  • 111. Data: 2017-09-01 13:26:07
    Temat: Re: normalnie żyjemy w obozie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:oobemg$1v6$1$P...@n...chmurka.ne
    t...
    W dniu 2017-09-01 o 12:34, J.F. pisze:

    >Płacąc zbliżeniowo tak samo ukradzioną kartą też nie przełamuje jej
    >zabezpieczeń?

    Ogolnie rzec biorac tez mi sie tak wydaje ...

    >Czyli kradzież z kieszeni nie była kradzieżą tylko włamaniem
    >poprzedzającym kradzież w momencie zapłaty kartą :)
    >Czy kradzież pieniędzy z kieszeni też jest tylko włamaniem a kradzież
    >nastąpi później?

    pieniedzy to nie, ale pomysl - masz w domu solidny sejf, wiec zlodziej
    wpada na pomysl, ze aby sie do niego dostac, to trzeba Ci klucze
    ukrasc.
    Wiec kradnie klucze, a potem pedzi do sejfu.

    Wlamanie, czy nie ?

    J.

  • 112. Data: 2017-09-01 13:28:34
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-09-01 o 13:20, Mario pisze:

    > Intencją zamykającego jest aby nie wszedł nikt niepowołany. Czyli jeśłi
    > były drzwi otwarte to nie ma włamania. Jeśli otworzyłeś drzwi (usunąłeś
    > zabezpieczenie) nawet wykorzystując skradziony czy znaleziony
    > przypadkiem klucz to dokonałeś włamania.

    Dla mnie zgoda klienta na używanie karty bez PINu bardzo mało różni się
    od pozostawienia otwartych drzwi.
    Chociaż tak by było jakby banki pozwalały korzystać zbliżeniowo z
    wymaganiem PINu a nie pozwalają :(
    P.G.

  • 113. Data: 2017-09-01 13:30:29
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 01.09.2017 o 08:47, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Mario"  napisał w wiadomości grup

    > W latach 30-tych PKB stanal/spadl na calym swiecie. Skutek kryzysu
    > finansowego, podobnie jak w 2008. Czyli skutek naturalnej cechy
    > kapitalizmu :-)
    > Dopiero przyszedl Hitler i sobie poradzil - oczywiscie tylko w Niemczech.

    Dołek w latach 30 był najsilniejszy w krajach Europy Wschodniej. Np
    Czesi mieli silniejszy spadek i dłużej trwający dołek. Ale oni z kolei
    mieli chyba ze dwa razy większy PKB per capita. Kraje zachodnie lepiej
    sobie radziły ze skutkami kryzysu. Chyba tylko w Szwajcarii trwał on tak
    długo jak u nas. Może na skutek powszechnego braku zaufania do systemów
    bankowych :)

    > Tylko ze PMZ wprowadzono w 1925, wiec przed tym kryzysem.

    Pytanie kiedy się monopole na tyle upowszechniły, że zaczęły wpływać na
    gospodarkę. Jeszcze jest oczywiście kwestia na ile to był wpływ monopoli
    a na ile tworzenie na siłę przedsiębiorstw państwowych - zwłaszcza w
    zbrojeniówce.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 114. Data: 2017-09-01 13:32:01
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-09-01 o 13:23, J.F. pisze:

    > Coraz czesciej nie, teraz nowe maja szparke i w czesci "klienckiej".
    > Sporo terminali jest tez "jednopudelkowych".

    A byłaby zbędna jakby pozwolili używać zbliżeniowo i z PINem.
    P.G.

  • 115. Data: 2017-09-01 13:35:12
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-09-01 o 13:26, J.F. pisze:

> [...]
    > wpada na pomysl, ze aby sie do niego dostac, to trzeba Ci klucze ukrasc.
    > Wiec kradnie klucze, a potem pedzi do sejfu.

    Mam dość. Głowa boli :)
    P.G.

  • 116. Data: 2017-09-01 13:44:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    t...

    >Mam dość. Głowa boli :)

    A sedzia ma tak codziennie :-)

    J.

  • 117. Data: 2017-09-01 13:48:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mario" napisał w wiadomości grup
> [...]

    A i tak mieli kryzys :-)

> [...]

    >na gospodarkę. Jeszcze jest oczywiście kwestia na ile to był wpływ
    >monopoli a na ile tworzenie na siłę przedsiębiorstw państwowych -

    A Hitler przez zbrojenia zakonczyl kryzys w Niemczech :-)

    J.

  • 118. Data: 2017-09-01 13:49:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    t...

    >A byłaby zbędna jakby pozwolili używać zbliżeniowo i z PINem.

    Przeciez mozna.
    Chyba, ze chcialbys aby PIN byl obowiazkowy zawsze.
    Teraz tylko male kwoty sa bez pin, to i ryzyko mniejsze.

    No coz, zalezy czego sie boisz.
    Ja chyba najbardziej tego, ze kiedys jacys zdolni studenci skleca
    system, ze jeden przylozy mi telefon do kieszeni, a drugi w tym czasie
    w kasie zaplaci.

    I to juz chyba bedzie "wlamanie" :-)

    Na to moglby pomoc prosty wylacznik na karcie - wyciagam, naciskam i
    wlaczam - dziala. Puszczam - nie dziala.
    A moze kupic metalowy portfel ? :-)

    J.

  • 119. Data: 2017-09-01 13:57:03
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > No coz, zalezy czego sie boisz.
    > Ja chyba najbardziej tego, ze kiedys jacys zdolni studenci skleca
    > system, ze jeden przylozy mi telefon do kieszeni, a drugi w tym
    > czasie w kasie zaplaci.

    Chyba już sklecili. W każdym razie czytałem o takich przypadkach.
    Nie wiem, czy system został od tego czasu jakos uodporniony na
    takie działania.

    Jarek

    --
    Student żebrak ale pan, często żyje ponad stan
    Ale chociaż wie że żyje, co zarobi to przepije

  • 120. Data: 2017-09-01 14:11:58
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-09-01 o 13:49, J.F. pisze:
    > No coz, zalezy czego sie boisz.
    > Ja chyba najbardziej tego, ze kiedys jacys zdolni studenci skleca
    > system, ze jeden przylozy mi telefon do kieszeni, a drugi w tym czasie w
    > kasie zaplaci.

    Prawdopodobieństwo takiego ataku uważam, za znikome w porównaniu z
    prawdopodobieństwem kradzieży kieszonkowej.
    Nie wiem, czy w protokół komunikacji czytnika z kartą można wstawić
    jakieś opóźnienia po stronie karty. Jeśli nie można to taki atak w ogóle
    byłby niemożliwy.

    Chciałbym po prostu, aby skorzystanie z mojej karty bez znajomości PINu
    było niemożliwe.

    > I to juz chyba bedzie "wlamanie" :-)
    >
    > Na to moglby pomoc prosty wylacznik na karcie - wyciagam, naciskam i
    > wlaczam - dziala. Puszczam - nie dziala.
    > A moze kupic metalowy portfel ? :-)

    https://www.we-online.com/web/en/wuerth_elektronik/s
    tart.php
    Poszukaj 364001
    Wytnij z tego dwa kawałki wielkości karty i trzymaj karty między tym.
    P.G.