pisze:
    > Na to moglby pomoc prosty wylacznik na karcie - wyciagam, naciskam i
    > wlaczam - dziala. Puszczam - nie dziala.

    Pewnie takiego wyłącznika banki nie wdrożą, bo może spowodować, iż przy
    zakupach pomyślisz odrobinę dłużej (szukając tego wyłącznika) i
    zrezygnujesz z części wydatków (np. na coś, co do niczego nie jest Ci
    potrzebne). Wszak płatności zbliżeniowe wprowadzili specjalnie po to,
    aby człowiek szybciej pozbywał się kasy. Owa łatwość to po prostu
    pułapka na zakupoholików!

    > A moze kupic metalowy portfel ? :-)

    Na Allegro kupiłem, mam, i polecam - działa! A kosztował coś ~5,50 zeta.
    W zestawieniu z możliwością wygolenia kilku powtórzeń, transakcji na
    49,99 - zanim zdążę zablokować (ale skąd mam wiedzieć, że ktoś mnie
    skanuje?) to śmieszny wydatek. A zresztą liczy się nie tylko uniknięcie
    faktycznej kradzieży, ale na pewno: większy spokój ducha, że "z tej
    strony mnie nie podejdą".

  • 126. Data: 2017-09-01 14:48:41
    Od: Mario <M...@...pl>

    On 01.09.2017 13:28, Piotr Gałka wrote:

    > Dla mnie zgoda klienta na używanie karty bez PINu bardzo mało różni się
    > od pozostawienia otwartych drzwi.
    > Chociaż tak by było jakby banki pozwalały korzystać zbliżeniowo z
    > wymaganiem PINu a nie pozwalają :(
    > P.G.

    Karta jest kluczem i to wystarcza zeby uznac, że dostęp do konta jest
    zastrzeżony tylko dla właścicieli karty. Karta z PINem to tak jakbyś
    nosił klucz w kasetce z zamkiem szyfrowym. Możesz sobie tak nosić jeśli
    to podnosi twoje poczucie bezpieczeństwa, ale prawo chroni twoją
    nieruchomość takżee jeśli drzwi do niej są zamknięte ma klucz, który nie
    jest dodatkowo zabezpieczany. Tylko osoba z legalnie posiadanym kluczem
    może wejść. Pozostali są włamywaczami. Tak samo, tylko osoba posiadająca
    legalnie kartę twoją kartę (czyli ty lub osoba upoważniona posiadająca
    swoją kartę) może wejśc do systemu i robić transakcje na twoim koncie.
    Inni którzy zdobyli kartę nielegalnie, albo znaleźli i bezprawnie chcą
    jej użyć, są włamywaczami.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 127. Data: 2017-09-01 14:50:41
    Od: Mateusz Viste <m...@l...localhost>

    On Fri, 01 Sep 2017 13:49:16 +0200, J.F. wrote:
    > Ja chyba najbardziej tego, ze kiedys jacys zdolni studenci skleca
    > system, ze jeden przylozy mi telefon do kieszeni, a drugi w tym czasie w
    > kasie zaplaci.

    Nie wiem jak to w PL wygląda, ale u nas na zachodzie takie rzeczy już
    mają miejsce - facet chodzi po metrze (bo tam bliskość z drugim
    człowiekiem nie budzi podejrzeń) i "kasuje" ludziom euro po kieszeniach
    jakimś wynalazkiem zbliżeniowym - domniemywam że jakąś niby-kasą.

    Doszło do tego, że jak chce się włączyć na swojej karcie płatniczej
    "zbliżeniowość", to bank wymaga oświadczenia że karta noszona jest w
    metalowym puzderku (ja sam właśnie w takim noszę, razem z innymi kartami
    podobnego formatu - zamiast portfela).

  • 128. Data: 2017-09-01 14:51:29
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2017-09-01 o 12:38, Piotr Gałka pisze:
    > Ciekawe do jakiego pomieszczenia włamuje się płacący skradzioną kartą
    > zbliżeniową? P.G.

    Do... świątyni! (Mamony)
    Czyli może dojść jeszcze zarzut o obrazie uczuć religijnych banksterów...

  • 129. Data: 2017-09-01 14:52:49
    Od: Mario <M...@...pl>

    On 01.09.2017 12:53, JaNus wrote:

    > Bardzo ciekawa interpretacja. Ale skontruję, bo (powtórzę) wg mnie
    > włamanie tym się różni od innych form zaboru mienia, że wiąże się albo z
    > naruszeniem świętego miru domowego, albo/i/lub (jak np. przy włamaniu do
    > banku) z możliwością (możliwością!) dokonania przestępstwa kolejnego:
    > ataku na mieszkańców, czy strażników, celem doprowadzenia ich do
    > bezbronności.

    Może też zdarzyć się że ktoś ukradł kartę identyfikacyjną pracownikowi
    banku mającego odpowiednio wysokie uprawnienia. Alba znalazł zgubioną.
    Wszedł z tą kartą do banku a nastę?nie do skarbca i wyniósł z niego plik
    banknotów. Było włamanie a nie było ataku na strażników.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 130. Data: 2017-09-01 15:13:22
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-09-01 o 14:42, Dariusz Dorochowicz pisze:

    > Nie no, spokojnie są do kupienia kulturalniejsze rozwiązania:
    > https://koruma.pl/

    Nie pomyślałem, że rynek na to jest już taki, że komuś opłaca się to
    produkować.

    > Po włożeniu karty w takie coś czytnik w ogóle nie reaguje.
    > A któraś mata (nie pamiętam niestety która, a widzę że są wyraźnie
    > różne) prawie niczego nie zmieniała.

    Mam próbki tych mat i niedawno robiłem z nimi eksperymenty ale nie
    13,56MHz tylko 125kHz i nie chodziło o zablokowanie odczytu tylko o
    minimalizację wpływu płaszczyzny GND na odczyt (w sumie cel podobny).

    Z 10 lat temu robiłem próby polegające na zmierzeniu pola od anteny
    13,56MHz zasłoniętej ferrytem. Miałem wtedy jakąś matę (na pewno inną -
    próbkę od "ABC elektronika" nie wiem jakiej produkcji).
    Wyszło mi, że sztywny ferryt (Laird: MP1496-000) dawał chyba o 10dB
    lepsze tłumienie niż tamta mata. Nie mam zanotowanych konkretnych
    wyników, bo próbę robiłem tylko aby wybrać co lepsze.
    P.G.